2020-02-18, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaosligan
Crocop det stämmer, det betalar nog ut alternativt kanske det måste ha någon form av tillägg "livsförsäkring"

Du är första personen som vet vem min profilbild är på

Jag frågade min försäkring varför det var så jävla dyrt att försäkra min hoj, då var svaret att dödsolyckorna med sådana hojar är väldigt vanligt och om något sådant händer så måste försäkringen betala begravningskostnader + en summa till familjen därför det är så dyrt, samma sak borde gälla med bilar tänker jag.

Väldigt konstigt att be om pengar till begravningen då.
Citera
2020-02-18, 19:42
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja, det känns helt orimligt att behöva tigga ihop pengar till flickornas begravning då de bor i en 4-miljoners villa, har tre status bilar och som du skriver har råd med fillers, fake ögonfransar mm. Ena dotterns Audi räcker mer än väl till begravningen. Det är något som inte stämmer om föräldrarna släpper iväg dem halv fyra på morgonen, i pyjamas!

Oj, det var värre än jag trodde då - tack, för infon kring boende och bilparken. Ja, något i sörjan/sorgen känns inte riktigt kosher...
Citera
2020-02-18, 19:43
Medlem
StigHelmutts avatar
Det är inte modern som startade insamlingen, utan nån kompis

Pengar är ju enda som ghetto-gangsters tänker på.
Så då vill dom visa sin sorg med att genast göra en insamling.
Allt räknas i pengar, pengar in -pengar ut, ,allt kan "köpas eller köpas loss ".. enl dem

Så den stackars modern ska behöva vara "tacksam" också, mitt i sorg

Nej, tycker också det är osmakligt. Som om det skulle lägga nåt plåster på såret, bli ogjort
Jag hade nog blivit förbannad
Senast redigerad av StigHelmutt 2020-02-18 kl. 19:46.
Citera
2020-02-18, 19:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Oj, det var värre än jag trodde då - tack, för infon kring boende och bilparken. Ja, något i sörjan/sorgen känns inte riktigt kosher...

Var de inte muslimer, dessutom? Jag tycker att det låter så på namnen. OK att muslimerna från det forna Jugoslavien inte håller lika hårt på reglerna som de som från den Arabiska halvön eller Somalia, men detta beteende borde ha varit otänkbart ändå, för två unga, ogifta flickor som fortfarande bodde hemma. Eller?
Citera
2020-02-18, 19:46
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad var "problemet" då? På en "fest"? Fram på småtimmarna på natten?
Vännen måste haft bråttom för att komma därifrån för ett problem när hon ringer systrarna för skjuts vid den tiden. Måste ha varit allvarligt.

En kille som var för närgången.....?
Citera
2020-02-18, 19:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vännen måste haft bråttom för att komma därifrån för ett problem när hon ringer systrarna för skjuts vid den tiden. Måste ha varit allvarligt.

Polisrazzia i antågande? Skuldindrivare efter obetalda knarkaffärer? Maffiatorpeder?
Citera
2020-02-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Kriminella somaliern har alltså mördat tre personer, de som satt i bilen genom att köra som en dåre.

Att du ska skämmas över hur fel du hade, är inget man kan räkna med...SOPA!
Citera
2020-02-18, 19:50
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Tror jag inte..

Dj:syrran hängde väl med "den coola brodern till han som fått livstid" och ville stajla med att hon kunde ordna skjuts. Av två coola galna brudar i snabb bil.
Tjänster o gentjänster

Jag vet inte, men bara spekulationer
Av bilderna att döma såg alla tre tjejerna väldigt "hårda" ut, lite ghetto-gangster-romantiker
Då är det väl bra att samla poäng o ha "backup" från dessa zomalier nästa gång . .nån muckar,, typ

Nåt sånt tror jag

Sorgligt i så fall att det blev deras död, att dom ska springa ärenden åt somali.
Senast redigerad av StigHelmutt 2020-02-18 kl. 20:01.
Citera
2020-02-18, 19:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTerribleOne
Men det står ingenstans att det skulle vara mamman som startat insamlingen utan familjevännen de pratar med tar upp detta. Hur är det med läsförståelsen?

Eller kör du helt på egna slutsatser random?

Sen kan det vara kanske för att alla sörjer olika och beter sig väldigt ogenomtänkt i sorgens stund. Hon kände att en artikel i AB skulle hedra hennes änglar. Vad är problemet egentligen?

Kanske även någonstans inombords att mamman känner att det är bra att andra får läsa om att snabb körning i kombination med regn inte alltid är så bra.

Vilket dravel - tror du på detta själv? Lika illa vem som än startat insamlingen, det står dessutom "man har startat en insamling" vilket inte säger ett skit om vem som verkligen gjort det - kan vara mamman. Dessa familjer och släkter är så stora så att de själva kan bekosta 50 av dessa begravningar, om så vore. Det är dessutom mottagaren som är det viktiga och vad jag vet har hon inte tackat nej till insamlingen...

Hur vet att de var änglar om de umgås med slikt patrask? Så låter det självklart alltid. Ja, precis, hehe - hon ville undersöka de dumma svenskarna i hur man framför en bil på knepigt underlag! Jo, se så nog var det så, alltid! :-)
Citera
2020-02-18, 19:56
Medlem
Svampbob-Patriks avatar
Ser ju på alla kommentarer på hennes insta. Dom flesta är på albanska. Mao muslimer.
Citera
2020-02-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Brustit i tillsyn? Dom var hemma och åkte ut för att hämta och hjälpa en vän! Skärp dig! Varken du eller jag vet något om bristande i tillsyn, dom var myndiga med körkort, vad ska föräldrarna göra ... låsa in dom och slänga nyckeln? 😡
"Hämta och hjälpav n vän"... med vad? Alla fyra, mitt i natten!?
Citera
2020-02-18, 20:08
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampbob-Patrik
Ser ju på alla kommentarer på hennes insta. Dom flesta är på albanska. Mao muslimer.
Cad yrrar du om. Kommentarer är ju på BOSNISKA. Och ja de är boshnialer dvs bosniska muslimer.
Och n ej det var ingen Allah tattoo, förmodligen hennes namn men på arabiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in