2020-02-14, 20:24
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Låt mig gissa: Pissnegrerna uppsökar skolmatssalen varje skoldag för att äta och sen driver omkring på stan hela dagen.
Skicka dem till sitt hemland.
Citera
2020-02-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hetf65
Det här är ju ett dehumaniseringsdåd. Det handlade om mer än att bara råna. Det handlar om att visa makt över offret.

Ja, helt klart. "Vi ska minsann visa svennebananen". Föraktet har inga gränser. Väl utfört sprider de filmen som sin skalp över den vita medelklasspojken.
Citera
2020-02-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenklanning123
Ja, helt klart. "Vi ska minsann visa svennebananen". Föraktet har inga gränser. Väl utfört sprider de filmen som sin skalp över den vita medelklasspojken.

Det ironiska är att den rånade medelklasspojkens föräldrar sannolikt älskar mångkultur, vänsterpolitik och hatar SD. Måste kännas jobbigt när sådant här inträffar. Syntax error.
Citera
2020-02-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteminsak
Att det behövs skärpning av lagstiftning och rättspraxis är uppenbart. Brottslingar skall per definition straffas, och hållas ifrån allmänheten i preventivt syfte. Det är vad ett fungerande rättssamhälle handlar om.

Men; - vad som nästan bekymrar mig mest är hur vi som vuxna tar hand om ungdomarna som drabbas. De förlorar tron på rättvisa och rättssamhälle. Deras självbild bryts ner. Jag är uppriktigt bekymrad för vuxenvärldens ansvar i detta. Så min fråga är: vad gör vi? Att väcka opinion för frågan är viktigt. Här har alternativmedia en stor roll. Själv brukar jag försöka vara noga att visa respekt för våra ungdomar jag möter och lyssna. Visa med min person att de är viktiga. Att våga lita på sin inre kompass. Men vad kan vi göra mer? Rasismen är en sak. En annan är bördan under feminism och genusfilosofi etc. Det är sannerligen inte lätt att vara tonårskille idag. Massinvandringen i kombination med islamistiska ideologier och politikerfeghet har fått en mycket olyckligt dålig timing med den extremismen de matas med i form av feminism etc i media och skola. Finns det något mer vi kan göra för att satsa på killarna? Behöver man organisera sig ytterligare? Det finns frivilligorganisationer som jobbar med detta men de är ganska okända. Ett samhälle utan manlighet är en katastrof för dem(killarna), för oss, för alla.

Jag tror man ska hålla sig ifrån att dalta med någon. BO i detta fall var med om en hemsk upplevelse men gör bäst i att inte falla in i någon offerroll. Sen alla dessa GM måste det såklart bli slut på vändervridna idiotteorier om att de också är offer utan de ska få smaka på ordentligt. Gör ungdomsfängelser som någon form av hårdare internat där de bara fastnar längre om de inte presterar och studerar.

Sen resten som blir kvar och fortfarande är ett problem för samhället kommer ju förr eller senare mördas eller åka in på riktigt långa fängelsestraff.

Min egna personliga åsikt är att morden ibland den här sortens individer och i gängmiljöer är på tok för låg. Samhället tar inte nämnvärt stor skada av om det mördandes 3-4 ggr fler i dessa miljöer per år. Självfallet räknar jag då inte in oskyldiga som ibland råkar illa ut men sett till andra faror i samhället är det ändå relativt låg risk att drabbas.
Citera
2020-02-14, 21:45
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Det ironiska är att den rånade medelklasspojkens föräldrar sannolikt älskar mångkultur, vänsterpolitik och hatar SD. Måste kännas jobbigt när sådant här inträffar. Syntax error.

Men vad har dessa rånande ungdomar upplevt? De är ju de egentliga offren för svensk strukturell rasism.

Vad annat kan de göra att råna och pissa på etniska svenskar?
Citera
2020-02-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Men vad har dessa rånande ungdomar upplevt? De är ju de egentliga offren för svensk strukturell rasism.

Svaret är väl att dem var desperata och inte hade något annat val. Kom ihåg alla dessa skattesänkningar. Finns risk att föräldrarna bryter kontakten med sin son. Han måste ju ha sagt något oerhört rasistiskt och dumt för att provocera dessa flyktingbarn att bete sig så här.
Senast redigerad av defunct 2020-02-14 kl. 21:53.
Citera
2020-02-14, 21:51
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inteminsak
Att det behövs skärpning av lagstiftning och rättspraxis är uppenbart. Brottslingar skall per definition straffas, och hållas ifrån allmänheten i preventivt syfte. Det är vad ett fungerande rättssamhälle handlar om.

Men; - vad som nästan bekymrar mig mest är hur vi som vuxna tar hand om ungdomarna som drabbas. De förlorar tron på rättvisa och rättssamhälle. Deras självbild bryts ner. Jag är uppriktigt bekymrad för vuxenvärldens ansvar i detta. Så min fråga är: vad gör vi? Att väcka opinion för frågan är viktigt. Här har alternativmedia en stor roll. Själv brukar jag försöka vara noga att visa respekt för våra ungdomar jag möter och lyssna. Visa med min person att de är viktiga. Att våga lita på sin inre kompass. Men vad kan vi göra mer? Rasismen är en sak. En annan är bördan under feminism och genusfilosofi etc. Det är sannerligen inte lätt att vara tonårskille idag. Massinvandringen i kombination med islamistiska ideologier och politikerfeghet har fått en mycket olyckligt dålig timing med den extremismen de matas med i form av feminism etc i media och skola. Finns det något mer vi kan göra för att satsa på killarna? Behöver man organisera sig ytterligare? Det finns frivilligorganisationer som jobbar med detta men de är ganska okända. Ett samhälle utan manlighet är en katastrof för dem(killarna), för oss, för alla.

Du har ju på punkt och pricka så rätt! Vill bara tillägga: ser vi på vilka som utför dessa trakasserier ( och jo, det är ett svagt ord i sammanhanget) så är det ju oftast ouppfostrade slynglar utan eller med en svag fadersgestalt. Så kommer det att förbli vad gäller fäderna och där måste samhället gå in med betydligt hårdare nypor!
Citera
2020-02-14, 21:53
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Svaret är väl att dem var desperata och inte hade något annat val. Finns risk att föräldrarna bryter kontakten med sin son. Han måste ju ha sagt något oerhört rasistiskt och dumt för att provocera dessa flyktingbarn att bete sig så här.

Bara det faktum att svensken hade dyr jacka borde räcka för att driva dessa stackars fattiga flyktingbarn (som flytt direkt ifrån en krigshärd) till handling.
Citera
2020-02-14, 21:58
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:

Är du helt blåst? Det spelar f-n ingen roll vad dom upplevt! Dom har kommit till ett land där dom har möjlighet att bli vad som helst och få den bästa hjälpen att bearbeta eventuella trauman men dom väljer den enkla vägen till snabba pengar. Det är precis sådana som du som hjälper till att förstöra landet vi en gång hade och till det land alla berättiga till att få asyl i sökte sig till. FY SKÄMS!
Citera
2020-02-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Är du helt blåst? Det spelar f-n ingen roll vad dom upplevt! Dom har kommit till ett land där dom har möjlighet att bli vad som helst och få den bästa hjälpen att bearbeta eventuella trauman men dom väljer den enkla vägen till snabba pengar. Det är precis sådana som du som hjälper till att förstöra landet vi en gång hade och till det land alla berättiga till att få asyl i sökte sig till. FY SKÄMS!

Måste komma till Varangians försvar här. Det är ironiskt menat. Uppenbart i alla fall för mig.

Edit min kommentar med för övrigt.
Citera
2020-02-14, 22:04
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Måste komma till Varangians försvar här. Det är ironiskt menat. Uppenbart i alla fall för mig.

Edit min kommentar med för övrigt.

Ok sorry, ber om ursäkt.
Citera
2020-02-14, 22:05
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Haha... Hört talas om ironi?

Ber om ursäkt. Sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera