2020-02-15, 15:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Enligt stämningsansökan finns kommunikation med ömsesidiga hot och krav. Så SD var inte den enda som hotade. Däremot var det han som gjorde verklighet av hoten.

Så kan det vara. Men står han och skriker dödshot nattetid från sitt fönster ser det annorlunda ut än om det går att visa det är ett sätt han ofta använder sig av för att utrycka frustration. Som indikation att han är skyldig har det väl samma värde som kärringarnas trams i tråden dvs, 0.
Citera
2020-02-15, 15:16
Medlem
Honan6s avatar
Varför har SD med advokat IB väntat tills stämningen blev offentlig innan de kom med åberopande om egna bevis?
För att se vilka öppningar i stämningen som kunde inbringa nya idéer?

Citat från gårdagens NA:

Hans advokat Ingvar Backman påpekar efter åtalet lämnats in att det finns en rad frågetecken kring själva utredningen.

– Vi har följt utredningen länge och sällan har det funnits så många frågetecken och invändningar, säger han.

– Vi kommer också att lämna i en egen bevisuppgift inom kort.

Vad är det för bevis?

– Bevisuppgiften kommer in i nästa vecka och blir offentlig då. Jag kan inte säga mer om det nu, inte mer än att det både är muntlig och skriftlig bevisning.

-----------
Stämningsansökan för läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/dokument

Personutredning Aktbilaga 97 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil97

§7 Aktbilaga 108 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil108

En SAMMANFATTNING modell light 16 sidor

För läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Åklagarmyndighetens pressmeddelande
http://www.aklagare.se/nyheter-press...newsId=3270291
Citera
2020-02-15, 15:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför har SD inte kläckt ur sig det tidigare? Om han nu har ett alibi?
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Varför har SD med advokat IB väntat tills stämningen blev offentlig innan de kom med åberopande om egna bevis?
Det kan väl ha med förundersökningssekretess att göra. Backman sade väl i en intervju förut att han skulle berätta mer sedan när åtalet kommer.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-15 kl. 15:25.
Citera
2020-02-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mycket bra.

Det sista vet jag dock inte. Kanske han måste utplåna henne för hatet och att han tappat kontrollen över henne äter upp honom. Mer än att han tycker att han inte kan låta bli henne.

Jag har flyttat position i mina antaganden flera gånger i tråden och kommer nog att göra det igen.

Men allt är värre än jag trodde. Fast jag trodde att det var värre än det som framkommit i tråden.

Jag tror att SD tänkte förgripa sig på LW bakom planket och sen slog han ihjäl henne.

Det är ju uppenbart att Han hade planerat mordetallt innan men hur länge?
Är trälådan (om han nu hämtade en trälåda) han hämtade från JG mordkvällen mordvapnet?
Senast redigerad av Medimera 2020-02-15 kl. 15:33.
Citera
2020-02-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så kan det vara. Men står han och skriker dödshot nattetid från sitt fönster ser det annorlunda ut än om det går att visa det är ett sätt han ofta använder sig av för att utrycka frustration. Som indikation att han är skyldig har det väl samma värde som kärringarnas trams i tråden dvs, 0.

Ha ha du menar att han ibland slänger ut sig ett dödshot till kassörskan på Coop? Ja ibland undrar man vad det är för folk här inne.
Citera
2020-02-15, 15:28
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kan väl ha med förundersökningssekretess att göra. Backman sade väl i en intervju förut att han skulle berätta mer sedan när åtalet kommer.

Ja, IB har sagt så flera gånger och det har jag ansett varit konstigt hela tiden. Har man en egen teori med bevis och är oskyldigt misstänkt, skulle man väl göra allt för att få in utredarna på rätt spår direkt och inte vänta på att åtal ska komma. Det osar konstruktion.
Citera
2020-02-15, 15:30
Medlem
Citat:
För att se vilka öppningar i stämningen som kunde inbringa nya idéer?

Citat från gårdagens NA:

Hans advokat Ingvar Backman påpekar efter åtalet lämnats in att det finns en rad frågetecken kring själva utredningen.

– Vi har följt utredningen länge och sällan har det funnits så många frågetecken och invändningar, säger han.

Vi kommer också att lämna i en egen bevisuppgift inom kort.

Vad är det för bevis?

– Bevisuppgiften kommer in i nästa vecka och blir offentlig då. Jag kan inte säga mer om det nu, inte mer än att det både är muntlig och skriftlig bevisning.

-----------
Stämningsansökan för läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/dokument

Personutredning Aktbilaga 97 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil97

§7 Aktbilaga 108 www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil108

En SAMMANFATTNING modell light 16 sidor

För läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Åklagarmyndighetens pressmeddelande
http://www.aklagare.se/nyheter-press...newsId=3270291

Ang fetning: denna kompletterande bevisning borde man ju kunna rekvirera från TR separat? Det borde man nog ha råd med.
Om nu inte Backman kontrar med en 14k-inlaga som han/SD suttit och filat på.
Citera
2020-02-15, 15:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det handlar om ett mentalt övertag. Hon var inte längre beroende utav honom och ville gå vidare. Den som bryr sig minst.
Måhända var det så. Blir intressant att skärskåda den tilltalade. Det är dock svårt att avgöra värdet i hoten om dom tagits ur sin kontetext. Ex, framkommer det att BO hotat med att bränna ner hans hus varje gång han skrivit "gör du det ska jag döda dig" så kommer hoten i annat ljus,, obs bara ett exempel JM.

Det framstår fortfarande som ologiskt att hoten har sin grund i att BO ville lämna honom. Vem vet kanske är MT så fången i sina primitiva känslor. Det låter diagnos,,

Steget från olaga hot till mord är mycket långt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-15 kl. 15:36.
Citera
2020-02-15, 15:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, IB har sagt så flera gånger och det har jag ansett varit konstigt hela tiden. Har man en egen teori med bevis och är oskyldigt misstänkt, skulle man väl göra allt för att få in utredarna på rätt spår direkt och inte vänta på att åtal ska komma. Det osar konstruktion.
Vad det handlar om nu är väl SD:s eventuella alibi, och andra bevisuppgifter som kan spräcka åklagarens indiciekedja. Naturligtvis har försvaret redan argumenterat för SD:s oskuld under utredningen, men det spännande blir ju nu när det blir skriftligt och offentligt. Som Backman sade i NA igår:
Senast redigerad av Draifos 2020-02-15 kl. 16:04.
Citera
2020-02-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Måhända var det så. Blir intressant att skärskåda den tilltalade. Det är dock svårt att avgöra värdet i hoten om dom tagits ur sin kontetext. Ex, framkommer det att BO hotat med att bränna ner hans hus varje gång han skrivit "gör du det ska jag döda dig" så kommer hoten i annat ljus,, obs bara ett exempel JM.

Det framstår fortfarande som ologiskt att hoten har sin grund i att BO ville lämna honom. Vem vet kanske är MT så fången i sina primitiva känslor. Det låter diagnos,,

Steget från olaga hot till mord är mycket långt.

Steget från vanligt hot till ”Jag ska döda dig” är långt bara det.
Citera
2020-02-15, 15:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Solkrökscachen försvinner i början på mars -18 och LW:s hemmasnickrade cache My Real Six String förstörs samma period. Tillfällighet? Nej, tror inte det.

SD har FTF på My Real Six String och likaså HD fast hon inte varit på plats och hennes introtext är förkortad = den ursprungliga auto-loggen vid kontodelningen är borttagen och inlagd på nytt. Varför? Är det hon eller SD som gjort detta? Alla loggar där HD har en annorlunda introtext under perioden januari till början av mars -18 är intressanta att fundera på Varför.

Nej, det låter ju som ett konstigt sammanträffande.
Tror absolut inte på slumpen här.
Citera
2020-02-15, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad det handlar om nu är SD:s eventuella alibi, och andra bevisuppgifter som kan spräcka åklagarens indiciekedja. Naturligtvis har försvaret redan argumenterat för SD:s oskuld under utredningen, men det spännande blir ju nu det blir offentligt. Som Backman sade i NA igår:

Jag får intrycket utav att det kan vara uppgifter som åklagaren redan haft och slagit hål på medan försvaret inte tycker det stämmer. Att de är oense beträffande alibi helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in