Citat:
Ursprungligen postat av
Ducane
I så fall är det ordet likgiltig ni far efter. Jag är inte likgiltig till propaganda, tvärtom faktiskt, men problemen som finns här är två: jag tolkar syftet med filmen annorlunda än majoriteten i tråden och jag tycker att frågan antagit orimliga proportioner.
Jag kan tolka filmen på deras sätt. Jag gjorde det en stund i början. Det är faktiskt jävligt enkelt..
såhär går det till.
"De menar säkert väl på något sätt. Jag får väl lyssna på vad de försöker säga."
Och när jag hade gjort det och förstått vad dom försökte få fram. Så insåg jag att det är förfan fortfarande enbart propaganda i den här reklam filmen. Det är ingen reklam film längre. Det är suggestiva affirmationer..
En reklam film ska vara på 30 sekunder (det finns en regel om det) och den ska sälja varan ifråga. Inte försöka programmera in politiska budskap hos lokalbefolkningen.
Du kanske tror att du har gjort matten och räknat ut att folk är förbannade över absolut ingenting. Men du har inte räknat ut det hela vägen. Du är förfan inte ens halvvägs.. Det var du och ingen annan som fastnade vid det dom sa i introt xD