2020-02-11, 19:20
Medlem
Glödskals avatar
"What truly distinguish Scandinavian Airlines from all other Airlines? Absolutely nothing"

Citera
2020-02-11, 19:21
Medlem
Vansterpartiets avatar
Namn på svinen som drivit produktionen av den här filmen?
Citera
2020-02-11, 19:26
Medlem
Dofternas avatar
"I dag lanserar SAS en ny kampanj inom ramen för ”We are travelers”-konceptet. Kampanjfilmen, framtagen av danska NoA-byrån &Co och regisserad av Gustav Johansson, kretsar kring de kulturella erfarenheter vi tar med oss hem och internaliserar efter att ha rest. För att illustrera det lyfter SAS fram vad många tror är typiskt skandinaviska saker – alltifrån smørrebrød till föräldraledighet och lakrits – men som kommer från runtom i världen."
https://www.resume.se/marknadsforing/kampanj/sas-utmanar-vad-som-ar-akta-skandinaviskt/
Citera
2020-02-11, 19:29
Medlem
taucetis avatar
Jag tror att många missar den djupare meningen med reklamen. Allt det som nämndes var ju faktiskt importerat. Dom menar väl på att resa betyder utveckling, för det är när vi möter andra kulturer som vi utvecklar vår egen. Dvs, res mer och hämta hem inspiration till nya saker till Norden.

För allt det dom tog upp var ju, hur man än vrider på det, importerat. Demokratinn ifrån grekerna, kvinnorättsrörelsen ifrån Usa osv... Jag tror ni ser på reklamen med fel ögon. Ni ser den som något negativt,. Jag såg det som att svenskens äventyrslust och nyfikenhet på omvärlden har gjort att kulturen har berikats med så mycket. Tack vare all resande. Så res mer. Typ så uppfattade jag reklamen.
Citera
2020-02-11, 19:32
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Vidrigt, jag blir rent av äcklad att någonsin ens ha flugit med det där skitbolaget men det här var droppen, kommer aldrig boka en resa med SAS igen aldrig NÅGONSIN!
Citera
2020-02-11, 19:33
Medlem
Belavias avatar
Jag vet inte om jag blev mest förtjust i den danske killen med rosa hår som säger: "..even the danish isn't danish" eller den där negern som säger: "Our viking ancestors"

Yuri Bezmenov pratade om 4 faser när man bedriver subversiv verksamhet i syfte att ta över ett land – Demoralisering, destabilisering, kris, "normalisering".

Antar att vi ska vara glada för att vi "bara" är i första fasen - demoralisering..
Citera
2020-02-11, 19:33
Medlem
falconer8s avatar
Har mailat idioterna nu!
Citera
2020-02-11, 19:35
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Hoppas de kånkar, de säger ju själva att de suger. Varför pratade de inte om alla hundratals uppfinningar Sverige har gjort som har förbättrat världen.
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2020-02-11 kl. 19:38.
Citera
2020-02-11, 19:38
Medlem
calmsolutions avatar
Är detta ett skämt?

Jag har en resa bokad nu i mars med SAS, måste kolla om den går att avboka.

Vidrigt är bara förnamnet..,
Citera
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag tror att många missar den djupare meningen med reklamen. Allt det som nämndes var ju faktiskt importerat. Dom menar väl på att resa betyder utveckling, för det är när vi möter andra kulturer som vi utvecklar vår egen. Dvs, res mer och hämta hem inspiration till nya saker till Norden.

För allt det dom tog upp var ju, hur man än vrider på det, importerat. Demokratinn ifrån grekerna, kvinnorättsrörelsen ifrån Usa osv... Jag tror ni ser på reklamen med fel ögon. Ni ser den som något negativt,. Jag såg det som att svenskens äventyrslust och nyfikenhet på omvärlden har gjort att kulturen har berikats med så mycket. Tack vare all resande. Så res mer. Typ så uppfattade jag reklamen.

nej den djupare meningen är att urholka, vi ska känna att vi inte har någon identitet, som mona stahlin sa, "det finns ingen svenskhet"
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti

Så är det förstås.
Citera
2020-02-11, 19:41
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI

Detta är bland de vidrigaste reklamfilmer jag sett. Denna mångkulturella smörja attackerar inte bara Svenskar som folkgrupp, utan även Danskar och Norrmän. De förnekar att Skandinaver och dess unika folkgrupper ens existerar, och att allt Skandinaviskt skulle vara stulet från annat håll. Filmsnutten innehåller sjukt många faktafel (såklart) men det är uppenbart att de försöker plocka billiga PK-poäng. Fattar de inte att detta kommer skada dem? Personligen kommer jag aldrig mer flyga med SAS i alla fall.

Kontakta SAS och visa ert missnöje!
Formulär: https://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/ (Other> General views > Advertising > Complaint)
Telefon eller chat: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/#

Jag förstår inte vad ditt problem är, vad är fel på videon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in