2020-02-18, 01:15
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Maskningen förhindrar att det är sökbart för all framtid.

Hennes namn står i rubriken, så vilken nytta gör det?
Citera
2020-02-18, 01:21
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tydligen lämnas inget spår, i så fall hade teknikerna sett det. Inloggningen syns dock.

Inkognitoläge är inget nytt direkt och tekniknördar har garanterat koll på det. Det intressanta är att polisens it-tekniker borde kunna se vad som ev är raderat eftersom det inte raderas på övriga enheter som Lena hade
, så troligen kan de få en hint om vem som ville radera vad.
Citera
2020-02-18, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Vet inte hur de gör med liverapportering när rättegången sker bakom stängda dörrar.

Hela rättegången är väl inte bakom stängda dörrar?

Normalt blir det då ett uppehåll i rapporteringen under den tiden. När dörrarna öppnas fortsätter rapporteringen.
Citera
2020-02-18, 01:40
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:

Normalt blir det då ett uppehåll i rapporteringen under den tiden. När dörrarna öppnas fortsätter rapporteringen.

Är inte så hemma på ordningen. Läste att rättegången skulle ske bakom stängda dörrar och vet inte om det är endast en del eller om det är hela. Jag uppfattade det som hela. Kanske media ändå kan rapporyera, det här de ju gjort förr om det finns ett allmänintresse.
Citera
2020-02-18, 01:56
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Lite lätt tveksam jag också. Men vi får väl se. Har en känsla att polisen är klart mera tekniskt kompetenta än Backman och något annat slags alibi har jag svårt att se i det här läget.

Om SD drog till jobbet på natten och mötte upp sin chef på morgonkulan ned påståendet om att han jobbat hela natten (för att få alibi) bara för att han vill bli klar innan han skulle resa till Usa.... kan det vara något som han tror är ett vattentätt alibi? Spekulerar....
Citera
2020-02-18, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Är inte så hemma på ordningen. Läste att rättegången skulle ske bakom stängda dörrar och vet inte om det är endast en del eller om det är hela. Jag uppfattade det som hela. Kanske media ändå kan rapporyera, det här de ju gjort förr om det finns ett allmänintresse.
...

Visst blir det mediabevakning, troligen AB, men det djup som om en reporter lusläst FUP blir det knappast. Men vem kommer att ha läst FUP?
Citera
2020-02-18, 02:12
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Låter besvärligt. Går jag på terapi skulle jag vilja ha en samtalspartner - inte snacka med mig själv. Jag är nog inte en bra patient då kan jag tänka :-D

Låter mest som att du inte är i behov av det. Terapi handlar om hjälp till självhjälp. Det finns ingen annan än klienten själv som kan lösa sina problem. Oftast ställs du sokratiska frågor bla för att hjälpa klienten att få perspektiv och utifrån det kunna ta egna genomtänkta beslut.
Citera
2020-02-18, 02:15
Medlem
Citat:

Nej, hela huvudförhandlingen blir inte inom stängda dörrar, det är bara det som det är sekretess på som det blir stängda dörrar på.
Citera
2020-02-18, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, hela huvudförhandlingen blir inte inom stängda dörrar, det är bara det som det är sekretess på som det blir stängda dörrar på.

Ja, annars vore det skandal att ta 7.000 kr för överstruken textmassa
Citera
2020-02-18, 02:26
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Vad tror ni om tillhygget?

Vad kan ha använts som är ca 3x3 cm eller 3 cm diameter?

Har en hammare som ev ser ut att kunna matcha.

https://minfil.com/xcx9F3a9o2/8265DFD2-AB72-4744-AE47-6445EC9BC65D_jpeg

https://minfil.com/zexbFba9o9/11FABE79-A523-418C-8E0D-93C3EFEA6825_jpeg

https://minfil.com/1ax9F3a4oe/D64E8611-5E0B-445C-828E-9A1CB0EADEA2_jpeg

Min första tanke är också hammare
Citera
2020-02-18, 05:50
Medlem
Usch! De där märkena i trädet ser inte roliga ut.
Iof svårt att avgöra hur djupa de är men med en vanlig hammare/basebollträ har jag svårt att se hur det ska ha gått till.
Trä är ganska hårt och ska dessa skador uppkomma antar jag att man måste slå många gånger på exakt samma ställe.
Undrar hur "verktyget" vad det nu kallades... som SD hade när barnen blev imponerade... vad detta skulle göra för avtryck på en trädstam. Är det något de hittat/sökt/vet om att SD haft i sin ägo?

Vad gäller LW:s besök hos polisen i Vivalla tänker jag kan ha något med hennes arbete att göra. Kanske någon utslussning som skulle diskuteras.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-02-18 kl. 06:27.
Citera
2020-02-18, 06:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, han föraktar båda och älskar bara sig själv: Smilar upp sig när han är ute efter fördelar; använder sig av hot, utpressning och hämnd om han inte får som han vill. Som alla psykopater är han mytoman och helt i avsaknad av skrupler. Som tid. visats: "En sabbare in i själen".

LW var en av de få (om några?) som gett honom svar på tal, välbehövligt motstånd samt även förbehålit sig rätten att fatta egna beslut. I avsaknad av argument har MGM baktalat henne, ljugit och manipulerat på flera plan, sökt underminera och förminska henne, och till slut mördat sin "svarthåriga bekant": Något mer var inte LW för honom, medan LW trott att han varit hennes allra bästa vän - men gång på gång ställts inför MGM:s utstuderade elakheter och känslokyla:
160928 https://coord.info/GLQM6BKT, https://coord.info/GLRC1W4N
170601 https://coord.info/GLR7BXK7

MGM kan t.o.m. genom sina välriktade känslomässiga hugg och sparkar indirekt ha förorsakat LW:s skidolycka 180113: Sakta men säkert hade elakheter och missunnsamhet frätt sönder hennes beredskap, koncentration och självkänsla. - Men det räckte inte: Hon skulle fullständigt krossas och massakreras.

LW gav inte upp sina vänskapsförsök: Hon strök ett streck över både ofredande och misshandel, men visade korten för HD (antar även inkl. sina anmälningar), och in i det sista (inför sina resp. resor åt olika håll) visade hon sin generositet genom att bjuda MGM på kladdkaka; kanske t.o.m. på sig själv, om hon hade tid och var på det humöret. - Den snåle MGM, däremot, hade - utan att det kostat honom något - velat fortsätta med sina lögner och manipulationer; såväl de lögner han tid. serverat LW, som lögnerna HD fått höra.

Du uttrycker dig som om det du skriver är
fakta. Inte din tolkning, åsikt, spekulation.
Känner du SD IRL eftersom du vet allt
detta?

Hur skulle skidolyckan ha varit SDs fel?
Hade LW inget eget ansvar över sitt liv?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-18 kl. 06:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in