2020-02-15, 17:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja LW ville från början ha ett förhållande vilket jag mycket tydligt påpekat. Samt att de även dragit i varandra i omgångar. Däremot ville LW bryta sig loss på slutet och blev förmodligen ihjälslagen för detta. Jag vet om en del krav och tuffa svar som LW riktat mot SD också men det går inte att jämföra de båda på vilken nivå de låg. SD uttalade flera dödshot och visade fysiskt vid flera tillfällen att han kunde bryta barriärer som normalt funtade människor inte skulle korsa.

Därför på sin tid att gamar och parasiter som gloriuslife och Snor-Johan nu kan lämna tråden. Skribenter som enbart varit här inne för egna agendor och svartmåla LW med familj. Nu svänger de som en vindflöjel när det visar sig att åklagaren är inne på samma linje. Patetiskt att se.

I övrigt gillar jag flowet och kreativiteten som på nytt tagit fart i tråden. Känns skönt att inte längre behöva diskutera ”bil-incidenten” till leda och andra liknande saker som varit uppe i omgångar.

Väldigt skönt att se att tråden fått en ny kvalitet och att nivån har höjts.

Vi kommer att få se anmälningen av bilincidenten och ofredandet tas upp i förhandlingen. Det för att visa att SD inte var främmade till att ta till våld och hota.
Citera
2020-02-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Däremot om någon köper den och gör jobbet, så är i alla fall jag redo att slänga in en slant i efterhand. Det tror jag fler är?

Absolut , är vi ett gäng så blir det inte många hundra:- per skalle!
Citera
2020-02-15, 17:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
De enda blå skor jag har sett är Foppa-skorna och kanske han trodde plastskor var lätta att rengöra? De skor som mest synts på bild är nyss nämnda och ett par svarta Haglöfs-skor med klarblått foder som syns innanför skokanten.

10 maj - Haglöfsskorna och oskadade ben https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/aec2cde7-4107-419d-8a2f-1558755edf9e_l.jpeg

16 juni - lika skor och "skadade" ben https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dbdeac90-ae07-4f14-9f78-f60a655d3d04_l.jpg

-----------
Stämningsansökan för läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/dokument

Personutredning Aktbilaga 97 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil97

§7 Aktbilaga 108 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil108

En SAMMANFATTNING modell light 16 sidor

För läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Åklagarmyndighetens pressmeddelande
http://www.aklagare.se/nyheter-press...newsId=3270291

Jag ser att det är just en bild från 10 maj på SDs ben kommer att visas. Han hävdar ju att skador på hand ben uppkom då!
Säkert den bilden du tagit fram!
Citera
2020-02-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan hända, men det har enligt @Moralensväktare hänt att SD har gått runt i grannskapet för att berätta "sin version" och enligt en skribent (netherworld?) ska en granne tyckt att det var obehagligt att de anmälde det.

Sådant snack kan göra att man inte vågar och håller tyst, särskilt om man är ensamstående och lite äldre.

Tidigare i utredningen, var NA på plats i området för att höra folk, men det verkade som att ingen ville prata. Till skillnad från dagens artikel.
Man kan hålla tyst i vittnesbåset. Man kan säga att "jag är ledsen, jag känner för stort obehag av SD, jag vågar inte säga något". Då kommer man kanske läsa innantill från polisförhör och be personen bekräfta. Ja, du, ett läskigt ärende om det är så att SD ränt runt i bygden och hotat folk. Vi får hoppas han blir inlåst. Det är ju inte en gängmedlem med 30 otäcka laglösa bakom sig. Bara en simpel kåtbock som inte vill stå för varken otrohet eller mord. Ett svin.
Citera
2020-02-15, 17:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Intressant men ganska värdelöst, som närstående till MGM vittnar hon inte under ed under rättegången.

Och som det verkar så är FUP lika lättåtkomlig som den berömda krukan med guld vid regnbågens slut så hur vi ska komma åt förhören vete fan.

HD kanske har berättat detta för någon när hotet uttalades? Kanske var det innan det var ens ett mord som hade hänt?
Citera
2020-02-15, 17:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Varför har SD med advokat IB väntat tills stämningen blev offentlig innan de kom med åberopande om egna bevis?
För att se vilka öppningar i stämningen som kunde inbringa nya idéer?

Citat från gårdagens NA:

Hans advokat Ingvar Backman påpekar efter åtalet lämnats in att det finns en rad frågetecken kring själva utredningen.

– Vi har följt utredningen länge och sällan har det funnits så många frågetecken och invändningar, säger han.

– Vi kommer också att lämna i en egen bevisuppgift inom kort.

Vad är det för bevis?

– Bevisuppgiften kommer in i nästa vecka och blir offentlig då. Jag kan inte säga mer om det nu, inte mer än att det både är muntlig och skriftlig bevisning.

-----------
Stämningsansökan för läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/dokument

Personutredning Aktbilaga 97 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil97

§7 Aktbilaga 108 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil108

En SAMMANFATTNING modell light 16 sidor

För läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Åklagarmyndighetens pressmeddelande
http://www.aklagare.se/nyheter-press...newsId=3270291

Ja, det ska bli intressant att få veta.
Citera
2020-02-15, 17:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hon var ju ute och sprang innan.
Ombytt till kjol visar att hon är duschad och påklädd.

Om det finns besudlingar i form av DNA och sperma på kläder kan detta möjligen vara av äldre art, men knappast under ringen? Och inte heller på kroppen i övrigt om det har gått att få ut något därifrån.
Jasså hur ofta tvättar du dina smycken?
BO har väl varit inkletad hinkvis med sperma så många ggr som dom bytt vätskor. Kan inte Åkl påvisa att sperman uppkommit den aktuella natten så visar det bara på det vi redan vet. Då inställer sig frågan att om Åkl inte kan koppla MTG med BP genom sperman varför hon alls tar med det? För att fylla upp 14 000 sidor?

Vad som framgått går inte fastställa spermas ålder med den precisionen.

Det har nämns att kanske BO var en mötesplats där huvudpersonerna träffats tidigare. Ser det som osannolikt dom sexdrivna skulle undvika det perfekta stället för ett snabbknull.

Edit: Du behöver inte svara allt och alla då
50% av inläggen och 80 av orden är dina på många sidor
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-15 kl. 18:30.
Citera
2020-02-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
helt y

Helt säkra länkar.
Issuu är en plattform som även används av många tidningar/magasin.
Och Filedropper är helt virusfri.
Så bara läs in dej

Alla Honan6s länkar:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Awesome! Tusen tack! Finkade finfint!
Citera
2020-02-15, 17:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Jepp snabbknull och spermasprut det är det enda du och SD tänker på.
Ni är mer lika än du vill medge...
Var det inte åklagaren eller någon expert också som hade en teori om att han blev väldigt arg ibland, och att han då brukade ejakulera både till höger och vänster, innan men särskilt efteråt. I så fall kan han ju faktiskt tyckas påminna lite om den där Nerijus i Lisa Holm-fallet som någon jämförde med, han som brukade stå i fönstret och kika på Lisa.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-15 kl. 18:07.
Citera
2020-02-15, 18:05
Medlem
Hm...helyllekillen S hade således fler strängar på sin lyra än att han var vänlig, ordningsam och hjälpsam. Svärmorsdrömmen med en spricka i fasaden. Var familicide på tapeten, eller exkluderade han sig sig
själv?

Ömsesidiga krav och hot mellan de två huvudrollsinnehavarna . Skulle inte själv benämna detta som kärleksförhållande direkt. Verkar snarare handlat om maktambitioner och hur makten dem emellan ska fördelas. Vem får övertaget när och vem får sista ordet? Två tävlingsmänniskor kanske?

Hidings motivbild verkar inte alls beröra vem av dem som ville mest eller minst i slutet av LW:s liv, utan uteslutande beröra att LW avslöjade SD:s otrohet inför HD om jag uppfattar saken rätt?

När man börjar ana bakom draperiet vad S verkar kapabel till angående att han hotar sina egna och LW:s anhöriga blir det för övrigt ett mysterium att förstå hur Lena vågade outa Stefan? Jag hade hellre flytt till månen. Helt seriöst kan hon haft en adhd- diagnos, så det inte sjönk in vad som höll på att hända? Att hon blev ouppmärksam och sänkte garden? Wild and reckless? Fortsätta den sexuella relationen, i tron att hon fått övertaget, bjuda på kladdkaka? En sådan chock. Vad hjälper det att ha samlat ihop bevis mot S om du likaledes är död? Noll och intet, anser jag. Även om han lagförs, hon är borta och kommer inte mer igen. Ett sådant bortslösat liv.
Citera
2020-02-15, 18:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag fick ett privat mail från min vän, den där som är avstängd en vecka, och han bad mig meddela er följande:

Hej.
Jag har jagat på alla journalister jag känner till.

Kan härmed bekräfta att Aftonbladet nog inte kommer fördjupa sig i Lena fallet.
Dom var sist med att rapportera stämningsansökan och dom kommer INTE att plocka ut FUP.
Det kommer nog bara att bli lite vardaglig rapportering med stulet mtrl från andra media.
Vi får hoppas på bättre lycka från nån av dom andra.
Här är svar från Aftonbladet.

Hej, vi kommer inte att köpa ut förundersökningen då cheferna tycker det blir för dyrt.

Med vänlig hälsning
=====================================
Andxrs Johansxon
reporter

Aftonbladet
Nyhetsredaktionen
105 18 Stockholm

Edit: Jag tolkar ovanstående som att inte ens tidningarna får någon pdf.
Hmm, nu börjar det likna rättsröta här, om även den tredje statsmakten tvingas betala rättsväsendets sinnessjuka priser för _offentliga handlingar_ på papper, som ÄNDÅ finns digitalt. Vem lyfter frågan om offentlighetsprincipen offentligt s.a.s. Det kanske är en ”skitsak” just nu men om praxis förändras sakta men säkert...
Citera
2020-02-15, 18:08
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Kanske för att hon kanske INTE hade den befläckade kjolen på sig då, men SD har påstått att hon hade det?

Intressant med som sagt var att de använder extremkrypterade Telegram. Det brukar annars vara den appen som är mest känd för att islamistiska terrorister använder den för att planera terrordåd.
Bra tänkt där! Att hon _inte_ hade kjolen på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in