2020-02-18, 11:51
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Står ingenstans om lyckta dörrar alltså. Jag hatar när man slänger ur sig saker och bara gissar utan att verifiera.
Tack för texten!

Det har inte varit min mening att irritera. Artiklarna jag läst är låsta nu så tyvärr så kan jag inte länka. Jag ber så mycket om ursäkt
Citera
2020-02-18, 11:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag kan mycket väl tänka mig att han umgåtts med tanken redan 2017. Varför annars ställa frågor om forensiska bevis i mobiler och hur man raderar data i mobilen för all framtid? Man frågar inte sånt om man inte har något skumt för sig. Kan jag tycka.

Mja, lite långsökt tycker nog jag, oktober 2017 var väl inte krisen i full blom utan det tuffade väl på som vanligt mellan de två tror jag i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja i okt 2017 tror jag. Det har inget med mordet att göra just då. Åklagaren vill bara bevisa att SD visste hur man gör av med elektronisk bevisning.

Åklagaren vill nog fan bevisa allt och lite till så den teorin verkar mer rimlig än att MGM planerade att mörda BO redan då.
Citera
2020-02-18, 11:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag kan mycket väl tänka mig att han umgåtts med tanken redan 2017. Varför annars ställa frågor om forensiska bevis i mobiler och hur man raderar data i mobilen för all framtid? Man frågar inte sånt om man inte har något skumt för sig. Kan jag tycka.

SD blev nog skraj när LW anmälde honom för ofredande. Hon menade bl a att han hotat sprida intima videoklipp och bilder på henne. Det är väl sådant han behövde få raderat från sin telefon ifall LW gjorde en anmälan mot honom igen. Personligen tror jag inte han funderade på mord redan 2017.
Citera
2020-02-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Det har inte varit min mening att irritera. Artiklarna jag läst är låsta nu så tyvärr så kan jag inte länka. Jag ber så mycket om ursäkt
Lugnt. Men jävligt bra om man alltid citerar och kopierar in en länk när man säger något som skall vara fakta. Just för att tidningarna låser artiklarna. Jag har AB+ och kan gå in i efterhand och leta rätt på artiklarna. Men har jag ingen länk så tänker jag inte sitta och leta bland 100 artiklar.
Citera
2020-02-18, 11:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Jag läste under bilderna inte helt hundra vad där står. Behöver Ulf hjälp? Inloggad på Facebook på morgonen?

Jag kan bara se konversationen på höger sida tydligt.

På den vänstra sidan av konversationerna kan jag bara läsa bara lösrykta ord.

Vänster sida konversation messenger från NA:
(obs gissar mkt!, Fyll gärna i, eller rätta mig)

HD:"Kolla (??? )om du får återvända.
SD: "Han vet jag ska bort"

Från en man som ser ut att ha ett längre namn, efternamnet slutar på berg:

Man: "Har du hört något mer?"
SD: "Nej"
Man: "Vet du om Ulf behöver hjälp med något?" Ja vet inte om han behövde(borde?)gått till arbetet el(oläsligt) började sent och kanske gick och (cachade???) eller något."
Man :"Jag tänkte om det (oläsligt) jag borde (oläsligt) för att (oläsligt) kolla några cacher eller så.
SD: "Polisen är inkopplad sedan i (oläsligt)"
SD"Så det är inte(?) Ulf som (oläsligt) så att säga"

Ny person:"Ja iaf för mig (oläsligt) är ju ändå min ("bästis"?) eller det?( för?) närmaste (närvarande) jag (oläsligt) på (x?) antal år.

Höger sida:

HD: "messa när du är klar"
HD: "När pratade du med henne sist?"
SD: "Kort igår eller i förrgår. Raderar löpande. Skriver alltid vis Ftf."

Man: "Jo det såklart. Tänkte mest att jag kunde avlasta honom de "dummaste" frågorna utifall du redan ställt dem och hade koll på läget"
Man: "Är det inte ovanligt att hon inte varit på facebook på morgonen
Citera
2020-02-18, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan bara se konversationen på höger sida tydligt.

På den vänstra sidan av konversationerna kan jag bara läsa bara lösrykta ord.

Vänster sida konversation messenger från NA:
(obs gissar mkt!, Fyll gärna i, eller rätta mig)

HD:"Kolla (??? )om du får återvända.
SD: "Han vet jag ska bort"

Från en man som ser ut att ha ett längre namn, efternamnet slutar på berg:

Man: "Har du hört något mer?"
SD: "Nej"
Man: "Vet du om Ulf behöver hjälp med något?" Ja vet inte om han behövde(borde?)gått till arbetet el(oläsligt) började sent och kanske gick och (cachade???) eller något."
Man :"Jag tänkte om det (oläsligt) jag borde (oläsligt) för att (oläsligt) kolla några cacher eller så.
SD: "Polisen är inkopplad sedan i (oläsligt)"
SD"Så det är inte(?) Ulf som (oläsligt) så att säga"

Ny person:"Ja iaf för mig (oläsligt) är ju ändå min ("bästis"?) eller det?( för?) närmaste (närvarande) jag (oläsligt) på (x?) antal år.

Höger sida:

HD: "messa när du är klar"
HD: "När pratade du med henne sist?"
SD: "Kort igår eller i förrgår. Raderar löpande. Skriver alltid vis Ftf."

Man: "Jo det såklart. Tänkte mest att jag kunde avlasta honom de "dummaste" frågorna utifall du redan ställt dem och hade koll på läget"
Man: "Är det inte ovanligt att hon inte varit på facebook på morgonen
Då tolkar jag det som att han menar att han alltid raderar löpande och kan inte säga om det var igår eller förrgår.
Citera
2020-02-18, 12:19
Medlem
Se själva splittringen och splittrings-såret i trädet:s trä, vilket och vilka har uppkommit efter det att skydds-barken exploderat av slaget med hjälp av ett tillhygge.

Man ser tydligt och klart hur och i vilken riktning slaget och slagen från tillhygget har träffat trädet:s stam.

Skadan ovanför och skadan under har träff-skillnader.

Det översta in-slaget i trädet:s stam med hjälp av tillhygget kommer framifrån av den då stående personen, det understa in-slaget på och i trädstammen är slaget i sidled med hjälp av det då av Gärningspersonen brukade tillhygget.

1: ) Det översta in-slaget i trädet:s stam vilkets sår [okulärt] visar vid den understa kort-kanten av stam-såret en diagonal linje.

2: ) Det understa såret i trädet:s stam visar [okulärt] vid den korta sido-kanten och sett till vänster sida en diagonal linje.

Illustration.

⬛Det översta såret i trädet:s stam.
↙ Den understa linjen:s diagonala riktning.

↖⬛Det understa såret:s diagonala linje i vänster sido-kant.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-18, 12:20
Medlem
Citat:
Hela fupen kostar 7000 kr exkl frakt. 14 000 sidor, dvs ca 2,80 m hög papper.

Stämmer det där verkligen, får inte ihop matten riktigt.
Hur tjockt är ett ark?
Citera
2020-02-18, 12:21
Medlem
Hur kan man läsa fup på tingrrätten?
Citera
2020-02-18, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Stämmer det där verkligen, får inte ihop matten riktigt.
Hur tjockt är ett ark?
620 sidor är ca 15 cm (räknade jag ut från en pappersfup jag fick i höstas). Jag har bara höftat. Så syna helst inte
Citera
2020-02-18, 12:28
Medlem
Citat:
620 sidor är ca 15 cm (räknade jag ut från en pappersfup jag fick i höstas). Jag har bara höftat. Så syna helst inte

Ok, men ändå , om arken är 1mm så blir det väl bara halva bunten?
Citera
2020-02-18, 12:29
Medlem
Citat:
Står ingenstans om lyckta dörrar alltså. Jag hatar när man slänger ur sig saker och bara gissar utan att verifiera.
Tack för texten!

Sista sidan i stämningsansökan, längst ned, talar om delvis stängda dörrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in