2020-02-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmoelma
Försöker hitta min dos som jag mår bra av, inte helt lätt. Min fråga just nu är - är det normalt att ångestlindring och den där sköna känslan bara varar i någon timme? Jag har kollat klockan noga var gång jag tagit nu. Efter redan 10 min börjar jag känna en liten, liten förbättring och ångesten klingar sakta av. Efter en timme mår jag bra. Efter två timmar har all lindring och den sköna känslan försvunnit igen... Gör jag nåt fel eller är det bara att fylla på igen?
Tyvärr varar inte kratomrus så länge, inte alls som gaba-droger tyvärr.
Köp det billigaste och fyll på bara, försök ta så lite så möjligt och vänta så länge som möjligt. Ju längre du väntar ju skönare blir det, men bra att du tycker det hjälper. Du är van vid höga doser gabapentin så Kratom lär ju funka lite sämre på dig, så är det ju.
Senast redigerad av didi2 2020-02-07 kl. 12:31.
Citera
2020-02-07, 12:34
Medlem
Enligt min erfarenhet så dom gånger jag köpt det billigaste, alltså grön kasung, så har jag fått ta mycket större mängder och återdoserat mycket oftare då det inte varar lika länge som de andra sorterna.. Den är även mycket svårare att få ner, tycker jag.
Jag brukar köra på grön malay, tycker den är bäst av alla jag provat.

Citat:
Försöker hitta min dos som jag mår bra av, inte helt lätt. Min fråga just nu är - är det normalt att ångestlindring och den där sköna känslan bara varar i någon timme? Jag har kollat klockan noga var gång jag tagit nu. Efter redan 10 min börjar jag känna en liten, liten förbättring och ångesten klingar sakta av. Efter en timme mår jag bra. Efter två timmar har all lindring och den sköna känslan försvunnit igen... Gör jag nåt fel eller är det bara att fylla på igen?
Citera
2020-02-07, 15:37
Medlem
Citat:
I början får du nog fylla på ofta tills din abstinens från gabapentin gått över.
Du kan inte överdosera kratom, man blir bara illamående om man tar för mycket.
Citera
2020-02-07, 22:31
Bannlyst
Till er som gått på opiater, och använder kratom för att hålla er borta...vilken sort tycker ni funkar bäst för det? Bästa substitut helt enkelt?
Citera
2020-02-08, 10:20
Medlem
Emmoelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
I början får du nog fylla på ofta tills din abstinens från gabapentin gått över.
Du kan inte överdosera kratom, man blir bara illamående om man tar för mycket.

Ja , fy fan... Jag testade fylla på en gång igår efter 3-4 timmar. Bara typ nån tsk men fy fan så dåligt jag mådde. Vilket fruktansvärt illamående! Hur sjutton ska jag fixa detta...? Om den ångestdämpande effekten klingar av efter bara någon timme, hur gör jag då? Jag har ingen hjälp av den dos jag tagit och kan inte fylla på mer utan att spy lungorna ur mig...
Citera
2020-02-08, 12:02
Medlem
Citat:
Ja , fy fan... Jag testade fylla på en gång igår efter 3-4 timmar. Bara typ nån tsk men fy fan så dåligt jag mådde. Vilket fruktansvärt illamående! Hur sjutton ska jag fixa detta...? Om den ångestdämpande effekten klingar av efter bara någon timme, hur gör jag då? Jag har ingen hjälp av den dos jag tagit och kan inte fylla på mer utan att spy lungorna ur mig...
Ojdå, du verkar vara väldigt känslig. Jag tror du vänjer dig, men så länge får du försöka dosera mindre helt enkelt och hitta en rutin som fungerar. Kanske åksjuketabletter kan hjälpa.
Citera
2020-02-09, 02:09
Medlem
raven101s avatar
De billiga får man som andra även nämnt återdosera oftare. Det är extremt jobbigt då jag ännu inte vant mig vid smaken. Hur många gram tar ni och hur mäter ni? Jag har en tsk. Tycket det räcker
Citera
2020-02-09, 11:03
Medlem
raven101s avatar
Missade krypton, men har provat rent O-dsmt. Krävdes väldigt mycket för att känna något. Blev väldigt euforisk men det varade bara i ca 2-3h. Trodde det skulle hålla lika länge som tramadol iom att det är vad tramadol omvandlas till i kroppen. Rätta mig ifall jag är helt ute cycklar nu.

Men å andra sidan har jag hög tolerans mot de mesta opiaterna. Utan att jag brukar opiater särsilkt ofta. Så ta inte mitt inlägg som sanning om o-dsmt.

Kratom däremot kunde de räcka med 2g i början, och det känner jag av i ca 3-4h. Men varierar jag strain så ökar min tolerans mindre.
Citera
2020-02-09, 17:51
Medlem
Citat:

Vilken strain använder du?

Röd Bali och Borneo håller i vart fall 5-6 timmar.
Likaså Grön Malay
Börja med 2 gr. Vänta 1 timma och fyll på med 1 g till tills du märker effekt.
Nästa gång börjar du på 3 gr och gör om till du hittar din sweetpoint.
Kratom är otroligt dosberoende. Mer blir inte bättre som många tycks tro.
Ta inte så mycket de första gångerna om du är känslig. Gå långsamt tillväga.
man bruka säga att man börjar med 0.02 x din vikt. Så väger du 50 kg så 0.02 x 50 = 1gr
Så då kan en tsk ca. 2 gr vara för mycket om man är känslig.
Men fixar du 1 tsk så utgå därifrån.

För vissa tar det tid för hjärnan att acceptera en ny substans och den protesterar. Inget ovanligt alls.
Tänk bara att inte blanda in andra droger. Det kan bli helt fel.
Senast redigerad av Qw12F56ko 2020-02-09 kl. 18:01.
Citera
2020-02-10, 22:17
Avslutad
Citat:

Jag tar en tesked av en strain en dag och en annan dagen därpå. Ångestlindringen och sinnesron kvarblir i flera timmar efteråt, ca 4h vanligtvis. Effekten är mer märkbar då jag aktiverar mig/rör på mig. Har social fobi och kan vistas bland folk utan några problem flera timmar efter intag så jag vet inte varför du inte får samma effekt, beror förmodligen på strain och varifrån du köper ditt kratom
Citera
2020-02-10, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
De billiga får man som andra även nämnt återdosera oftare. Det är extremt jobbigt då jag ännu inte vant mig vid smaken. Hur många gram tar ni och hur mäter ni? Jag har en tsk. Tycket det räcker

Tar en tesked med 5 till 6h mellanrum
Citera
2020-02-10, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Nån som vill rekommendera en strain från SS? Bryr mig bara om styrka/bang for the buck. Färgen spelar ingen roll, inbillar mig att det är mest placebo ändå men kan ha fel.

White borneo är min favorit därifrån. Testat alla möjliga sorter och får mest märkbar effekt av den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in