2020-02-14, 22:07
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Någon som har en idé om hur det kommer sig att båda föräldrarna till den ene förövaren genomför intervjun med SVT på arabiska, om det är så att dem kom från Eritrea för sex år sen?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mamman-till-pojken-som-ranade-och-fornedrade-liam-skams
Citera
2020-02-14, 22:07
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
var kan man se videon?

Finns på samnytt:

https://samnytt.se/video-invandrargang-misshandlar-och-urinerar-pa-svensk-pojke/
Citera
2020-02-14, 22:22
Medlem
Parasiter som dom vågar bara ge sig på klena små pojkar. Kanske svenska ungdomar får ta och bli lite mer manliga och sätta ner foten mot dessa töntiga brushor.
Citera
2020-02-14, 22:29
Medlem
Personer som Varangian och den där Skogsvatte och mannen som hade en avatar på en man som satt på en stol varnade om detta 2010 och före. Muslimer har i sin religion att allting handlar om dominans, där Allah är den som är högst upp. Icke-muslimer är smuts. Sen har vi såklart även gener och annat som spelar in.
Citera
2020-02-14, 22:38
Medlem
Såklart har SVT gjort en intervju med gärningsmännens föräldrar!

"SVT Föräldrarna till pojken som rånade och förnedrade Liam skäms"

Alltid detta stöd till de kriminella!
Citera
2020-02-14, 23:08
Medlem
Om nån vill ringa och intervjua dem igen... https://www.eniro.se/soad+abdelah+salem+edris/144608152/person
Citera
2020-02-14, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justinsikon
Det är ingen logik alls i det. Människor ska väl skyddas om de är Svenskar med? Dags för lagändring isf.

Ingen logik alls. I den givna situationen var den svenske tonåringen i minoritet mot afrikanerna.
Citera
2020-02-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emos20
Såklart har SVT gjort en intervju med gärningsmännens föräldrar!

"SVT Föräldrarna till pojken som rånade och förnedrade Liam skäms"

Alltid detta stöd till de kriminella!

Klart att de skäms. För att han åkte fast. Inte för att han rånade. Nu uteblir ju hans bidrag till hushållskassan.
För ett litet tag.
Citera
2020-02-15, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Det såg ut som en riktigt feg liten svennebanan. Han öppnade t.om. munnen när de urinerade på honom! WTF? Herregud. Han förtjänade det säkert också. Pundar svenne!

Jag tror knappast att du är så modig själv ,har du fått stryk av flera stycken någon gång?
Du hade väl hellre fått några tänder insparkade eller att dom stampat av ett ben
så du inte kan gå på ett halvår.
Du är nog knappast tuffar och coolare än "svennebananen".
Citera
2020-02-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Hårda ord. Ska försöka bemöta vissa delar.

Ja, impulskontroll tycks delvis vara medfödd; tillsammans med kass familj, skola och umgänge är det upplagt för katastrof. Läser man BRÅ-rapporten från 2005 spelar ålder vid ankomst till Sverige roll - en 3 åring som adopterats har ingen direkt överrisk att bli kriminell, men om man däremot kommer hit som tonåring (13-16) ser vi en överrepresentation i brott som misshandel, våldtäkt och mord.

Vilket tycks tala för att biologi, som du anser vara en den enda faktorn som spelar in är missvisande. En mer fruktbar hållning är att se på samspelet mellan arv/miljö- dvs. multifaktoriell förklaringsmodell.
.

Jag läste och diskuterade BRÅ-rapporten från 2005 när den kom och orkar inte läsa den igen just nu. Det har dock kommit flera rapporter och dylikt om att adopterade har en ganska markant överrepresentation i brottslighet. Detta trots att nästan alla som adopteras adopteras av övre medelklassfamiljer och därmed växer upp i en väldigt homogen, stabil och skötsam miljö med goda förutsättningar. Sen är det givetvis så att adopterade kinesflickor sannolikt inte begår någon nämnvärd brottslighet alls medan adopterade negerpojkar och pojkar från Sydamerika och Sydasien (lågkastigt mörkhyat bajsplockarfolk från Indien typ) tenderar att begå mer brott än etniska svenskar.

När det gäller ålder vid ankomst så är det enligt flera rapporter och studier från olika länder så att den första generationens invandrare från tredje världen är mer skötsamma än andra och tredje generationen. Det blir alltså inte bättre med tiden utan sämre. Araber, negrer, turkar och andra berikare integreras alltså inte och anpassas till samhället (som de har lovat ska ske någon gång snart i framtiden, i minst 30 år nu) utan tvärtom så begår andra och tredje generationen mer brott än första generationen som kom till landet. Detta har man kunnat se i bl.a. Tyskland som har haft dylik invandring längre än Sverige.

Brottslighet beror givetvis på olika kombinationer av arv och miljö i de flesta fall men i större och mer långsiktiga perspektiv så är det väldigt tydligt att genetiken har en helt avgörande betydelse. Det finns nämligen mig veterligen inga populationer i några länder och samhällen på jorden där det förutsägbara och genetiskt betingade beteendemönstret inte förekommer.

Överallt på jorden där det finns nämnvärda mängder och koncentrationer av vissa rasgrupper så har du också mycket vålds- och sexualbrottslighet. Detta mönster går igen i olika länder och världsdelar, som har olika ekonomiska, sociala, kulturella, klimatologiska och historiska förutsättningar. Orchers beteende ser dock likadant ut överallt. Om man känner till detta men ändå inte fattar att deras beteende till största delen är genetiskt betingat, ja då tänker man nog helt enkelt inte så bra.
Senast redigerad av Tumidanda 2020-02-15 kl. 09:29.
Citera
2020-02-15, 09:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

Om man vill att svenskar och deras barn i framtiden ska slippa negerpiss i munnen, afghankukar i röven och arabiska kroksablar som hugger av svenska huvuden så räcker det inte långt med att vänta på nästa val.

Det du skrev ovan är väl egentligen kärnan i analysen.
Det mest civiliserade sättet att skydda sina nära och kära tror jag helt enkelt är att lämna det här landet innan det är för sent och klockan tickar allt snabbare.
En del kan ju tycka att det är egoistiskt, men jag tänker som så att jag har ingen som helst del av förstöringen av det här landet och då har jag inga som helst skyldigheter i att städa upp det.

Såg precis ett klipp från en riksdagsdebatt där Henrik Vinge tog upp de här problemen med förnedringsrånen riktade mot företrädelsevis svenska killar, men även tjejer. Frågan ställdes till Åsa Lindhagen (MP) rörande vad hon tror att det beror på. Hennes svar är att det beror på att vi lever i ett patriarkalt samhälle där kollektivet män bär den stora skulden, att kvinnor kan bli våldtagna 365 dagar om året av sina män. När man ser och hör sådana riksdagsledamöter förstår man att det inte är konstigt att det ser ut som det gör. Man undrar om hon verkligen tror på det hon själv står och säger, eller om hon bara är ett troll som står och driver med hela svenska folket och att hon är tillsatt av främmande makt med syfte att söndra landet. Jag vet inte. Vad tror ni andra?

https://www.youtube.com/watch?v=PS4yTVxNW84
Citera
2020-02-15, 09:49
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho7256
Danmark t.ex har ändrat sin immigrationspolitik högst väsentligt genom just val, Sverige är iofs ett extremt land men jag har hoppet kvar, alla jag känner tycker att det är dags med en radikal förändring i Sverige.
Önskescenario MP + L åker ur riksdagen nästa val..
Ha er en bra dag..
Glöm inte Centern tack. Glöm aldrig Centerns valaffischer som förespråkade gränslös invandring. Soros lydsubba Annie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in