2020-02-13, 09:56
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokrates77
Turkland är bäst i världen på att döda oskyldiga människor. Väldigt manligt att skära huvuden på civila för att dem inte vill börja kalla sig för turk och be till Allah. Om det är samma sak som att få spö för dig kan jag hålla med dig i frågan.

Det är ryssar som åker till turkland. När Putin bad sitt folk sluta åka till turkland gick erdogan ner på golvet och grät samtidigt som han slickade rent Putins skor. Har väl aldrig varit så rena förut.
Dem få som åker till Turkiet åker också dit för sista gången.

Dem få tjejer jag känner som råkade resa till turkland berättade att dem fick stanna på hotellet hela vistelsetiden för att håriga turkar spang efter dem överallt och lät dem aldrig vara ifred.

56 miljoner ryssar åkte alltså till Turkiet 2019? Man blir inte förvånad att krekland är bankrutt när man följer dina resonemang här. Än engång, turism utgör några procent av Turkiets BNP. Trots att Turkiet är nr 6 i världen spelar den ingen avgörande roll. Vi pratar inte im krekland här turismen och någon exporterat olivoljaflaska utgör 99% av ekonomin...
Citera
2020-02-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Men det var inte usa som började kriget, det gjorde diktatorn Assad genom sitt omänskliga styre. Hade han avgått hade det inte blivit krig.
Om du lyssnar till den 4 stjärniga generalen Clark uttalar han redan 2001 att Pentagon hade planer att ta ut 7 länder under fem år i regionen och få kontroll på dem, därav var Syrien ett sådant land.
Innan Syrien skulle Iraq tas ut som skedde och därifrån skulle sedan Syrien tas ut som US militären trodde skulle bli mycket enkelt, att Syrien faller efter ett par månader.
US använde en annan strategi i Syrien för att undvika att US soldater kom hem i liksäckar, som hände i Iraq , de använde proxy marksoldater som var terrorister och tränades upp av US militär.
Regimskiftet som gjorde att US fick kontroll på Syrien skulle utföras av proxy som var terrorister, men allting gick fel, US militären gjorde en total felbedömning.
Den syriska militären gjorde hårdnackad motstånd och sedan när Ryssland och Iran kom in i kriget rasade hela strategin som US militären hade.
US hittar alltid på orsak att gå in i ett krig, med Syrien var det annorlunda här skulle terroristerna starta upp kriget, som sedan skulle skyllas på konflikt mot Assad regeringen.
Makt media måste tro på versionen att upproret var inrikes mot Assad regimen, om sanningen framförs blir det att de som supportade terroristerna var de skyldiga till upproret.
Under hela det här 9 åriga kriget har terroristerna fått support utifrån med vapen ammunition, finansiering m.m.
Det finns ingenting som terroristerna har kunnat få inne i Syrien, utan all deras support har kommit utifrån som rör sig om enorma belopp.
Det är ca 140.000 terrorister som stupat som visar att det skett nya värvningar hela tiden, mycket av terroristerna har blivit kanon foder.
Upproret vid demonstrationen i Damaskus 2011 var garanterad en "Set UP".
Citera
2020-02-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagro
Om du lyssnar till den 4 stjärniga generalen Clark uttalar han redan 2001 att Pentagon hade planer att ta ut 7 länder under fem år i regionen och få kontroll på dem, därav var Syrien ett sådant land.
Innan Syrien skulle Iraq tas ut som skedde och därifrån skulle sedan Syrien tas ut som US militären trodde skulle bli mycket enkelt, att Syrien faller efter ett par månader.
US använde en annan strategi i Syrien för att undvika att US soldater kom hem i liksäckar, som hände i Iraq , de använde proxy marksoldater som var terrorister och tränades upp av US militär.
Regimskiftet som gjorde att US fick kontroll på Syrien skulle utföras av proxy som var terrorister, men allting gick fel, US militären gjorde en total felbedömning.
Den syriska militären gjorde hårdnackad motstånd och sedan när Ryssland och Iran kom in i kriget rasade hela strategin som US militären hade.
US hittar alltid på orsak att gå in i ett krig, med Syrien var det annorlunda här skulle terroristerna starta upp kriget, som sedan skulle skyllas på konflikt mot Assad regeringen.
Makt media måste tro på versionen att upproret var inrikes mot Assad regimen, om sanningen framförs blir det att de som supportade terroristerna var de skyldiga till upproret.
Under hela det här 9 åriga kriget har terroristerna fått support utifrån med vapen ammunition, finansiering m.m.
Det finns ingenting som terroristerna har kunnat få inne i Syrien, utan all deras support har kommit utifrån som rör sig om enorma belopp.
Det är ca 140.000 terrorister som stupat som visar att det skett nya värvningar hela tiden, mycket av terroristerna har blivit kanon foder.
Upproret vid demonstrationen i Damaskus 2011 var garanterad en "Set UP".
Så du menar att Assad var en exemplarisk ledare som var bra för folket? Ingen nöd och alla var nöjda? Eftersom du tar upp Irak så gissar jag att du tycker Saddam med sina söner Uday och Qusay också var trevliga prickar. När Saddam gick in i Kuwait råkade jag lyssna via amatörradio fråm Kuwait hur folket blev behandlat, det var inte med silkesvantar precis.
Citera
2020-02-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Detta är från FN. Verkar som man flyr uppåt landet iallafall.
Al-Dana, Idlib på gränsen till Turkiet har 200 000k flyktingar enligt denna rapport.

https://t.co/PxFT8AGBX5
Tackar för länken även om det endast är en uppskattning.
Såg denna tweeten idag.
https://twitter.com/MGhorab3/status/1227868653439377408
Där det påstås att Turkier förbjudit flyktingläger i Afrin den nämner även siffran minst 1 miljon.
För att förstå hur många människor det är så motsvarar det hela storgöteborg, och då kanske en del förstår vilka resurser det krävs för att hantera den mängden människor.
Fortfarande inget konkret om alla dessa människor på flykt.
Citera
2020-02-13, 12:33
Medlem
Syrien blev av med en helikopter igår.
Den sköts ner med en manpad av turken troligtvis. Tror inte att dom skulle ge terroristerna manpads.

Verkar som att SAA har förlorat mycket folk nu den senaste månaden eller två.
Citat:
Foreign Ministry spokesperson Maria Zakharova said that the situation in Idlib had escalated past the limit. As a result of militant attacks, 150 civilians were killed, 300 were injured. On top of that, she claimed that the Syrian army reportedly suffered devastating casualties: over 400 soldiers were killed and more than 900 were wounded during the last month.
Video finns här.
https://southfront.org/turkish-imaginary-victories-and-idlib-question/
Citera
2020-02-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
56 miljoner ryssar åkte alltså till Turkiet 2019? Man blir inte förvånad att krekland är bankrutt när man följer dina resonemang här. Än engång, turism utgör några procent av Turkiets BNP. Trots att Turkiet är nr 6 i världen spelar den ingen avgörande roll. Vi pratar inte im krekland här turismen och någon exporterat olivoljaflaska utgör 99% av ekonomin...

Det glädjer mig att du vet hur det går för Greklandnds ekonomi när alla rapporter tyder på tillväxt. Vi sväljer då ytterligare en lögn från mongolen.

Jag skiter i var era pengar kommer ifrån, trög som du är behöver jag formulera mig annorlunda så även du fattar. Folk ogillar turkland och var kontentan av min tidigare post.

Oj oj är turkland med och leker med dem stora herrarna. Är du stolt?

Vad fan ger turken rätt att vistas i främmande land som Syrien din mongoljävel???!!
Citera
2020-02-13, 12:56
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokrates77
Det glädjer mig att du vet hur det går för Greklandnds ekonomi när alla rapporter tyder på tillväxt. Vi sväljer då ytterligare en lögn från mongolen.

Kreken är bankrutt. Världens högsta skuld, hussen Krauts har beslagtagit all infrastruktur, nån fjuttig tillväxtsiffra på nån procent efter 10 år med recession är inget positivt. Men vad ska man förvänta sig av några olivoljeförsäljare vars enda bedrift numera är att rösta på gyllene gryning...

Citat:
Jag skiter i var era pengar kommer ifrån, trög som du är behöver jag formulera mig annorlunda så även du fattar. Folk ogillar turkland och var kontentan av min tidigare post.

Därför är Turkiet världens 6:e mest besökta land med 56 miljoner besökare? Bra kreklogik du visar här...
Citera
2020-02-13, 12:59
Medlem
arbetets avatar
Tonläget är på väg att höjas tydligen:

Iran Warns of Harsh Reaction to Israeli Threats in Syria
TEHRAN (Tasnim) – Iranian Foreign Ministry Spokesman Seyed Abbas Mousavi shrugged off recent threats from an Israeli official against Tehran, warning the Zionist regime that it will receive a crushing response in case of any stupid action against Iran’s interests across the region.
https://www.tasnimnews.com/en/news/2020/02/13/2202083/iran-warns-of-harsh-reaction-to-israeli-threats-in-syria
Citera
2020-02-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tonläget är på väg att höjas tydligen:

Iran Warns of Harsh Reaction to Israeli Threats in Syria
TEHRAN (Tasnim) – Iranian Foreign Ministry Spokesman Seyed Abbas Mousavi shrugged off recent threats from an Israeli official against Tehran, warning the Zionist regime that it will receive a crushing response in case of any stupid action against Iran’s interests across the region.
https://www.tasnimnews.com/en/news/2020/02/13/2202083/iran-warns-of-harsh-reaction-to-israeli-threats-in-syria

Citat:
Large explosions lit up the night sky and thundered through the dimly-lit streets of Damascus on February 5. Israeli F-16 fighter jets fired eight air-to-ground missiles from the Golan Heights, which flew about 50 km before striking several Iranian targets in and around the Syrian capital.

According to Israel’s Yedioth Ahronoth, the Israeli airstrike killed at least 23 pro-Iranian gunmen. The London-based Syrian Observatory for Human Rights said that at least three government Iranian positions were targeted in the attack.

https://www.thetrumpet.com/21939-syria-battered-by-waves-of-israeli-airstrikes

Israel har slagit ut Iranska mål under flera år nu utan att något händer från Iran.
Senast redigerad av seeeg321 2020-02-13 kl. 13:16.
Citera
2020-02-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeniorOwn
Syrien blev av med en helikopter igår.
Den sköts ner med en manpad av turken troligtvis. Tror inte att dom skulle ge terroristerna manpads.
Helikoptern sköts ner den 2020-02-11 alltså i förrgår.
Manpads har använts tidigare under konflikten i syrien av terrorister.
Enligt "national defense authorization act for fiscal year 2017 " som Obama undertecknade 2017 så blev det tillåtet för USA att förse grupper i Syrien med manpads.
https://www.congress.gov/114/crpt/hrpt840/CRPT-114hrpt840.pdf
Fast egentligen var det redan tillåtet enligt 1209 i "national defense authorization act for fiscal year 2015"
https://www.congress.gov/113/plaws/publ291/PLAW-113publ291.pdf
Citat:
1209 Authority to provide assistance to the vetted Syrian opposition.
Tidigare i konflikten pratades det öppet om CIA-backed och CIA-armed grupperingar även i amerikansk media och det var ingen hemlighet att utrustning hamnade i terroristers ägo.

Jag kan inte se att det vore omöjligt att Turkiet gett manpads till terrorister i området när de bistått med så mycket annan utrustning.
Terroristerna verkar även ha väldigt gott om ATGM.
Citera
2020-02-13, 14:19
Medlem
The Turkish Minister of Defense just announced that Turkey and Russia have reached a ceasefire agreement, and they will force all of the factions (including the Jihadists) to accept it

kände på mig att Ryssarna skulle ge sig efter att helikoptern sköts ner.

Rysslands utrikes taleskvinna säger att över 400 från Syrian army dött bara sista månaden så det har varit en väldigt kostsam offensiv med att ta M5,

over 400 soldiers were killed and more than 900 were wounded during the last month.
Citera
2020-02-13, 14:41
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
The Turkish Minister of Defense just announced that Turkey and Russia have reached a ceasefire agreement, and they will force all of the factions (including the Jihadists) to accept it

kände på mig att Ryssarna skulle ge sig efter att helikoptern sköts ner.

Rysslands utrikes taleskvinna säger att över 400 från Syrian army dött bara sista månaden så det har varit en väldigt kostsam offensiv med att ta M5,

over 400 soldiers were killed and more than 900 were wounded during the last month.

Ingen info om vad avtalet ska innebära. Ska SAA få m5 och m4 som Ryssland ville?

Ryssland verkar för övrigt fortsätta sitt bombande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in