2020-02-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solbadarn
Ryktet säger att Audi A1 Svart står hemma på uppfarten i okrockat skick. Kan någon åka förbi och titta?

Det var Audi A1 som smällde! Grabben som körde.
Citera
2020-02-18, 20:18
Medlem
nina906s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosligan
Hur vet du att det var grabben som körde?
Citera
2020-02-18, 20:19
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Polisrazzia i antågande? Skuldindrivare efter obetalda knarkaffärer? Maffiatorpeder?
Ja kan vara. Olyckan skedde ju inte när dom var på väg dit utan när dom hade hämtat vännen. Körde snabbt för att komma hem så fort som möjligt för att inte bli misstänkta.
Citera
2020-02-18, 20:23
Medlem
autostoperkas avatar
Btw de hade en yngre bror 10 år och två yngre systrar ,5 och 7.

Och ja, insamlingen har startas via en manlig släkt eller väns Swish.
Huruvida föräldrarna har efterfrågat det eller inte, det kan jag inte säga, men tror inte.
Snarare har släkt och vänner initierat det mellan de själva för att hjälpa.
Ja, kanske finns olika försäkringar som täcker begravningen, men det kommer inte på en gång.
Dessutom hålls muslimska begravningar ganska omgående efter döden.
Citera
2020-02-18, 20:31
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosligan

Är det bekräftat att det var somaliern som körde? I så fall var det ett riktigt korkat beslut av dessa tjejer.
Citera
2020-02-18, 20:34
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Btw de hade en yngre bror 10 år och två yngre systrar ,5 och 7.

Och ja, insamlingen har startas via en manlig släkt eller väns Swish.
Huruvida föräldrarna har efterfrågat det eller inte, det kan jag inte säga, men tror inte.
Snarare har släkt och vänner initierat det mellan de själva för att hjälpa.
Ja, kanske finns olika försäkringar som täcker begravningen, men det kommer inte på en gång.
Dessutom hålls muslimska begravningar ganska omgående efter döden.

Kanske i muslimska länder, i Sverige pågår det en forensisk undersökning (rättsmedicin). Så det kan nog dröja en vecka innan det blir dags för begravning.
Citera
2020-02-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oppsidaisy
Idiot. Sluta spekulera i vad som hände. En bekant till mig var bästa vän med dessa systrarna och dom var aldrig i bråk med någon, dom älskade livet och var hur godhjärtade som helst. Dom skulle hjälpa sin bästa vän med ett problem på en fest, dom dog medans dom räddade någon.

Bara för att dom har ett ”speciellt” utseende så betyder inte det hur dom är, och vaddå ”framtoning”????. Du kände inte dessa tjejer så lägg av med att spekulera. Usch.

Förstår inte riktigt varför de ska ha kört farligt när dem redan ”räddat” personen och åkt därifrån. Och varför ringde hon inte istället polisen om hon var i en situation hon behövde räddas i?
Citera
2020-02-18, 20:37
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oppsidaisy
Idiot. Sluta spekulera i vad som hände. En bekant till mig var bästa vän med dessa systrarna och dom var aldrig i bråk med någon, dom älskade livet och var hur godhjärtade som helst. Dom skulle hjälpa sin bästa vän med ett problem på en fest, dom dog medans dom räddade någon.

Bara för att dom har ett ”speciellt” utseende så betyder inte det hur dom är, och vaddå ”framtoning”????. Du kände inte dessa tjejer så lägg av med att spekulera. Usch.

Vad menas med att "rädda" någon? Var det ett problem som krävde ett samtal till 112? I så fall hade ett samtal till 112 varit mer effektivt, än att dessa tjejer skulle åka någonstans snabbt och akut. Vad säger personen som kände dessa tjejer? Hur akut var situationen?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-02-18 kl. 21:05.
Citera
2020-02-18, 20:42
Medlem
Svampbob-Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Cad yrrar du om. Kommentarer är ju på BOSNISKA. Och ja de är boshnialer dvs bosniska muslimer.
Och n ej det var ingen Allah tattoo, förmodligen hennes namn men på arabiska.

Ok, jag är man nog till att erkänna när jag har fel.

Tyckte de såg ut som albanska vid första anblick. Har flera albanska vänner.
Citera
2020-02-18, 20:46
Medlem
Sorry, orkar inte läsa hela tråden (72 sidor), så jag vet inte om identitet framkommit än?
Hittade i alla fall den här artikeln på en utländsk hemsida...

https://www.kurir.rs/region/bosna-i-hercegovina/3412867/stravicna-nesreca-u-geteborgu-poginule-sestre-elma-19-i-irma-20-njihov-otac-je-poznat-kao-alijin-rat ni-specijalac?fbclid=IwAR3KubjAGWb6KHQy6DTm-pdg7FH-cjiG8LcH1As3zzMtJxdCy201x_IEJSQ
Citera
2020-02-18, 20:46
Medlem
"Dzenana Usto skriver att döttrarna lämnade sina rum springandes vid halv fyra på morgonen för att hjälpa en vän och arbetskollega, men att de aldrig kom tillbaka."

Man undrar ju lite vad det var som var så viktigt att döttrarna som dog i kraschen kände sig tvungna att springande lämna hemmet mitt i natten.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/mamman-efter-d%C3%B6ttrarnas-d%C3%B6d-mitt-hj%C3%A4rta-%C3%A4r-krossat-1.24201482
Citera
2020-02-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannheimer83
Klart du inte gör eftersom du inte vill förstå.

Här är bättre illustration på hur bilen ligger enl. videon:

Som ni ser på bilden, så kan vi anta att ingen i förar- och passagerarsäte fram var 'mörkhyad'.
Att det är vindrutan och airbags vet jag väl!
Men ser ingen människa där på bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in