2020-02-14, 15:20
Medlem
Någon som testat Green Bali? har Nästat testat alla strains på SS Men börjar bli orolig för denna!

Har fått en extrem tramadol liknande känsla av strainen med starka bi effekter som svårigheter urinera, skakighet samt mild noddning! Någon som har haft liknande effekt av denna? Tror ni det bara är en riktigt bra batch eller kan den innehålla nån RC kanske? är väldigt fundersam eftersom den även har nedsatt pris! 🤔
Citera
2020-02-14, 17:34
Medlem
Badassmfokas avatar
Testade kratom för länge sen men tror jag bara käkade det rakt av i lövform vilket kanske var dumt, kände inte av något särskilt. Kanske värt o testa igen intaget på bättre sätt. Löjligt vilka skillnader på priser på diverse sidor? "SS" verkar vara vad som gäller enligt tråden här.
Senast redigerad av Badassmfoka 2020-02-14 kl. 18:06.
Citera
2020-02-14, 18:13
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Testade kratom för länge sen men tror jag bara käkade det rakt av i lövform vilket kanske var dumt, kände inte av något särskilt. Kanske värt o testa igen intaget på bättre sätt. Löjligt vilka skillnader på priser på diverse sidor? "SS" verkar vara vad som gäller enligt tråden här.

Ja, finns en annan sida också. "PS" men deras priser är ju rena skämtet.

Utblandat i ljummet vatten tyckte jag var ok.

Sen tror jag man ska vara ren från annat om man provar, annars tror jag det drunknar i bruset. Ser gott om inlägg typ "eey, drog 1gr H idag, även käkat 4 tramadol och 8 xanor.. tog nyss 2gr kratom, känner inte ett skit, pissgrejer" Såna vrak har nog inte mycket att hämta om man säger..
Citera
2020-02-14, 19:30
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven
Ja, finns en annan sida också. "PS" men deras priser är ju rena skämtet.

Utblandat i ljummet vatten tyckte jag var ok.

Sen tror jag man ska vara ren från annat om man provar, annars tror jag det drunknar i bruset. Ser gott om inlägg typ "eey, drog 1gr H idag, även käkat 4 tramadol och 8 xanor.. tog nyss 2gr kratom, känner inte ett skit, pissgrejer" Såna vrak har nog inte mycket att hämta om man säger..
HAHAHA nä då kan de nog bli svårt o känna av också, jag var dock inte en sån. Aja tar väl o testar beställa på SS. Illa med 55kr frakt när man ska testa för 100kr bara. Får man hämta ut på postombud då också?
Citera
2020-02-14, 19:34
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
HAHAHA nä då kan de nog bli svårt o känna av också, jag var dock inte en sån. Aja tar väl o testar beställa på SS. Illa med 55kr frakt när man ska testa för 100kr bara. Får man hämta ut på postombud då också?

Japp det stämmer. För 100kr antar jag att du tänker röd/grön kasung. Jag fick rådet att skippa det då det är svagt och kräver höga doser. Körde på red maeng da istället. 349:- /100gr. Fick även med samples av green maeng da och green malay. Och jag kan väl säga som så att det var inte på något sätt verkningslöst iaf.
Citera
2020-02-14, 19:42
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven
Japp det stämmer. För 100kr antar jag att du tänker röd/grön kasung. Jag fick rådet att skippa det då det är svagt och kräver höga doser. Körde på red maeng da istället. 349:- /100gr. Fick även med samples av green maeng da och green malay. Och jag kan väl säga som så att det var inte på något sätt verkningslöst iaf.
aaaah det fanns en del att välja på om man kollar längre än att scrolla ned lite på första sidan. ^^
Under kampanjer lär väl Red Borneo vara rätt värt också. Tack för svar hur som.
Citera
2020-02-14, 19:53
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
aaaah det fanns en del att välja på om man kollar längre än att scrolla ned lite på första sidan. ^^
Under kampanjer lär väl Red Borneo vara rätt värt också. Tack för svar hur som.

Nemas Bara shoot om det är något mer du undrar över!
Citera
2020-02-15, 12:49
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heilery123
Någon som testat Green Bali? har Nästat testat alla strains på SS Men börjar bli orolig för denna!

Har fått en extrem tramadol liknande känsla av strainen med starka bi effekter som svårigheter urinera, skakighet samt mild noddning! Någon som har haft liknande effekt av denna? Tror ni det bara är en riktigt bra batch eller kan den innehålla nån RC kanske? är väldigt fundersam eftersom den även har nedsatt pris! 🤔

Har inte testat den, men det var en av de jag kikade lite på, men det slutade med att jag beställde en av de dyrare sorterna.

Vissa hade kanske tyckt att det var rena jackpoten att få de effekterna, men är det inte vad man förväntar sig eller vill ha, så kan jag förstå att man tycker det känns lite obehagligt/tagen på sängen känsla.

Med tanke på att de varit i branschen ett tag så känns de seriösa och måna om sina grejer, så jag tror inte de själva har gjort ngt mysko med sina grejer iaf, men de köper in från leverantörer och har väl inte 100% koll antar jag.

Men jag tror inte du bör va orolig. Hade det kommit fram att deras grejer innehåller mer än vad de säger, så hade de försvunnit direkt tror jag.

Hur mycket tog du och hur brukar du känna dig?
Citera
2020-02-15, 15:28
Medlem
Tack för svar! Dragit i mig runt 100g på 2 veckor! Har tagit 3-8g per dag. Med andra strains har jag legat mellan 10-20g om dagen!

Som sagt så är effekterna väldigt jävla Annorlunda och potent vilket jag till en början blev jävligt hype över, men eftersom jag brukat kratom i över 1 år så vet jag iaf på ett ungefär vilka effekter som väntar sig. Denna strain var dock så likt tramadol att jag blev lite små rädd eftersom jag inte vill stoppa i mig nått golvskrap från ett laboratorium i kina. Urintestade mig själv och de gav inte utslag på något vilket är skönt!

Så om ni vill ha ett extremt opiat liknande kratom så kör på Grön bali 😆
Citera
2020-02-15, 16:26
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heilery123
Tack för svar! Dragit i mig runt 100g på 2 veckor! Har tagit 3-8g per dag. Med andra strains har jag legat mellan 10-20g om dagen!

Som sagt så är effekterna väldigt jävla Annorlunda och potent vilket jag till en början blev jävligt hype över, men eftersom jag brukat kratom i över 1 år så vet jag iaf på ett ungefär vilka effekter som väntar sig. Denna strain var dock så likt tramadol att jag blev lite små rädd eftersom jag inte vill stoppa i mig nått golvskrap från ett laboratorium i kina. Urintestade mig själv och de gav inte utslag på något vilket är skönt!

Så om ni vill ha ett extremt opiat liknande kratom så kör på Grön bali 😆

Haha, man kanske skulle testa
Ser att de olika sorterna är benämnda "sommarbatch" och "vinterbatch". Vet inte ifall ni andra varit uppmärksamma på detta, men kan tänka mig att det ger skillnad i kvaliteten om det är blad som fått mycket värme och sol, jämfört med blad som inte fått lika mycket.

Några av de prissänkta sorterna är vinterbatcher. Grön och röd maengda samt green malay var alla sommarbatcher dock och de såldes till fullpris. Kan va så att detta har korrelation med kvaliteten.

Din "bali" är sommarbatch. Bra pris var det med
Citera
2020-02-16, 06:11
Medlem
Får inte ihop detta riktigt. Om jag vill använda kratom som en stimulant, vilken är mest lämplig då? Har förstått att man blir smetad om man tar för mycket men att man av vissa(?) blir rätt ordentligt uppåt och energisk vid lägre doser.
Citera
2020-02-16, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vsakp
Får inte ihop detta riktigt. Om jag vill använda kratom som en stimulant, vilken är mest lämplig då? Har förstått att man blir smetad om man tar för mycket men att man av vissa(?) blir rätt ordentligt uppåt och energisk vid lägre doser.
Tror faktiskt som du själv antyder att det absolut viktigaste är doseringen, inte sorten. Håll doseringen låg så ligger du inom det stimulerande spektrumet. Välj någon grön, vit eller gul sort.
Att hitta sin sweetspot är inte lätt, den är för det första liten +-20mg. För det andra skiljer det på ens egen dagsform, mättnad och tolerans som varierar från dag till dag.
Enligt mig har man träffat rätt när man känner en lätt eufori, att allt blir lite mjukare i kanterna, att man vill ta lite mer för att förstärka och dra ut på den underbara känslan. Gör man det kan man i stället sabba allting. Euforin och bomullskänslan övergår i seghet irritation och huvudvärk.
Man får helt enkelt acceptera att kratom inte är en stark drog utan en subtil.

Som skrivits i tråden kommer löven från samma träd oavsett fantasifulla namn. Tänk våra lövträd med spektrat från skira gröna vårlöv till röda höstlöv. Fast det i tropikerna sker över hela året kontinuerligt.
Visst kan alkaloidsammansättningen skilja sig mellan olika mognadsgrader men det är inte så dramatiskt som marknadsföringen vill göra gällande.
Om man ska tro marknadsföringen skickas expeditioner ut i huvudjägarland på Borneo för att voila; komma fram till en glänta i djungeln och där hitta ett jungfruligt bestånd av underbara kratomträd med egenskaper som mänskligheten aldrig tidigare skådat. Visst vore det underbart romantiskt om så var haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in