2020-02-14, 11:52
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Hans egen familj, förstår jag det som.

Varför?
Bilden med dottern vid stupet får en ny innebörd..
Citera
2020-02-14, 11:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Äklagaren har en liten tro att hon kan ha varit med vid mordet. Läs stämningsansökan. "Ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person".

Eller hur?

Hängslen och livrem gäller.

Känns lite skumt med den formuleringen om jag ska vara ärlig.
Citera
2020-02-14, 11:53
Medlem
Citat:
Hade mest fel. Fullt av teknisk bevisning. Hanna har dessutom uppgett att S hotat utplåna hela deras familj. Förlåt Hanna, jag trodde du var inblandad. Men du tycks varit kontrollerad. Men nu är du fri.

Året då SD var på fri fot måste ha varit skrämmande för HD, med den vetskapen. Hon måste haft ett under av färghållning och styrka för att stå ut.
Citera
2020-02-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag trodde också att HD var inblandad men inser nu att hon var precis som LW ett offer under Stefan ponkens kontroll.
Jag trodde S inte förtryckt H utan att han endast hade haft ett destruktiv relation med L.

Eftersom hans belastningsregister var cleant. Tjii, fick jag. Undrar hur deras barn mår?
Citera
2020-02-14, 11:56
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om jag laddar ner det som behövs... någon drivrutin tror jag det stod... kostar det något?

Nej, du ska inte ladda ned någon drivrutin.

Läs online här annars. Välj Full screen

https://issuu.com/honan6/docs/dokument
Citera
2020-02-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Äklagaren har en liten tro att hon kan ha varit med vid mordet. Läs stämningsansökan. "Ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person".
Jag har sett det men om han delat tankar på att radera Davidssons familj har H nog fruktat honom. Tror jag. Stackars människa.
Citera
2020-02-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hm, vad kostar nio sid?

Lite svider det, kan erkännas, men du har faktiskt en poäng; upp till 9 sid är avgiftsfritt.

Så kanske en samordnad och massiv niosidorsförundersökningsprotokollskopieutbegärans attack mot Örebro TR skulle få dem att ompröva pappersbeslutet?🤔
Citera
2020-02-14, 12:00
Medlem
Reimers avatar
Nu vill jag ha in proffstyckarnas åsikt om åtalet, "Professor pojkstreck", LGWP och Alhem, kliv ut i ljuset och säg vad ni anser nu.

Med tanke på stämningsansökan så förstår jag nu varför FU är så förbannat stor.
Citera
2020-02-14, 12:03
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Hade mest fel. Fullt av teknisk bevisning. Hanna har dessutom uppgett att S hotat utplåna hela deras familj. Förlåt Hanna, jag trodde du var inblandad. Men du tycks varit kontrollerad. Men nu är du fri.
SD har uppenbart separationsångest och klarar inte av att bli lämnad.

Den tighta relationen dem emellan efter mordet kan ha sin förklaring i att HD var rädd och helst inte såg att han var ensam med flickorna. Hon måste ha insett att han var skyldig.
Om man ser till bilderna från senaste utlandsresan familjen gjorde tillsammans så verkar hon inte särskilt glad. Inte han heller för den delen.
Citera
2020-02-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu vill jag ha in proffstyckarnas åsikt om åtalet, "Professor pojkstreck", LGWP och Alhem, kliv ut i ljuset och säg vad ni anser nu.

Med tanke på stämningsansökan så förstår jag nu varför FU är så förbannat stor.

Ja, verkligen. Vilket otroligt jobb de gjort! Ser man på punkterna som åklagaren åberopar, så känns det som ett ganska tryggt åtal. Jäklar - vad jag velat vara med på den rättegången. Advokaten kommer ha ett drygt jobb att förklara bort all teknisk bevisning. Den här stämningsansökan är en god ersättning för fupen.
Citera
2020-02-14, 12:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag har sett det men om han delat tankar på att radera Davidssons familj har H nog fruktat honom. Tror jag. Stackars människa.

Det är väl så HD har förklarat sin tighta relation med SD efter mordet. Att han blev hotfull mot familjen om hon inte visade stöd. Jag tror inte hon menar att han var hotfull och kontrollerande under hela deras 20-åriga relation.
Citera
2020-02-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
SD har uppenbart separationsångest och klarar inte av att bli lämnad.

Den tighta relationen dem emellan efter mordet kan ha sin förklaring i att HD var rädd och helst inte såg att han var ensam med flickorna. Hon måste ha insett att han var skyldig.
Om man ser till bilderna från senaste utlandsresan familjen gjorde tillsammans så verkar hon inte särskilt glad. Inte han heller för den delen.
Menar du borderline? Jag skulle vara skräckslagen om min man nämnde att han skulle ta ihjäl familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in