2020-02-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YiddoLilywhite
Någon som sprungit på paret och har lust att ge en kortare redogörelse?

Hur uppfattas C.A och C.L? Något som tyder på avvikande beteende? Sociala eller empatiska svårigheter? Någon historia av sexuellt ekivokt leverne?

Intresset för barn lär ju knappast dykt upp som en blixt från klar himmel. Känner vi till något om uppbrottet mellan C.L och äldsta sonens far? Fanns någon friktion dem emellan eller upprätthöll man fortfarande kontakten?

CL jobbade hos oss, innan hon blev gravid andra gången. Min uppfattning av henne va då att hon va som vem som helst,
Mysig trevlig tjej. Efter hon fått andra barnet o sen kom tillbaka för att jobba som semester vikarie, va hon som en helt annan människa. Då hade hon dumpat pappan till sina barn och blivit tillsammans med denna CA.. hon dök inte upp på planerade arbetspass, hon vabbade konstant och va allmänt opålitlig. Som förbytt..
Citera
2020-02-16, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern89
Det är väldigt osannolikt att dom kommer släppas fria och sen komma ut och kunna gå fritt på gatan utan att bli nedslagna. Jag har hört flera som speciellt vill ha tag i C.A. Hade jag varit han skulle jag bytt stad, fort som fan. Den enda anledningen att hans grejer är orörda är för att hans mor bor i samma hus och ingen vill skada henne. Dom har inte en chans varken ute eller på anstalt, det är vad jag tror

Menar mer att efter straffet så kommer dom inte kunna röra sig ute bland vanligt folk då sånt här sprids värre än pesten! Dom kommer aldrig få jobb mm
Citera
2020-02-16, 08:47
Medlem
Citat:
Någon som sprungit på paret och har lust att ge en kortare redogörelse?

Hur uppfattas C.A och C.L? Något som tyder på avvikande beteende? Sociala eller empatiska svårigheter? Någon historia av sexuellt ekivokt leverne?

Intresset för barn lär ju knappast dykt upp som en blixt från klar himmel. Känner vi till något om uppbrottet mellan C.L och äldsta sonens far? Fanns någon friktion dem emellan eller upprätthöll man fortfarande kontakten?

Var bästa vän med C.L när vi va yngre. Aldrig visat upp något avvikande. Hon har en riktigt rolig humor, snäll som få men sjukligt lättpåverkad (lägger inte ifrån hennes ansvar). Men märkte förändringar på tex FB efter hon och barnens pappa gjort slut. Innan seperationen så va hon väldigt engagerad la ut mycket bilder på barnen, hade riktigt fina barnkalas, bakade och sånt men när de separerade så verkar hon ha skitit i allt.
Citera
2020-02-16, 09:02
Medlem
Tack för svar allesammans! Intressant läsning. Låter ju minst sagt som att det varit en rätt omtumlande tid senaste åren om jag tolkar er rätt.

@spekulerarn: Intressant det du skriver, gjorde ungefär samma tolkning utifrån att ha scannat av CLs sociala konton. Separationer kan ju vara omvälvande för de flesta och är säkerligen inget som går att härleda till det inträffade, men utifrån det ni skriver och det som går att utläsa av hennes instagram tycks det ju finnas en ganska tydlig brytpunkt där CLs välmående förändras.

Spekulerarn, Förstår att situationen måste kännas både chockerande och olustig, men du känner inte till något som kan hinta åt eventuellt sexuellt intresse för barn/minderåriga? I stil med, skämtsamma kommentarer, relationer eller dylikt? Inget?
Senast redigerad av YiddoLilywhite 2020-02-16 kl. 09:08.
Citera
2020-02-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern89
C.A är raggare, C.L har jag bara träffat några gånger och hon är svår att greppa. Har dock aldrig sett henne glad typ. C.A och C.L’s ex va bästa vänner samtidigt som C.L och C.A’s dåvarande tjej va bästa vänner (så vitt jag förstår det). C.L och C.A va otrogna med varandra i ca 1 år innan det kom fram, vilket gjorde att C.A slängde ut sin dåvarande flickvän som va gravid i 8 mån (tror jag) på gatan. Hon är dessutom mamma till hans tidigare barn. C.L började sno saker av C.A’s mamma som hon gjorde sig av med och dom gjorde slut och blev ihop, gjorde slut och blev ihop jada jada jada och sen försvann C.A från sitt jobb en dag och har sedan dess suttit häktad. C.L verkar vara allmänt blåst och C.A är mytoman. C.A har tre barn och C.L 2 om jag inte missminner mig. Dom har bott i ett hus i Äng över C.A’s mamma. Om det är där själva brotten ska ägt rum vet jag faktiskt inte. Men där har du lite info
Åh herrejävlar.. Stackars barn! Ibland är tvångssterilisering inte ett helt fel alternativ..
Citera
2020-02-16, 18:51
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Snokade på CLs Faceb och såg att hon var vän med Edviin Gyllensvaaaaans mamma Carina.

Någon skrev att de misstänkta i den här tråden var raggare och var inte Edviiin också med på någon bild med raggarbilar och kände den typen av människor?

CA har en Cadillac 63 och en man som måste vara släkt med EW har också en sådan bil.
Även 2 kvinnor med samma efternamn som EW har också varsin Cadillac.

EWs förra kille som någon skrev om innan, antar att han är pappa till något av hennes barn? Finns på bild med raggarbil.

Som många skriver verkar det vara människor som gärna vill tjäna pengar på precis vad som helst.
Den typen av bilar är väl dyra kan man anta.

Och om CL slutade bry sej om sina barn och kanske EW också så kan det värsta hända känns det som.
Men att tänka sej att någon mamma kan göra något sexuellt med sina små barn och att någon annan som också är mamma kan veta om det är sjukt.
Citera
2020-02-17, 12:06
Medlem
Citat:
Tack för svar allesammans! Intressant läsning. Låter ju minst sagt som att det varit en rätt omtumlande tid senaste åren om jag tolkar er rätt.

@spekulerarn: Intressant det du skriver, gjorde ungefär samma tolkning utifrån att ha scannat av CLs sociala konton. Separationer kan ju vara omvälvande för de flesta och är säkerligen inget som går att härleda till det inträffade, men utifrån det ni skriver och det som går att utläsa av hennes instagram tycks det ju finnas en ganska tydlig brytpunkt där CLs välmående förändras.

Spekulerarn, Förstår att situationen måste kännas både chockerande och olustig, men du känner inte till något som kan hinta åt eventuellt sexuellt intresse för barn/minderåriga? I stil med, skämtsamma kommentarer, relationer eller dylikt? Inget?

Aldrig något som ens hade kunnat vara en ledtråd såhär med facit i hand. Var så chockad när jag fick veta detta så jag va avtrubbad i flera dagar... Hon har alltid varit starkt emot att skada barn oavsett tillvägagångssätt. Tänker att det måste ha hänt något typ psykos eller nåt för jag har svårt att tro att en människa går från 0 till 100 utan bakomliggande faktorer. Återigen jag tar inte ifrån något ansvar som helst från henne så ingen tror att jag försvarar henne
Citera
2020-02-17, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spekulerarn
Aldrig något som ens hade kunnat vara en ledtråd såhär med facit i hand. Var så chockad när jag fick veta detta så jag va avtrubbad i flera dagar... Hon har alltid varit starkt emot att skada barn oavsett tillvägagångssätt. Tänker att det måste ha hänt något typ psykos eller nåt för jag har svårt att tro att en människa går från 0 till 100 utan bakomliggande faktorer. Återigen jag tar inte ifrån något ansvar som helst från henne så ingen tror att jag försvarar henne

Pedofiler finns överallt, även domare och andra jurister och andra yrkesgrupper man förväntar sig ska ha friska hjärnor.
Citera
2020-02-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Pedofiler finns överallt, även domare och andra jurister och andra yrkesgrupper man förväntar sig ska ha friska hjärnor.

Såklart att de gör men när de är någon i ens närhet som gör något sådant vedervärdigt så är de svårt att ta in det.
Citera
2020-02-17, 19:00
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Snokade på CLs Faceb och såg att hon var vän med Edviin Gyllensvaaaaans mamma Carina.

Någon skrev att de misstänkta i den här tråden var raggare och var inte Edviiin också med på någon bild med raggarbilar och kände den typen av människor?

CA har en Cadillac 63 och en man som måste vara släkt med EW har också en sådan bil.

EWs förra kille som någon skrev om innan, antar att han är pappa till något av hennes barn? Finns på bild med raggarbil.

Som många skriver verkar det vara människor som gärna vill tjäna pengar på precis vad som helst.

Och om CL slutade bry sej om sina barn och kanske EW också så kan det värsta hända känns det som.
Men att tänka sej att någon mamma kan göra något sexuellt med sina små barn och att någon annan som också är mamma kan veta om det är sjukt.

Hon var skriven hos edwins föräldrar så sent som 2018.
Citera
2020-02-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spekulerarn
Såklart att de gör men när de är någon i ens närhet som gör något sådant vedervärdigt så är de svårt att ta in det.

Det är ganska naturligt, man har väldigt svårt att fatta att sådana vidriga människor ser helt vanliga.
Förr varnade man barn för fula gubbar och det var naturligtvis helt galet.
Det kan vara precis vem som helst, chocken blir enormt stor när det är någon närstående som begått övergrepp och man har väldigt svårt att ta in det.
Citera
2020-02-17, 19:29
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom

CL har bott i fosterhjem hos familien Gyllensvans då hon var i tonårene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in