2020-02-25, 10:36
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Enligt flashbacks självutnämnda expertpanel som jag antar består av infektionsforskare, läkare, biologer m.m skulle vi haft viruset i full gång med flera döda och 100tals smittade i mitten av februari.

Om man är lite nykter så är väl chansen stor att det når oss, sen är väl chansen inte så stor att vi får utbrott som vi ser i Italien nu Iran.
Jag tycker med det skulle vara intressant att se vad som hände med sverige men vill egentligen inte veta.
Jag tror inte Åkesson eller Kasselstrand eller vem du har i tankarna hade gjort det ett dugg bättre än Röfven eller Tuffe-Uffe.

Skämtar du? Det vi ser i Italien och Iran nu är ingenting mot vad som komma skall i Sverige. Det kommer att bli overkligt där folk kommer att tvingas vårdas hemma på grund av otillräckliga resurser inom vården. Tror du verkligen att vi kommer att få mindre än 100 fall i Sverige och bara ett fåtal dödsfall? Pandemier kan väl inte drabba lilla Sverige antar jag?
Citera
2020-02-25, 10:37
Medlem
okok1s avatar
Citat:
1 000 turister i karantän på hotell på Teneriffa
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/1-000-turister-i-karantan-pa-hotell-pa-teneriffa
Citera
2020-02-25, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
”– Vi har läst i media att det här hotellet har satts i karantän men vi kan inte bekräfta den uppgiften. Hotellet är avspärrat, man kommer inte in på området och det är svårt att ringa just nu av förklarliga skäl.” -DN

Varför är det svårt att ringa till hotellet?

Antagligen är personalen upptagen med annat än att svara i telefon.
Citera
2020-02-25, 10:38
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Så virus sprids inte av de som åker tåg, bil, båt och buss, menar du..?

Konstigt då att 600 personer på lyxfartyget Princess smittats. Givetvis kan det spridas där det vistas mycket folk, varför skulle just transportmedel vara fredad plats?
Citera
2020-02-25, 10:41
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Antagligen är personalen upptagen med annat än att svara i telefon.

Som vadå? Barrikadera dörrar?
Citera
2020-02-25, 10:41
Medlem
okok1s avatar
Citat:
”– Vi har läst i media att det här hotellet har satts i karantän men vi kan inte bekräfta den uppgiften. Hotellet är avspärrat, man kommer inte in på området och det är svårt att ringa just nu av förklarliga skäl.” -DN

Många ringer?
Citera
2020-02-25, 10:42
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Konstigt då att 600 personer på lyxfartyget Princess smittats. Givetvis kan det spridas där det vistas mycket folk, varför skulle just transportmedel vara fredad plats?

Handlar ju mer om att smittade kan förflytta sig snabbt mellan länder och starta nya smitthärdar.
Citera
2020-02-25, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg

Tänk dig själv hur många personer som rör sig på en flygplats dagligen och sedan åker man i alla riktningar ut i världen, måste vara det ultimata sättet att sprida virus på.
Senast redigerad av Slacker- 2020-02-25 kl. 10:50.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Vem fan ringer idag ;-) Sålänge twitter o facebook funkar är folk nöjda!
Citera
Medlem
Citat:
Som vadå? Barrikadera dörrar?

Det är väl främst information som måste ges, planering som måste ändras, och instruktioner till städare etc. Jag jobbar inte på hotell men jag kan tänka mig att det är många anställda som måste få detaljerad information.
Citera
2020-02-25, 10:44
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Sverige har med den definitionen "aktiverat" 10 nya sjukhus. Ok?
Tack för att du belyste vad jag missat, något är rejält på gång när man känner att dessa åtgärder behövs. Sverige börjar få smygpanik.
Citera
2020-02-25, 10:46
Moderator
Tinuviels avatar
Fyra nya smittade i Irak och 14 fler i Italien. I Sydkorea har ytterligare 84 fall konstaterats och en har dött.
https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in