Citat:
Vi får väl räkna med några fall i Sverige, det verkar också som smittan finns på ett turisthotell på Teneriffa och hotellet är isolerat, men svenskar kan ju ha hunnit hem innan man visste om smittan. Det som gör mig mest bekymrad är just nu att det kan stärka sossarna.
Vad tror Ni som nog är klokare än vad jag är. Alltså i orostider brukar folket sluta sig samman kring sin ledare och det är ju obestridligen Stefan Löfvén. Han gör ett framträdande som går till historien liksom Winston Chruchills tal om blod svett och tårar, det enade Storbritannien.
Kommer Stefan att lyckas med detta om han går ut i ett tal nu, visar sig som en riktig ledare, lugnar och tröstar befolkningen, och sitter kvar som statsminister i minst 12 år till. Någon?
Vad tror Ni som nog är klokare än vad jag är. Alltså i orostider brukar folket sluta sig samman kring sin ledare och det är ju obestridligen Stefan Löfvén. Han gör ett framträdande som går till historien liksom Winston Chruchills tal om blod svett och tårar, det enade Storbritannien.
Kommer Stefan att lyckas med detta om han går ut i ett tal nu, visar sig som en riktig ledare, lugnar och tröstar befolkningen, och sitter kvar som statsminister i minst 12 år till. Någon?
Det härjar ett farligt virus folk uppenbarligen dör av och du oroar dig för att detta skulle gynna sossarna. Tydligen så oroar många andra sig för själva viruset. Vi väljer alla hur vi prioriterar våra tankar.
Att viruset bevisligen finns på turisthotell där det vistats svenskar på Teneriffa är oroande. Att viruset spridit sig till Italien är också allvarligt, då Italien antagligen inte kommer att kunna isolera viruset.
Att viruset också redan finns på turisthotell i Österrike får osökt många att ställa frågan om det här utbrottet ens går att isolera. Jag tror inte att något land i Europa har tillräckligt med sjukvårdsresurser för att intensivvårda det antal människor som kommer att kunna drabbas och behöva intensivvård.
MSB i Sverige sitter nog och lägger pannan i djupa veck för tillfället.