2020-02-11, 20:22
Medlem
KattKorvens avatar
Hej,

Läst om detta ett tag, googlade och hittade en svensk shop (SS)

Har tidigare erfarenhet av bl.a CB, men det var flera år sedan. Nuförtiden bara alkohol i ganska normal konsumtion.

Har inte läst igenom hela denna tråd men rätt så många sidor (20?)
Är ute efter att sätta lite guldkant på tillvaron, men inte bli helt "väck".

Har förstått det som att gröna sorter = man blir lite mer uppåt och energisk,
medans
Röda sorter = lite mer nedåt och sederande

Stämmer detta eller är det till större del dosberoende?

Har kikat lite på framförallt 2 billigare sorter på SS, Green och Red Kasung. Green Kasung har jag sett nämnas lite av och till i denna tråden, men hittills inte sett ett enda inlägg om Red Kasung.

Innan jag evt går på dyrare sorter, tänkte jag nog prova 100gr av vardera dessa båda sorter och se om det kan vara något för mig.
Mina preferenser ligger åt att jag gillar att bli lite sänkt och avslappnad, även om det också kan vara trevligt att bli lite mer klar och uppåt.

Skulle uppskatta input av någon som testat båda dessa sorter: Hur är känslan? Och hur länge sitter det i?
En annan grej: Syns det något på ögonen, t.ex små pupiller?

En sista fråga: Hur funkar det med betalning på SS? Är det safe att betala med kort? Har ej bitcoin eller andra kryptovalutor. Kommer det hem i brevlådan eller brukar det gå till ombud?

Är rätt så känslig för de flesta läkemedel dvs får effekt på låg dos, så tänkte testa med ca 1g och utgå från det till en början. Man, 85kg.

Tacksam för svar på alla frågorna.
Citera
2020-02-12, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven
Hej,

Har tidigare erfarenhet av bl.a CB, men det var flera år sedan. Nuförtiden bara alkohol i ganska normal konsumtion.

medans

Har kikat lite på framförallt 2 billigare sorter på SS, Green och Red Kasung. Green Kasung har jag sett nämnas lite av och till i denna tråden, men hittills inte sett ett enda inlägg om Red Kasung.

Innan jag evt går på dyrare sorter, tänkte jag nog prova 100gr av vardera dessa båda sorter och se om det kan vara något för mig.
Mina preferenser ligger åt att jag gillar att bli lite sänkt och avslappnad, även om det också kan vara trevligt att bli lite mer klar och uppåt.

Skulle uppskatta input av någon som testat båda dessa sorter: Hur är känslan? Och hur länge sitter det i?

En sista fråga: Hur funkar det med betalning på SS? Är det safe att betala med kort? Har ej bitcoin eller andra kryptovalutor. Kommer det hem i brevlådan eller brukar det gå till ombud?

Är rätt så känslig för de flesta läkemedel dvs får effekt på låg dos, så tänkte testa med ca 1g och utgå från det till en början. Man, 85kg.

Har ingen erfarenhet av just dom 2, men har erfarenhet av att billiga sorter inte blir billigare pga att du behöver ta mycket mer.

Tycker olika sorter funkar helt Random, skillnad på olika batcher, dosberoende är dom också, sen har det för mig blivit att jag lätt spyr av röda sorter, men inte av vit/grön.

Om jag va du skulle jag prova ett storpack med flera olika i 25g påsarna för att se vilken färg du gillar bäst, sen inte köpa bara storpack av en sort för toleransen byggs upp, så bättre med 4 olika 250g än en påse på ett kg.
Citera
2020-02-12, 08:13
Medlem
Har provat grön kasung men för mig gav det väldigt dålig effekt, man måste som sagt ta mycket mer och det är inte jättelätt att svälja ner. Tycker just den sorten blir så tjock och skummig. Jag kommer inte köpa den sorten igen.
Kan rekommendera gmd, rmd och green Malay, som har fungerat mkt bra för mig och man behöver inte ta alls lika mycket och ofta som kasung.

Citat:
Hej,

medans

Citera
2020-02-12, 10:58
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Har ingen erfarenhet av just dom 2, men har erfarenhet av att billiga sorter inte blir billigare pga att du behöver ta mycket mer.

Tycker olika sorter funkar helt Random, skillnad på olika batcher, dosberoende är dom också, sen har det för mig blivit att jag lätt spyr av röda sorter, men inte av vit/grön.

Om jag va du skulle jag prova ett storpack med flera olika i 25g påsarna för att se vilken färg du gillar bäst, sen inte köpa bara storpack av en sort för toleransen byggs upp, så bättre med 4 olika 250g än en påse på ett kg.

Citat:
Ursprungligen postat av Unicorn86
Har provat grön kasung men för mig gav det väldigt dålig effekt, man måste som sagt ta mycket mer och det är inte jättelätt att svälja ner. Tycker just den sorten blir så tjock och skummig. Jag kommer inte köpa den sorten igen.
Kan rekommendera gmd, rmd och green Malay, som har fungerat mkt bra för mig och man behöver inte ta alls lika mycket och ofta som kasung.

Tackar till båda ovanstående.
Det blev en beställning på RMD. Kan det stämma att det sitter i ca 4-6 timmar?
Ungefär vad kan jag förvänta mig vid en normaldos?

Och, har ni märkt någon påverkan på ögon/pupiller? Skulle väldigt gärna vilja ha svar på den frågan.

Tänkte börja med en försiktig dos på 1g och se.
Citera
2020-02-12, 18:53
Medlem
Är en flitig använder av kratom tar mycket o brukar köra 4 - 7 dagars race o sen uppehåll i 3 - 8 dagar typ får självklart avtändning men ibland härdar jag bara ut sen påt igen o ibland kör jag gabapentin race för att inte gå runt o må skit innan jag hoppar på det igen, men rekommendation till alla kratomare där ute köp grön Bali! Den är billig och inte speciellt dospotent men ruset den ger är oslagbart vist man får ta 2-3 teskedar istället för 1 - 2 av potentare kratom men ruset är bra jävla mycket bättre på grön Bali, bara positiva effekter o inget negativ oavsett hur högt du doserar. Sry att jag inte styckeindelat texten
Citera
2020-02-12, 18:55
Medlem
Citat:
Tackar till båda ovanstående.
Det blev en beställning på RMD. Kan det stämma att det sitter i ca 4-6 timmar?
Ungefär vad kan jag förvänta mig vid en normaldos?

Och, har ni märkt någon påverkan på ögon/pupiller? Skulle väldigt gärna vilja ha svar på den frågan.

Tänkte börja med en försiktig dos på 1g och se.

Efter jag gått på kratom ett tag, jag kör 2 teskedar morgon två teskedar innan lunchen o 2-3 teskedar på kvällen (ordentligt tågade skedar) jag får lite mindre pupiller och efter ett tag får jag riktigt röda ögon och ser sleten ut i ansiktet, i början sitter det länge men efter ett tag så månste man dosera tre gånger om. Dagen
Citera
2020-02-12, 19:14
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Efter jag gått på kratom ett tag, jag kör 2 teskedar morgon två teskedar innan lunchen o 2-3 teskedar på kvällen (ordentligt tågade skedar) jag får lite mindre pupiller och efter ett tag får jag riktigt röda ögon och ser sleten ut i ansiktet, i början sitter det länge men efter ett tag så månste man dosera tre gånger om. Dagen

Det är första gången jag hör om det här med röda ögon faktiskt. Efter ett tag säger du, hur menar du? Som i ett par timmar eller efter några dagars användning?

Det ska ju vara ganska vätskedrivande sägs det. Svettas jag mycket varma dagar och jobbar hårt, blir jag röd i ögonen pga vätskebrist. Kan det ha med det att göra i ditt fall, eller är det fler som upplever detta?

Tack för svar förresten
Citera
2020-02-12, 19:25
Medlem
Citat:
Det är första gången jag hör om det här med röda ögon faktiskt. Efter ett tag säger du, hur menar du? Som i ett par timmar eller efter några dagars användning?

Det ska ju vara ganska vätskedrivande sägs det. Svettas jag mycket varma dagar och jobbar hårt, blir jag röd i ögonen pga vätskebrist. Kan det ha med det att göra i ditt fall, eller är det fler som upplever detta?

Tack för svar förresten

Kanske är vätskebrist men dom röda ögonen släpper inte för mig brukar komma dag 4 - 5 o jag kör cleareyes för att motverka detta då jag jobbar och har en position med mycket ansvar över en verksamhet i ett stort bolag
Citera
2020-02-12, 19:43
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Kanske är vätskebrist men dom röda ögonen släpper inte för mig brukar komma dag 4 - 5 o jag kör cleareyes för att motverka detta då jag jobbar och har en position med mycket ansvar över en verksamhet i ett stort bolag

Okej, jag förstår.
Borde vara rätt enkelt att testa om det kan vara vätskebrist som bidrar till detta.
Vid vätskebrist, är det inte själva vätskan i kroppen (eller bristen därav), som gör att man mår dåligt och även blir röd i ögonen, utan det är låga nivåer på nödvändiga salter som främst ger detta.
Enklast att motverka det är att dricka en resorb, eller tillsätta lite mer salt i maten ihop med mer vätska.

Har jag t.ex jobbat ute en varm sommardag, då svettas jag mycket och får oftast brist på salter, vilket ger huvudvärk, stelhet i leder och benägenhet att få kramp. Känner du av något av detta?

Dricker jag då en resorb, då mår jag bra inom 10 minuter.

Ledsen för utsvävningen om vätska och salter, men kände att det kunde vara värt ett sidospår.
Har själv pysslat med lite diverse, men alltid skött kost och vätska och det gör mycket för allmänhälsan. Däremot vet jag att en del andra som tar ett och annat, fullständigt skiter i den biten.

Men som sagt, inte alls säkert att det är vätskebrist som gör det i ditt fall, men det är inte helt omöjligt då det är vätskedrivande.

Hur tycker du att du blir och fungerar i vardagen av Kratom? Får du något som kan liknas vid ett svagt rus, eller är det en mer subtil känsla?

Har också läst om lite metoder att förstärka effekten.
Curcumin finns i gurkmeja och gör så att alkaloiderna bryts ner långsammare i kroppen. Så man får effekt på mindre och det stannar längre i kroppen.

Dock är innehållet av curcumin i gurkmeja ganska lågt, så man behöver något att potentiera det med, och svartpeppar innehåller ett ämne som gör just detta.

Så 45-60 min innan kan man dra i sig 1/2 - 1 matsked gurkmeja ihop med ca 1 tsk svartpeppar. Detta sägs förstärka kratomet med ca 200%.

Annars skall grapefruktjuice ihop med eller precis efter kratomet också ge en förhöjd effekt. Men där har jag ännu inte hittat något om dosering.

Är detta något du provat?

Finns en del info om man söker på Kratom potentiators.
Senast redigerad av KattKorven 2020-02-12 kl. 19:46.
Citera
2020-02-13, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmoelma
Jag är så jäkla tacksam över era svar!! TACK! TACK!!!

Ja, jag har nu provat beställa från ss. Tog både röd och grön kasung, får väl prova mig fram. Beställde idag och ser att leveransen redan är på väg. Måtte nu detta hjälpa. Hade det bara handlat om mig själv hade jag ju kunnat ligga bedrövlig och dödslängtande i min säng och skrikit mig igenom abstinens och ångest men nu har jag mina älskade barn och de förtjänar inget annat än en fungerande mamma...

Inga pekpinnar tack, jag gör så gott jag kan... Mina barn är mitt allt!

Hoppas det har gått bra för dig, om det inte funkar med dom du beställt ge Green mang da en chans. Eftersom du har använt dig av gaba så kanske du ska börja med en större dos kratom för att få effekt. Hoppas allt har gått bra.
Citera
2020-02-14, 00:38
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Ser att en del skriver att man får röda ögon och små pupiller, det har jag inte märkt av.
Citera
2020-02-14, 10:01
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ser att en del skriver att man får röda ögon och små pupiller, det har jag inte märkt av.

Hej,

Mina ögon har inte blivit röda, men har läst att det är vanligt. Likaså små pupiller. Vissa verkar få väldigt sammandragna pupiller medans andra bara litegrann. Skönt dock för dig att det inte verkar synas jätemycket på dina ögon Mina pupiller är något mindre dock.

Fick hem mitt igår. 100gr red maeng da, samt två samplepåsar med green maeng da respektive green malay.

Hade tänkt vänta helt tills idag att prova det, men var lite sysslolös igår och kunde inte somna.

Mådde inte särskilt bra igår, det har varit lite förkylningar av och till, och igår drogs jag med en hemsk huvudvärk och rent allmännt kändes det som att man hade festat en vecka i sträck och var allmännt krossad. Mådde allmännt konstigt och kasst igår.

Så gick upp ur sängen och tänkte att jag kunde testa en liten dos. Tog en halv tesked red md och blandade ut i ca en dl varmt vatten. Måste faktiskt säga att jag tyckte inte alls att smaken var något problem. Snarare ganska trevlig och aromatisk faktiskt. Det löste sig fint i det kranvarma vattnet.

Gick sedan och lade mig igen. Trodde inte det skulle hända något, men efter ca 15 minuter börjar jag bli påtagligt avslappnad i kroppen. Tankarna lugnar ner sig lite och huvudvärken försvinner. Hade även lite ont i tandköttet pga någon liten inflammation, och den värken försvann också.
Blir ganska tung i kroppen och känner mig behagligt varm i kroppen. Känslan ökar när jag sluter ögonen. Väldigt behagligt men inte på ngt vis överväldigande.

Går upp efter 45 minuter och tar lite till, denna gången något mer än ett halvt teskedsmått, så totalt tagit lite drygt ett tsk mått. Blir ännu lite mer avslappnad men i övrigt ungefär som förut.

Idag på morgonen testade jag en knapp tesked gmd, plus knappt en tesked green malay. Efter ca 1.5 timme slängde jag på en tesked red maeng da också. Gav en lite mellow och småskön känsla och känner mig ganska bekymmerslös. Brukar lätt bli irriterad över diverse saker annars men det finns inte på kartan nu, utan mår bara allmänt helt ok och njuter av den fina dagen.

Vet inte riktigt hur sånt här skall kännas, men tycker det känns helt ok nu.
Känner att det har potential dels som smärtstillande samt för ökat välbefinnande och bättre humör.
Tror det gör sig bäst som medicin alt. för att sätta lite guldkant de dagar man kanske har en dålig dag eller är lite sliten.

Inget man blir helt väck på och det är jag inte ute efter heller, men det fungerar helt klart och jag tror det är en bra grej att hålla doserna så låga som möjligt där man ändå får vad man är ute efter.

Ha en fin dag alla. Det är soligt och fint väder iaf här, så ni som kan, ta er ut en sväng, solen värmer nog lite extra skönt idag

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in