2020-02-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savsjoskvaller
Och skyr inga medel för att få tag på pengar.

Men har jag förstått det rätt ska EW enbart ha vetat om vad som pågick så frågan är, kan man prata sig ur det?

Hm.. det är enbart spekulationer vad jag vet. Men skulle det vara så att hon vet men inte gör något åt det så tror jag att hon kan åka dit på det. Däremot tror jag inte att det rör sig om någon större påföljd isåfall, men jag vet inte. Det enda jag hört ifrån mina media källor är att det ska vara tre misstänka men varken namn eller vad den tredje är misstänkt för har kommit ut vad jag vet. Väntar ivrigt på fup och blir det en rättegång utan lyckta dörrar är vi nog flera som kommer sitta där. Men E.W är inte ens anhållen va ?
Citera
2020-02-10, 23:35
Medlem
https://www.docdroid.net/9XXlX03/eksjo-tr-b-2038-19-aktbil-15.pdf
Citera
2020-02-10, 23:37
Medlem
https://www.docdroid.net/9XXlX03/eksjo-tr-b-2038-19-aktbil-15.pdf

Säkert länkad tidigare men länkar igen då.
Citera
2020-02-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savsjoskvaller
Vad har dom för bevis då?

En del i tråden har ju hävdat att alla eventuellt kan vara oskyldiga osv osv.. Vilket enligt mig i bullshit.

Jag tror nog att de filmer och bilder som hittats är tillräckligt med bevis för att de ska bli straffade... Kan inte tänka mig att man ens lyckas slingra sig ur detta med tanke på bevisningen
Citera
2020-02-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern89
Hm.. det är enbart spekulationer vad jag vet. Men skulle det vara så att hon vet men inte gör något åt det så tror jag att hon kan åka dit på det. Däremot tror jag inte att det rör sig om någon större påföljd isåfall, men jag vet inte. Det enda jag hört ifrån mina media källor är att det ska vara tre misstänka men varken namn eller vad den tredje är misstänkt för har kommit ut vad jag vet. Väntar ivrigt på fup och blir det en rättegång utan lyckta dörrar är vi nog flera som kommer sitta där. Men E.W är inte ens anhållen va ?

Maxstraffet för grovt skyddande av brottsling är 4 års fängelse.
Citera
2020-02-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spekulerarn
Jag tror nog att de filmer och bilder som hittats är tillräckligt med bevis för att de ska bli straffade... Kan inte tänka mig att man ens lyckas slingra sig ur detta med tanke på bevisningen

Straffet ska tydligen vara 4-10 års fängelse för grov våldtäkt mot barn, vet dock ingenting om ”anstiftan” till det. Sen drar dom väl av häktningstiden ? Även om dom blir straffade lär dom nog inte så speciellt långa straff 😕
Citera
2020-02-11, 21:47
Medlem
Någon som vet lite mer specifikt vad de tre häktade är misstänkta för? Alltså vilka olika roller dom haft? Typ CL fotade, EW sålde, typ så.
Citera
2020-02-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Någon som vet lite mer specifikt vad de tre häktade är misstänkta för? Alltså vilka olika roller dom haft? Typ CL fotade, EW sålde, typ så.

Inget så konkret, kolla häktningsframställan längre bak i tråden så ser du vad dom är misstänka för
Citera
2020-02-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern89
Straffet ska tydligen vara 4-10 års fängelse för grov våldtäkt mot barn, vet dock ingenting om ”anstiftan” till det. Sen drar dom väl av häktningstiden ? Även om dom blir straffade lär dom nog inte så speciellt långa straff 😕

De största straffet kommer troligtvis efter fängelset sån här skit sprider sig fort så dom kommer ju aldrig kunna va som "normalt" folk
Citera
2020-02-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spekulerarn
De största straffet kommer troligtvis efter fängelset sån här skit sprider sig fort så dom kommer ju aldrig kunna va som "normalt" folk

Det är väldigt osannolikt att dom kommer släppas fria och sen komma ut och kunna gå fritt på gatan utan att bli nedslagna. Jag har hört flera som speciellt vill ha tag i C.A. Hade jag varit han skulle jag bytt stad, fort som fan. Den enda anledningen att hans grejer är orörda är för att hans mor bor i samma hus och ingen vill skada henne. Dom har inte en chans varken ute eller på anstalt, det är vad jag tror
Citera
2020-02-16, 04:39
Medlem
Någon som sprungit på paret och har lust att ge en kortare redogörelse?

Hur uppfattas C.A och C.L? Något som tyder på avvikande beteende? Sociala eller empatiska svårigheter? Någon historia av sexuellt ekivokt leverne?

Intresset för barn lär ju knappast dykt upp som en blixt från klar himmel. Känner vi till något om uppbrottet mellan C.L och äldsta sonens far? Fanns någon friktion dem emellan eller upprätthöll man fortfarande kontakten?
Senast redigerad av YiddoLilywhite 2020-02-16 kl. 04:42.
Citera
2020-02-16, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YiddoLilywhite
Någon som sprungit på paret och har lust att ge en kortare redogörelse?

Hur uppfattas C.A och C.L? Något som tyder på avvikande beteende? Sociala eller empatiska svårigheter? Någon historia av sexuellt ekivokt leverne?

Intresset för barn lär ju knappast dykt upp som en blixt från klar himmel. Känner vi till något om uppbrottet mellan C.L och äldsta sonens far? Fanns någon friktion dem emellan eller upprätthöll man fortfarande kontakten?

C.A är raggare, C.L har jag bara träffat några gånger och hon är svår att greppa. Har dock aldrig sett henne glad typ. C.A och C.L’s ex va bästa vänner samtidigt som C.L och C.A’s dåvarande tjej va bästa vänner (så vitt jag förstår det). C.L och C.A va otrogna med varandra i ca 1 år innan det kom fram, vilket gjorde att C.A slängde ut sin dåvarande flickvän som va gravid i 8 mån (tror jag) på gatan. Hon är dessutom mamma till hans tidigare barn. C.L började sno saker av C.A’s mamma som hon gjorde sig av med och dom gjorde slut och blev ihop, gjorde slut och blev ihop jada jada jada och sen försvann C.A från sitt jobb en dag och har sedan dess suttit häktad. C.L verkar vara allmänt blåst och C.A är mytoman. C.A har tre barn och C.L 2 om jag inte missminner mig. Dom har bott i ett hus i Äng över C.A’s mamma. Om det är där själva brotten ska ägt rum vet jag faktiskt inte. Men där har du lite info
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in