Citat:
Ursprungligen postat av
ABljuger
Men lägg av. De som skriver här är ett gäng halvsjuka mytomaner eller betalda ryska troll. Erdogsns armé er kapabel att förgöra Assad/ryssen i Syrien inom par veckor. Men då måste turkiskt flyg upp och delta. Men de vågar inte. Varför? Moskva har ju begränsade resurser på plats i Syrien. Varför är Erdogan rädd? Vad sa kremlgnomer till han som gjorde honom osäker?
Som jag just skrev så skulle Erdogan få slåss mot SAA och Ryssland tillsammans med terroristerna. Han insåg att han behövde hjälp från sina medbrottslingar USA, EU, Israel och Saudi, men får inte någon hjälp.
Dessa är smarta nog att inte öppet samarbeta med al-qaida och deras kumpaner, de vet att bedrägeriet är genomskådat av väldigt många och vill naturligtvis inte att den stora allmänheten i Väst skall inse vad de har hållit med i 8 år i Syrien.
Det här smutsiga, vidriga angreppet på ett oskyldigt land kommer att går till historien i sitt bedrägeri mot skattebetalare/väljare i Väst och sitt samarbete med grupper som terroriserar befolkningen.
Västledarna har gott om självbevarelsedrift, så de har hållit sig i bakgrunden hela tiden, samtidigt som de har sett till att media förvanskar verkligheten helt skamlöst.
I den här stunden kan jag tänka mig att Erdogan ångrar att han inte dragit sig ur den här galenskapen och Nato helt, utan valde att vara kompis med båda sidor, både USA och Ryssland. Till slut måste man välja, tyvärr är det ofta villkoret i krig.