2020-02-13, 14:29
Medlem
2n00b4Us avatar
Är det någon som har koll på hur mycket reklamfilmen kostade att producera?
Citera
2020-02-13, 14:30
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Kulturell utveckling är evolutionsbaserad. Så, googla lite och lär dig något nytt nu.

Aha, så du menar att subsahariska Afrikas utveckling och tillstånd kan förklaras med evolutionsbiologiska faktorer? Då låter det som en synnerligen dålig idé med immigration från utvecklingsländer till västvärlden.
Citera
2020-02-13, 14:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Rent krasst så har de fel naturligtvis: det finns ”truly scandinavian” saker i världen. De exempel SAS väljer att ta upp i filmen är sådant som inte är skandinaviskt (eller åtminstone sådant som kan diskuteras), men det mesta av vår kultur är inlånat eller uppblandat. Det blir ju så i en global värld. Och det är i en global värld som SAS figurerar, därav deras vilja att belysa just detta.

Vad är egentligen unikt för en region i dagens värld? Rätt få delar egentligen. Det mesta är världsligt och därför blir det lite lustigt att man desperat vill klamra sig fast vid det som är ”ens eget”.

Att all kultur bygger på något annat är självklart så om de av det drar slutsatsen att det inte finns skandinavisk kultur kan de lika gärna dra slutsatsen att det inte finns någon kultur alls.
Citera
2020-02-13, 14:31
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Nothing airlines.

Här ser vi åter en pendang till antikens Grekland - minns när Odysseus flydde från Cykloperna: Ingen stack ut mitt öga! Ingen!

Om svenskar inte finns - då kan ingen heller anklagas för "etnisk diskriminering".
Citera
Medlem
Vilken djävla autismtråd. Vem bryr sig? allt detta är skandinaviskt. Orka bry sig om vart det kommer ifrån. För mig är kebabpizzan lika svensk som köttbullar. Vi har gjort den till vår egna. Vi må inte skapat ha det, men vi gjorde det till det bättre. De som gnäller är antingen antipatrioter som gnäller för skit och låter sig påverkas av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag ser dina inlägg.
De saknar verklighetsbakgrund och du försöker att vrida in falska fakta och egna misstolkningar men du verkar argumentera utan att kunna ge annat än fakenews utan länkar.
Vem bryr sig om Tino?

Haha stackars hjärntvättade pajas nästan alla sågar den här reklamfilmen och på goda grunder, det är du och de andra självhatarna som gillar den.
Citera
2020-02-13, 14:32
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Bra att du erkänner de judiska rötterna i Wallenberg, [...]

Jag vet inte om du är ett troll (syftet med trollning är humor, och du är ju inte rolig) eller bara oförmögen att läsa innantill. Wallenbergarna har inte judiska rötter.

Klart, slut.
Citera
2020-02-13, 14:32
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Skandinaviska länder inklusive Sverige ligger fortfarande i topp på mycket trots att ni gnäller hatar och pissar på det land ni säger er älska!

Säg till din teamledare att vi har fattat era talking points, så ni kan lägga av eller börja fokusera på ämnet, nämligen hur Mycket SAS reklam suger och hur den suger.
Citera
2020-02-13, 14:34
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Vilken djävla autismtråd. Vem bryr sig? allt detta är skandinaviskt. Orka bry sig om vart det kommer ifrån. För mig är kebabpizzan lika svensk som köttbullar. Vi har gjort den till vår egna. Vi må inte skapat ha det, men vi gjorde det till det bättre. De som gnäller är antingen antipatrioter som gnäller för skit och låter sig påverkas av det.

Märkligt att det dyker upp ett fåtal Bagdad Bobs, likt dig, i dessa trådar. Vad tror du hade hänt om man sa att det inte fanns någon judisk kultur? Eller samisk?

Fundera lite över det innan du svarar.
Citera
2020-02-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Jag kan tolka filmen på deras sätt. Jag gjorde det en stund i början. Och när jag hade gjort det och förstått vad dom försökte få fram. Så insåg jag att det är förfan fortfarande enbart propaganda i den här reklam filmen. Det är ingen reklam film längre. Det är suggestiva affirmationer..

En reklam film ska vara på 30 sekunder (det finns en regel om det) och den ska sälja varan ifråga. Inte försöka programmera in politiska budskap hos lokalbefolkningen.

Vi kommer inte enas i frågan, men jag är nyfiken på vad du (m fl) menar att det är för politiskt budskap man vill hamra in i folks hjärnor. Vad vill man uppnå?
Citera
2020-02-13, 14:36
Medlem
Atlasbokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De har bytt namn till AS nu

Ja eller A(nu)S deras reklamgrupp jobbar febrilt just nu på vad som låter bäst.
Citera
2020-02-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Att all kultur bygger på något annat är självklart så om de av det drar slutsatsen att det inte finns skandinavisk kultur kan de lika gärna dra slutsatsen att det inte finns någon kultur alls.

Jo, kultur finns ju ändå. Den är bara ett jävla lapptäcke med en gnutta unik sytråd som håller ihop skiten. Lapptäcket är trots allt unikt och det är själva sytråden vi ska värna om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in