2020-02-16, 20:20
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varför ska de säga sånt som är uppenbara för alla normalt begåvade ?
Hur kan du förresten veta att ingen mer än jag och en till tycker filmen är ironisk? Precis det kan du inte eftersom du drog det från ditt rymliga axxle

Om den hade varit ironisk hade du på ett sakligt sätt kunnat beskriva ironin istället för att tjata om hur ironisk den är.
Citera
2020-02-16, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
SAS har påstått ordagrant: "What is truly Scandinavian? Absolutly nothing. Everything is copied."

Så mycket fint och bra och högkvalitativt som kommit från Skandinavien genom alla tider, och så påstår SAS att allt är kopierat från andra länder.

Men de drar sig inte från att själva rida på Skandinaviens fina rykte i världen. Det rykte, som generationer av skandinaver har byggt upp genom fina insatser, vill SAS gärna dra fördel av i sitt namn. De vet att ordet Scandinavian signalerar toppkvalitet i så många dimensioner. Och hur tackar SAS skandinaverna för draghjälpen på den internationella marknaden? Genom att dra dem i smutsen. SAS är som en vidrig parasit, som suger ut sitt värddjur.

Men de drar inte skandinaverna i smutsen. Filmen är en hyllning. Budskapet når uppenbarligen inte fram hos alla men varför denna kränkthet?
Citera
2020-02-16, 20:24
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Nu postade de följande på sin facebook:

Mera ohederliga lögner.

De tar inte alls gärna emot "kommentarer og spørsmål". De har tagit bort mängder av inlägg som uttryckt en kritisk hållning eller ställt kritiska frågor. Det har inte spelat något som helst roll om det varit inom vad man kan kalla "saklig debatt og refleksjoner om kampanjen". Även mängder av inlägg av typen "Notera att videon ovan inte är samma video som fått folk att gå i taket." har systematiskt plockats bort.

Nej, det enda de gärna tar emot är "kommentarer og spørsmål" så länge man tycker som dom. De plockas inte bort.

De ljuger folk rätt upp i ansiktet, fast vem som helst kan se dem plocka bort oönskad kritik.
Det här är så sjukt.
Citera
2020-02-16, 20:29
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Var finns den "glimten i ögat" (menar du förmodligen)? Vilken självdistans tycker du skall uppnås i och med filmen?

Du vinner inte något på att ge svenskar öknamn, du vinner inget på att försöka förminska människor.

När man flyger framför skynket som jag ofta gör så träffar jag allt för ofta frekvent SD-politiker och vi brukar inte bry oss om hur de fattigjon som sitter bakom skynket flyger.

Både jag och SD-politikerna brukar skratta gott åt vilka losers de är där bakom skynket i "galärklassen" som SD-politikerna och jag brukar skämta om att det heter.

Hur gör dessa människor där bak i planet ens när de flyger? Ni vet kanske inte, men sätet går tydligen inte att fälla ned så det blir helt platt i galärklass och de har inga Hästensfiltar då de sover.

Jag har till och med hört rykten om att de betalar för spriten där bak där ingen SD-politiker skulle sätta sin fot.

På SAS får man i alla fall värmda nötter och champagne när man kommer ombord före Take off. På vissa andra bolag (Jag nämner dem inte vid namn) är nötterna kalla.

SAS nya reklam är verkligen genial!

På lite längre flygningar har ju både jag och SD-politikerna så klart både toaletter och galley som en buffert mot pöbeln. Hur skulle det annars se ut?

Att SAS-reklamen har blivit kritiserad av rasistmuppar är nog inte något som skadar SAS som bolag i det långa loppet.

Jag tycker SAS-filmen är genial, då den faktiskt kan öppna ögonen på de inskränkta SD-politiker jag träffar i Business class när jag flyger.

Det blir skönt att slippa Jomshof i alla fall.

(Jag var tvungen att bekräfta en varning för att jag är Eurobonus Guldmedlem innan jag postar detta inlägg.)
Citera
2020-02-16, 20:31
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paleon
Men de drar inte skandinaverna i smutsen. Filmen är en hyllning. Budskapet når uppenbarligen inte fram hos alla men varför denna kränkthet?

Om du skulle bli kränkt, blir det bättre då om någon säger till dig att du inte ska känna så?
Citera
2020-02-16, 20:32
Medlem
nickomyras avatar
En frågade på SAS fb-sida varför man inte kan kommentera deras film på youtube .

Hei Thor Sindre. Vi upplevde att det initialt var en mindre grupp som för sina egna syften kidnappade kommentarsfältet som fylldes blixtsnabbt och organiserat med en del innehåll som vi absolut inte står för. Derimot tar vi gjerne kommentarer og spørsmål på vår Facebook side, hvor en saklig debatt og refleksjoner om kampanjen er velkommen.

Så de vidhåller alltså att det är nåt organiserat fast att tråden på fb fortsätter att fyllas på med mest ogillande kommentarer , och det är inga jäkla troll .
Isåfall måste det va nåt organiserat fr Italien oxå , för de verkar vara där de flesta likes kommer ifrån
Citera
2020-02-16, 20:32
Avslutad
Citat:
Men herregud. Förutsätt inte att folk är idioter. Självklart kan jag o andra skilja på en hyllning och en kränkning.

Skulle jag själva säga: "Vad är genuint afrikanskt? Absolut ingenting. Allt är kopierat från andra folk och kulturer." ??

Nej, självklart inte. Jag vet bättre än att kränka afrikaner på det sättet. Men du menar alltså att det vore OK att säga så, att det vore en hyllning? Det kanske är något vi ska tipsa UD om att våra ambassadörer ska säga på sina uppdrag runt världen??

Så dumt.
Citera
2020-02-16, 20:42
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Här sitter du alltså och är kränkt över att folk har reagerat negativt på en dålig reklamfilm?
Citera
2020-02-16, 20:44
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag tror att de som saknar självdistans passar bättre hemma inlåsta i sina egna hem med endast en hatisk och rasistisk internetuppkoppling.

SAS har piskat skiten ur källarrasisterna med den här reklamfilmen! (Titta bara på hur många som kröp upp ur rasistkällaren i den här tråden!)

Vi som flyger med Eurobonus Guldkort kunde inte garva läppen av oss mer.

Stanna i källaren du, så flyger vi andra vidare!

Ja, mycket smart av SAS att reta upp delar av sin kundbas och förlora kunder. Snacka om Bagdad Bob-argument.
Citera
2020-02-16, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
När man flyger framför skynket som jag ofta gör så träffar jag allt för ofta frekvent SD-politiker och vi brukar inte bry oss om hur de fattigjon som sitter bakom skynket flyger.

Både jag och SD-politikerna brukar skratta gott åt vilka losers de är där bakom skynket i "galärklassen" som SD-politikerna och jag brukar skämta om att det heter.

Hur gör dessa människor där bak i planet ens när de flyger? Ni vet kanske inte, men sätet går tydligen inte att fälla ned så det blir helt platt i galärklass och de har inga Hästensfiltar då de sover.

Jag har till och med hört rykten om att de betalar för spriten där bak där ingen SD-politiker skulle sätta sin fot.

På SAS får man i alla fall värmda nötter och champagne när man kommer ombord före Take off. På vissa andra bolag (Jag nämner dem inte vid namn) är nötterna kalla.

SAS nya reklam är verkligen genial!

På lite längre flygningar har ju både jag och SD-politikerna så klart både toaletter och galley som en buffert mot pöbeln. Hur skulle det annars se ut?

Att SAS-reklamen har blivit kritiserad av rasistmuppar är nog inte något som skadar SAS som bolag i det långa loppet.

Jag tycker SAS-filmen är genial, då den faktiskt kan öppna ögonen på de inskränkta SD-politiker jag träffar i Business class när jag flyger.

Det blir skönt att slippa Jomshof i alla fall.

(Jag var tvungen att bekräfta en varning för att jag är Eurobonus Guldmedlem innan jag postar detta inlägg.)

https://www.friatider.se/urinerade-tonaring-i-munnen-vid-kyrka-javla-vidriga-svenne-din-horunge
Citera
2020-02-16, 20:45
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Javisst och det gäller alla länder och kulturer.
Vad människor upprörs av är att man gör sken av det här bara skulle gälla Sverige och Skandinavien.
Det borde en bildad person som du förstå.

Nu verkar det inte vara bildade människor här i tråden som hatar SAS reklamfilm.

Men det borde en bildad människa som du förtså!
Citera
2020-02-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Om den hade varit ironisk hade du på ett sakligt sätt kunnat beskriva ironin istället för att tjata om hur ironisk den är.
Ironi ska man inte behöva förklara för normalbegåvade men det verkar inte existera några normalbegåvade bland högerdårarna.
Senast redigerad av Nibiru2011 2020-02-16 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in