2020-02-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är väl så HD har förklarat sin tighta relation med SD efter mordet. Att han blev hotfull mot familjen om hon inte visade stöd. Jag tror inte hon menar att han var hotfull och kontrollerande under hela deras 20-åriga relation.
Nej, behöver inte vara så.
Citera
2020-02-14, 12:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, verkligen. Vilket otroligt jobb de gjort! Ser man på punkterna som åklagaren åberopar, så känns det som ett ganska tryggt åtal. Jäklar - vad jag velat vara med på den rättegången. Advokaten kommer ha ett drygt jobb att förklara bort all teknisk bevisning. Den här stämningsansökan är en god ersättning för fupen.

Hmm, du tänker så?

Jag tänker som så att de tekniska bevisen inte är så starka egentligen för då hade det räckt med den sedvanliga utredningen på 3000-4000 sidor, åtal och gå i fängelse utan att passera gå för den tilltalade, så brukar det se ut när den tekniska bevisningen är god och stark.

Åtalet är massivt men jag undrar hur starkt det egentligen är så fram med proffsen så får vi en fingervisning om hur fallet kommer att sluta.

Vi får se, det skulle ju bli 20 förhandlingsdagar att avnjuta om nu media direktrapporterar och det förutsätter jag.
Citera
2020-02-14, 12:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Nej, behöver inte vara så.

I vilket fall som helst står det tämligen klart för mig att SD är GM efter att ha läst stämningsansökan.
Citera
2020-02-14, 12:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Hade mest fel. Fullt av teknisk bevisning. Hanna har dessutom uppgett att S hotat utplåna hela deras familj. Förlåt Hanna, jag trodde du var inblandad. Men du tycks varit kontrollerad. Men nu är du fri.

Tack! Det var trevligt att se ett ödmjukt inlägg mitt i allt elände!

Vi som har haft rätt, eller till stor del rätt (och en del av oss faktiskt har faktiskt fått god information från väl insatta människor), vi har fått mycket skit av diverse "förståsigpåare" i denna tråden i nästan två år.

Nu hoppas jag verkligen aldrig den vidriga människan (MGM) kommer ut mer!

Mvh
/FS
Citera
2020-02-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, du tänker så?

Jag tänker som så att de tekniska bevisen inte är så starka egentligen för då hade det räckt med den sedvanliga utredningen på 3000-4000 sidor, åtal och gå i fängelse utan att passera gå för den tilltalade, så brukar det se ut när den tekniska bevisningen är god och stark.

Åtalet är massivt men jag undrar hur starkt det egentligen är så fram med proffsen så får vi en fingervisning om hur fallet kommer att sluta.

Vi får se, det skulle ju bli 20 förhandlingsdagar att avnjuta om nu media direktrapporterar och det förutsätter jag.
Jag tror att åkl Hiding helt enkelt har både hängslen och bälte på här. Det handlar om bortom rimligt tvivel. Jag tror han blir fälld. Han är uppenbarligen en hotfull person som kan visa våldstendenser. Detta tillsammans med att han visste att det var Lena man hittat innen ens polisen bekräftat, är ganska talande. Han har hotat H med att radera ut hela familjen. Det är mycket som ligger honom i fatet. Enskilda händelser gör en inte till mördare. Men alla hot inkl märkliga beteenden samt teknisk bevisning - han ligger illa till.
Citera
Medlem
Citat:
Nu vill jag ha in proffstyckarnas åsikt om åtalet, "Professor pojkstreck", LGWP och Alhem, kliv ut i ljuset och säg vad ni anser nu.

Med tanke på stämningsansökan så förstår jag nu varför FU är så förbannat stor.
Jag med. Trodde de hade luft och indicier. Pudel. Åsa trycks hata mycket godis åt barnen i säcken. Förlåt Åsa.
Citera
Medlem
Innehållet i tråden om mensblod är absolut högintressant och tror det är den linjen SD försvaret kör på.

Åklagaren har förekommit och skriver att inget blod hittats på filten, bara sperma. Likaså har inte blod hittats i LW underkläder.

Tror inte på våldtäkt i detta fallet som någon var inne på.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den 2 juli förde EGT in tankar om LW:s mensblod i tråden och enligt hens senare inlägg 30 aug har SD berättat för polisen var man eventuellt kan finna blod från LW i hans hem och det med en, enligt EGT, godtagbar förklaring.

EGT sa sig även veta säkert att fp var mp och i andra inlägg har hen vetat vad åklagaren muntligen framfört i sin häktningsframställan för Sannolika Skäl.

Hen har även haft en co-writer i början av tråden - 6-7 inlägg av hens partner enligt EGT:s egna uppgifter.

Jag förstår om EGT håller igen med att droppa mer info i tråden. Det kan bli så fel, men jag undrar om hen fortfarande spekulerar om att GM påbörjade mordet med att fälla benen på LW?
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är väl så HD har förklarat sin tighta relation med SD efter mordet. Att han blev hotfull mot familjen om hon inte visade stöd. Jag tror inte hon menar att han var hotfull och kontrollerande under hela deras 20-åriga relation.

Med tanke på att Hiding snodde in HD som misstänkt för delaktighet så skulle inte jag värdera hennes vittnesmål så värst högt, eget skinn ömmar mest och kan man rädda sig själv genom att förminska sitt eget agerande genom att skylla på någon annan så minskar trovärdigheten åtminstone för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Hmm, du tänker så?

Jag tycker bevisläget börjar låta väldigt bra med vad som sipprat fram under dagen. Verkar ju vara avgjort att SD befann sig vid mordplatsen med LW. Men än så länge har vi ju bara hört åklagaren. Räknar med att Backman kommer göra något slags uttalande efter presskonferensen. Om han inte är helt chockad vill säga eller om SD har börjat vackla angående sin oskuld.
Citera
2020-02-14, 12:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Innehållet i tråden om mensblod är absolut högintressant och tror det är den linjen SD försvaret kör på.

Åklagaren har förekommit och skriver att inget blod hittats på filten, bara sperma. Likaså har inte blod hittats i LW underkläder.

Ja samt att en barnmorska ska vittna för att vederlägga hans förklaring om blodet står det.
Citera
2020-02-14, 12:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tycker bevisläget börjar låta väldigt bra med vad som sipprat fram under dagen. Verkar ju vara avgjort att SD befann sig vid mordplatsen med LW. Men än så länge har vi ju bara hört åklagaren. Räknar med att Backman kommer göra något slags uttalande efter presskonferensen. Om han inte är helt chockad vill säga eller om SD har börjat vackla angående sin oskuld.

Absolut verkar det väldigt bra men som jag skrivit, det känns som om det finns en osäkerhet i tyngden för de tekniska bevisen, i normalfallet så blir det ju en minimal utredning och pang in i fängelset.

Fram med proffsen nu, skingra mina tvivel och låt mig få skåda ljuset.
Citera
2020-02-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Vad är det för filt: var har den hittats, vid LW eller hos SD?

Ursäkta frågan, har ej kunnat läsa stämningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in