Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Tror inte någon manipulerat min syn så att jag aldrig ser jordens kurvatur.
Vilka saker tycker du jag exkluderar?
Manipulerar någon din syn även när du jämför en badboll och ett platt golv?
Lurar någon dig när du så enklat kan se hur vekligheten beter sig exakt på samma sätt oavsett när du jämför en badboll mot våran klotformade jord?
Eller är det någon som förvränger din uppfattningsförmåga när du så enkelt ser att verkligheten inte stämmer överens när du jämför det platta golvet med våran jord?
Vilken stadsmakt är det som förvränger bevisen när du själv kan se hur solen går i en exakt rak bana över himmelen vid vårdagjämningen och höstdagjämningen?
Vilka är det som mordhotar dig när du att förneka bevisen på hur Polstjärnans höjd inte kan fungera på en platt jord?
Vad är det som hindrar dig att förstå att alla stjärnor roterar motsols runt norra Polstjärnan och medsols runt södra korset, något som är omöjligt på en platt jord och ett bevis för en klotformad jord.
Som sagt, du tror inte på en platt jord då du har förmågan att uttrycka dig i skrift. Då måste du jag gått i grundskolan. Och har du gått i grundskolan har du såpass hög intelligens och logiskt tänkande att begriper att jorden omöjligt kan vara platt.