Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Eftersom det ena visar en kurva(över 4 mil), och det andra inte gör det (över 30 mil), så kan jag säga att de motsäger varandra
Eftersom det ena (bilden på bron) gäller ett mycket kraftigt inzoomat fotografi och det andra gäller vad du ser med blotta ögat så kan du inte jämföra dom mot varandra.
Vill du utgå ifrån inzoomade bilder i båda fallen eller observation med blotta ögat i båda fallen?
Du förstår väl att för att jämföra måste du utgå från likvärdiga förutsättningar?
Har du för övrigt personligen sett bron från över 30 mil med egna ögon?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Bron skulle se komplett platt ut från 10.000 meter upp, men då skulle den ligga under mig. Jag pratar om att se ut mot horisonten.
Jag vet att du pratar om det.
Visa en bild som visar Ponchartrainbron
fotograferad i samma vinkel (både i höjdled och sidled), men från 10 000 meters höjd och där man använder ett teleskopobjektiv som ger samma bildvinkel som i bilden på bron du hänvisar till. Då blir det likvärdiga förutsättningar att diskutera utifrån och något annat är ju meningslöst.
Alternativet är ju att du skippar fotografiet på bron och diskuterar utifrån hur bron ser ut med blotta ögat från marknivå jämfört med från 10 000 meters höjd.
Vilken utgångspunkt föredrar du? Teleskopobjektiv eller blotta ögat?
Du förstår väl att för att jämföra måste du utgå från likvärdiga förutsättningar?