2020-02-25, 18:52
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vi får väl räkna med några fall i Sverige, det verkar också som smittan finns på ett turisthotell på Teneriffa och hotellet är isolerat, men svenskar kan ju ha hunnit hem innan man visste om smittan. Det som gör mig mest bekymrad är just nu att det kan stärka sossarna.

Vad tror Ni som nog är klokare än vad jag är. Alltså i orostider brukar folket sluta sig samman kring sin ledare och det är ju obestridligen Stefan Löfvén. Han gör ett framträdande som går till historien liksom Winston Chruchills tal om blod svett och tårar, det enade Storbritannien.

Kommer Stefan att lyckas med detta om han går ut i ett tal nu, visar sig som en riktig ledare, lugnar och tröstar befolkningen, och sitter kvar som statsminister i minst 12 år till. Någon?

Det härjar ett farligt virus folk uppenbarligen dör av och du oroar dig för att detta skulle gynna sossarna. Tydligen så oroar många andra sig för själva viruset. Vi väljer alla hur vi prioriterar våra tankar.

Att viruset bevisligen finns på turisthotell där det vistats svenskar på Teneriffa är oroande. Att viruset spridit sig till Italien är också allvarligt, då Italien antagligen inte kommer att kunna isolera viruset.

Att viruset också redan finns på turisthotell i Österrike får osökt många att ställa frågan om det här utbrottet ens går att isolera. Jag tror inte att något land i Europa har tillräckligt med sjukvårdsresurser för att intensivvårda det antal människor som kommer att kunna drabbas och behöva intensivvård.

MSB i Sverige sitter nog och lägger pannan i djupa veck för tillfället.
Citera
2020-02-25, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Vaccin redo att testas på människor.

https://www.nasdaq.com/articles/modernas-new-covid-19-vaccine-ready-for-human-trials-stock-up-15-2020-02-25

Helvete vad framstressat. Känns sisådär
Citera
2020-02-25, 18:53
Medlem
Hur har så mycket fall i Italien framkommit på så kort tid? Är det primärt folk som uppsökt vård eller har de testats på båtar, tåg osv?
Citera
2020-02-25, 18:55
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Jaså? Ingen nyhetsbyrå som rapporterar att han skrivit det.
Han skriver själv, Google translate kan översätta åt dig.
Citat:
Mitt koronartest var positivt. Jag ger detta meddelande i en situation där jag har lite hopp om att leva i denna värld:
Herr ordförande
Familjer med säkerhets- och politiska fångar kräver att säkerhets- och politiska fångar får lämna epidemin med sina familjer för att förhindra utbrottet.
https://twitter.com/mah_sadeghi/status/1232290661174587392
Citera
2020-02-25, 18:57
Medlem
Enligt rykten är en kollega i hem-karantän efter att ha umgåtts med smittade på skidsemester i Italien. Men knäpptyst om det i media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Men har du kollat på presskonferensen? Jag är precis som du en lekman på det här området men jag tycker att den verkade övertygande. Om du inte har tittat på presskonferensen så framstår det som uppenbart att du enbart är intresserad av information som verkar styrka din tes.

Jag är varken lekman eller driver någon tes.

Vilken "övertygande presskonferens" syftar du på?

Syftet med presskonferenser brukar i allmänhet vara just att övertyga lekmän som du.
Citera
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Ni som har pengar i aktier och fonder borde sälja nu innan det är för sent.
Viruset har vad det verkar haft försumbar påverkan på börsen - fram tills denna veckan. Sedan räckte det med ett hundratal fall i Italien och Sydkorea för ett börsfall på 3-4 %. Med tanke på att smittan av allt att döma är utom kontroll kommer paniken snart sprida sig i Europa, och därmed på aktiemarknaden.

Nej, då är det dax att fylla på eftersom.
Citera
Medlem
Dan Eliasson, den mannen ska alltså hantera den mest oroväckande pandemin på länge. Gud va med oss.
Citera
2020-02-25, 18:58
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Jo självklart, men att sälja nu och köpa när den sjunkit är bättre.
Förvisso, men ännu bättre att köpa nu och sälja sedan när den stigit igen. Paniken kommer nog lägga sig rätt snabbt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ja och nej, du kan ju bränna dina kläder och spruta otäcka saker på kroppen.... inte så smart...
1. Handskar som uppfyller EN ISO 374-5:2016 VIRUS
2. Dräkt som uppfyller: EN 14126, typ 3B eller 4B, som uppfyller kraven på resistens mot viruspenetration enligt standarden ISO 16603 klass 6
3. Stövlar
4. Saneringsutr.
5. Verifiera att filter är godkänt för .1um, helst kombifilter, trevligare när man dränker sig själv med kemi. Och ring sandström och fråga vilken tid filter är godkänt för. Finns riktiga filter som bara klarar 15min
6. Om du inte trollar utan äger en SR500, då kan du ju köpa en friskluftsdräkt för under 3k om du kan hitta dräkt med fattning som stämmer.

Du vill inte spruta kematyl el. klorin utspädd till 0.5% på kroppen

nej jag trollar inte, jobbat med meta methyl acrylat, "MMA" tonvis, har en gäng 3b dräkter hemma åxå, plus en massa nitrilhandskar, multifilter, aminer, ammoniak, gas, partiklar. Sandström säger att det även gäller biologiska partiklar.
men litar inte riktigt på deras kundservice, dom vet inte riktigt vad man frågar, eller så vill dom inte svara.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Enligt rykten är en kollega i hem-karantän efter att ha umgåtts med smittade på skidsemester i Italien. Men knäpptyst om det i media.
Stad?
Citera
2020-02-25, 19:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Jag är varken lekman eller driver någon tes.

Vilken "övertygande presskonferens" syftar du på?

Syftet med presskonferenser brukar i allmänhet vara just att övertyga lekmän som du.

Den presskonferens som Xehke har länkat och hänvisat till flera gånger under de senaste timmarna men som domedagsprofeterna har ignorerat fullständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in