2020-02-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Kreken är bankrutt. Världens högsta skuld, hussen Krauts har beslagtagit all infrastruktur, nån fjuttig tillväxtsiffra på nån procent efter 10 år med recession är inget positivt. Men vad ska man förvänta sig av några olivoljeförsäljare vars enda bedrift numera är att rösta på gyllene gryning...

Därför är Turkiet världens 6:e mest besökta land med 56 miljoner besökare? Bra kreklogik du visar här...

Gyllene gryning röstades inte in i regeringen. Hur kan det då vara många som röstar på dem. Vilket snille jag har att göra med i denna tråd, fantastiskt. Sen när började turkland bry sig om flyktingar.

Du får sluta bara läsa turkiska blasktidningar inte konstigt du är fel ute jämt.

Det är nog svårt att hitta ett inlägg här som kränker turken utan att du kommenterar och ger en glorifierande bild av terrosist staten turkland.
Citera
2020-02-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Exakt

Folk som Rand paul som vill ha att kongressen ska ha makten,

De har verkligen inte lärt sig något sen Benghazi som lika gärna kunde ha hänt i Irak om inte Trump agerat.

Jag tycker personligen att inte presidenten ska ha makt att starta krig

Men det hindrar inte en president att agera självständigt vid angrepp som Benghai etc, det är två helt olika situationer
Citera
2020-02-13, 20:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Exakt

Folk som Rand paul som vill ha att kongressen ska ha makten,

De har verkligen inte lärt sig något sen Benghazi som lika gärna kunde ha hänt i Irak om inte Trump agerat.
Vad! Libyen hade precis blivit sönderbombat av NATO och Gaddafi mördad. Jämför du verkligen situationerna? Det fanns (finns)absolut ingen sådan risk i Irak. Däremot finns det en påtaglig risk för storkonflikt om Trump får för sig något. En resolution som hade varit vetosäkert hade skruvat ner spänningarna betydligt i MÖ.

Det jag är orolig för nu är det som jag tidigare postat om. Att Iran så tydligt uttalat om att man tänker vedergälla ev. israeliskt angrepp på iranska installationer i Syrien. Man har precis visat att man är kapabel att slå till hårt med precision mot USA:s militära närvaro i MÖ och att det inte finns något effektivt sätt att skydda sig. Det gäller då även Israels anläggningar. Är man verkligen beredd att svara med full kraft om Iran slår tillbaka ett angrepp? Det är frågan.

Dessutom var bemanningen och syftet med den påtagligt annorlunda i Benghazi.
Citera
2020-02-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Jag tycker personligen att inte presidenten ska ha makt att starta krig

Men det hindrar inte en president att agera självständigt vid angrepp som Benghai etc, det är två helt olika situationer

Starta ett krig tror jag inte trump hade kunnat även om han har makten,

Vid sådana saker så är det en lång process och många beslut.

Men att ge tillåtelse till snabba beslut om bombningar eller bin ladin operationer skulle vara galet att inte ha makten till.
Citera
2020-02-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad! Libyen hade precis blivit sönderbombat av NATO och Gaddafi mördad. Jämför du verkligen situationerna? Det fanns (finns)absolut ingen sådan risk i Irak. Däremot finns det en påtaglig risk för storkonflikt om Trump får för sig något. En resolution som hade varit vetosäkert hade skruvat ner spänningarna betydligt i MÖ.

Det jag är orolig för nu är det som jag tidigare postat om. Att Iran så tydligt uttalat om att man tänker vedergälla ev. israeliskt angrepp på iranska installationer i Syrien. Man har precis visat att man är kapabel att slå till hårt med precision mot USA:s militära närvaro i MÖ och att det inte finns något effektivt sätt att skydda sig. Det gäller då även Israels anläggningar. Är man verkligen beredd att svara med full kraft om Iran slår tillbaka ett angrepp? Det är frågan.

Dessutom var bemanningen och syftet med den påtagligt annorlunda i Benghazi.

haha inte en sådan risk

Ambassaden var i brand med Soleimani drägg som planerade attacker.
Citera
2020-02-13, 21:04
Medlem
Citat:

Men att ge tillåtelse till snabba beslut om bombningar eller bin ladin operationer skulle vara galet att inte ha makten till.

Absolut, vi är rätt överens om detta
Citera
2020-02-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Absolut, vi är rätt överens om detta

Nu tror jag inte de hade tagit beslutet om det varit Obama eller bush.

Utan tror att 99% tog beslutet på grund av att Trump ofta gör impulsiva beslut. Vilket kanske är bra att ha en säkerhetsåtgärd mot när man tänker efter.
Citera
2020-02-13, 21:12
Medlem
Citat:
Nu tror jag inte de hade tagit beslutet om det varit Obama eller bush.

Utan tror att 99% tog beslutet på grund av att Trump ofta gör impulsiva beslut. Vilket kanske är bra att ha en säkerhetsåtgärd mot när man tänker efter.

underlättade säkert beslutet för en del
Citera
2020-02-13, 21:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:

Men det har de väl inte beslutat om att stoppa? Ropa nu på mamma och be att få lite choklad och smörgåsar. Klockan är mycket och det är dags att gå och lägga sig.

Det finns ingen som vill ha något krig i MÖ men en resolution skulle ha avsevärt lättat på spänningarna i regionen.
Citera
2020-02-13, 21:16
Medlem
Citat:
Men det har de väl inte beslutat om att stoppa? Ropa nu på mamma och be att få lite choklad och smörgåsar. Klockan är mycket och det är dags att gå och lägga sig.

Det finns ingen som vill ha något krig i MÖ men en resolution skulle ha avsevärt lättat på spänningarna i regionen.

The measure would require Trump to remove U.S. troops engaged in hostilities against Iran unless Congress declares war or passes a specific authorization for the use of military force.

Han skulle inte kunna göra ett piss mot iranska styrkor om de hotade Amerikanska innan beslut från kongressen.
Citera
2020-02-13, 21:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
The measure would require Trump to remove U.S. troops engaged in hostilities against Iran unless Congress declares war or passes a specific authorization for the use of military force.

Han skulle inte kunna göra ett piss mot iranska styrkor om de hotade Amerikanska innan beslut från kongressen.
Nu kommer inte Iran inleda något anfall mot USA:s styrkor i regionen. Är du från vettet?
Citera
2020-02-13, 21:21
Medlem
Citat:
Nu kommer inte Iran inleda något anfall mot USA:s styrkor i regionen. Är du från vettet?

Är du i kontakt med Khamenei eller ?

Verkar veta mycket inside information
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in