2020-02-18, 12:40
Medlem
fyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ifall Sverige isolerar sig kommer svälten inom några veckor, man kan säga att vi ser nackdelen med både globalism och hedonism.

Har köpt hem måltidsersättningar för flera månader framöver. Är du rädd för svält rekommenderar jag måltidsersättningar man ger till undernärda, eller sondmat, har du hull rekommenderar jag nutrilett eller likvärdigt pga billigare. Blir tråkigt i längden, men är ärligt det bästa alternativet på föda under en pandemi
Senast redigerad av fyra 2020-02-18 kl. 12:46.
Citera
2020-02-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Fan vad du är jobbig. Ponera att det finns oändligt med människor. Antag att R0 = 4 samt att det tar tio dagar att dö. Vad händer med lim (4^(n/10))/((4^(n))) om smittspridningen aldrig dör ut? Det vill säga CFR? Jo CFR = 0% fast dödligheten är 100%.

Jag har påtalat detta flertalet gånger. De tar inte hänsyn till tidsaspekten. Det blir missvisande.

Du gör felaktiga antaganden, vilket leder till en felaktig slutsats. CFR kan aldrig bli noll såvida ingen har smittats.
Citera
2020-02-18, 12:42
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Varför sätts inte folk som kommer hem från Kina i karantän?

Verkar som det är frivillig karantän som gäller i Sverige. Ja du hör ju själv hur slagkraftiga våra myndigheter är.

Men det är ju lugnt, experterna här har ju sagt att vi inte behöver oroa oss. Det som jag fortfarande inte förstår är varför tidningarna skriver om skiten dagligen om det ändå inte är något vi borde bry oss om.
Citera
2020-02-18, 12:44
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
blablabla
Ska du posta dina "vetenskapliga studier" källor någon gång eller fanns dom inte på riktigt?
Citera
2020-02-18, 12:44
Medlem
Precis som man kunde befara så finns det nu en stor risk att Sverige blir det första landet utanför Kina där Corona får fotfäste. Dessvärre så är Sverige fullständigt försvarslöst om vi får storskalig spridning.
Sex misstänkta fall är många och att de har Corona kan man tyvärr vara ganska säker på.
Att ingen skulle ha smittat andra i Sverige verkar osannolikt.
Citera
2020-02-18, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Verkar som det är frivillig karantän som gäller i Sverige

Precis som många andra länder av mindre storlek. Du har väl missat Kanadas erfarenheter av SARS. Den stora karantänen då var helt meningslös - det var lika bra med information och att smittpåra när fall dök upp. Finns länkar om det i tråden.
Citera
2020-02-18, 12:48
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Inte riktigt vad jag undrade men tack ändå.
Var såg du siffrorna på 12% dödlighet (eller vad det nu var)?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Är det upp till tre månaders inkubationstid är det ju bara att lägga ned karantän helt. Satsningar får istället göras på att fylla arenor med sjukhussängar och bita ihop. Spelar ingen roll hur mycket man tvättar händerna och håller sig undan. Smittan kommer cirkulera runt tills ett vaccin finns tillgängligt. Låter inte kul alls om det stämmer.

Tror att Sverige kommer att drabbas hårt eftersom vi inte på något sätt kan införa karantäner eller avstängning av samhället som kineserna har gjort. Detta innebär att varje smittad kommer att kunna smitta upp till 10-20 personer innan de själva uppvisar symptom.
Sedan har vi inte heller vare sig en sjukvård eller sängplatser som kommer att kunna hjälpa de svårt sjuka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
Stämmer! Det är inget land som är förberedd. I Sverige blir det antagligen vård i hem med biohazardmundering. Vilket jag personligen hade föredragit om det inte handlade om en kraftig infektion, vilket många kommer få.
Ja tyvärr är det väl så att många människor kommer att dö i en pandemi, även om vi kommer att klara oss bättre här i väst, i allmänhet och Sverige i synnerhet eftersom vi är glest befolkade.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-02-18 kl. 13:03.
Citera
2020-02-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Verkar som det är frivillig karantän som gäller i Sverige. Ja du hör ju själv hur slagkraftiga våra myndigheter är.

Men det är ju lugnt, experterna här har ju sagt att vi inte behöver oroa oss. Det som jag fortfarande inte förstår är varför tidningarna skriver om skiten dagligen om det ändå inte är något vi borde bry oss om.
För tidningar tjänar pengar på räddharar som du. Enkelt.
Citera
2020-02-18, 12:49
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4kingacehole
Hur ser läget i Wuhan ut nu? Är staden fortfarande nerstängd? Kommer det ö.h.t. några rapporter därifrån hur läget ser ut.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1447288?programid=2151

Här kan du höra allmänt varför vi inte får höra så många sanningar från Wuhan.

Kinapratet börjar med musik 63 min. in i programmet.
Utan musik 36 min. in.
Citera
2020-02-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Precis som man kunde befara så finns det nu en stor risk att Sverige blir det första landet utanför Kina där Corona får fotfäste. Dessvärre så är Sverige fullständigt försvarslöst om vi får storskalig spridning.
Sex misstänkta fall är många och att de har Corona kan man tyvärr vara ganska säker på.
Att ingen skulle ha smittat andra i Sverige verkar osannolikt.

Jaha vi har väl haft uppemot 200 misstänkta fall hittills så varför skulle dessa 6 vara mer intressanta? Endast ett fall hittills och enligt tidigare så kallade profetior i denna tråd skulle vi ha flera hundra fall vid det här laget. Bara BS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in