Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-11, 19:03
  #13
Medlem
Reaktionerna på klippet på Youtube är ju inte direkt positiva.
Citera
2020-02-11, 19:04
  #14
Medlem
Citat:
I wonder if this is not some sort of inside ploy? shorting their own stock then releasing this commercial to make money off the companys inevitable demise? Afterall the Wallenberg family are involved with this company, crypto-jews with questionable ties.
En youtube-kommentar. Hm. Kan det vara så att de som faller i fällan att ryckas med i bojkotten agerar nyttiga idioter?

Låt oss kasta ett getöga åt tunga blankningspositioner? Lite väl uppenbart tycker jag, men framförallt obehagligt hur man leker med massorna. Återigen ett tydligt exempel på hur lättstyrd pöbeln är.
__________________
Senast redigerad av fizya 2020-02-11 kl. 19:18.
Citera
2020-02-11, 19:05
  #15
Medlem
SAS är verkligen ett äckligt bolag. Må det gå i konkurs! DÖD ÅT SAS!

Givetvis kommer jag inte flyga med SAS mer (tänkte boka en resa i sommar och brukar flyga med SAS). Tänker också länka filmen till anhöriga och vänner + övertala dem att inte flyga med skurk- och äckelbolaget SAS.

Sprid till övriga skandinaver som SAS också smädar och pissar på! Jävla fittbolag! SAS SUGER KUK!
__________________
Senast redigerad av Pezten 2020-02-11 kl. 19:09.
Citera
2020-02-11, 19:06
  #16
Medlem
Eckiumbums avatar
Det lär få mycket uppmärksamhet om det nu var det de ville, men inte kommer de sälja fler biljetter eller stärka varumärket.

Reklambyrån och nån på marknadsavdelningen fick signalera hur intersektionella och fina de är och det var väl det viktigaste.
Citera
2020-02-11, 19:08
  #17
Medlem
Herregud vilken smörja!

Historiens dom kommer att bli hård mot dagens PK-trams!

Aldrig mer SAS!
Citera
2020-02-11, 19:08
  #18
Medlem
Den här kommentaren på Youtube sammanfattar rätt väl min förvåning över att företag gör det här om och om igen, trots de ständiga bakslagen (Gillette, Audi o.s.v.):

Citat:
”Behold our new ad campaign”
”Are sure this will sell us more airline tickets?”
...
”Airline tickets?”

Edit: Och nej, både förnuftet och erfarenheten påvisar att all reklam som blir "omtalad" inte nödvändigtvis alls är bra reklam om responsen mot den blir negativ. Jag skriver det redan nu, då det alltid kommer in någon i varje liknande tråd och hävdar att det skulle vara en enorm framgång för företaget för att folk nu "talar om det".
__________________
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-02-11 kl. 19:11.
Citera
2020-02-11, 19:10
  #19
Medlem
Hallsakaefts avatar
Fy faaaan. Go woke go broke.

De gör en gilette!!

men det här var ju bara FÖR mycket! Är det ett skämt? Är det för att åsiktsregistrera när folk rasar och uttalar sig?
Citera
2020-02-11, 19:13
  #20
Avstängd
La Belvas avatar
Äger inte Danmark en stor del av bolaget? Där borde man sätta ner foten på en gång.
Citera
2020-02-11, 19:13
  #21
Medlem
Är syftet med all den här propagandan att bryta ner stoltheten hos det skandinaviska folket? Det fungerar nog för jag känner mig allt mer trött och matt. Jag är inte ensam om att känna såhär antar jag?

Snälla någon skänk mig hopp.

Ska göra mitt yttersta för att undvika SAS iaf.
Citera
2020-02-11, 19:14
  #22
Medlem
Filmen är ju ren rasism. Stötande!
Gillette förlorade ju cirka 20 miljarder kronor på sin reklam film, där man attackerade sina kunder, kanske värt att påminna om?
Citera
2020-02-11, 19:15
  #23
Medlem
Och så väntar vi på att muslimerna skall tacka judarna för Islam. Muhammeds mamma var ju faktiskt jude.

Så hade Mona Sahlin rätt, då, när hon påstod att vi inte har någon kultur (så som dom har i Turkiet)?
Citat:
Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker.
Från "Turkiska Ungdomsförbundets" blogg
Citera
2020-02-11, 19:17
  #24
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Oj, det här var riktigt dåligt, Sverige och de skandinaviska länderna har faktiskt hur mycket som helst att vara stolta över, hur kan de göra en sån här självhatande reklam.
Kan det vara någon vänster eller mp mupp som är hjärnan bakom denna skämsvideo?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback