2020-02-10, 18:02
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, en miljon har inte gasats, och nej det vet du inte.

"utan spår", nej det finns spår av avrättningar, sjukdomar, svält, viss gasning.
Avrättningar kan tex konstateras genom tysk korrespondens.

Vi vet alltså att folk dog i mängder på olika vis. Någon massgasning i bårhusen har dock inte förekommit, men du antar då att 400.000 gasats.
Det är inte så viktigt med mördarmetod, men var tog de vägen?

Tillägg
Är det viktigt hur de dog, det saknas 11 miljoner dom inte är krigsdöda.
Citera
2020-02-10, 18:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Det är inte så viktigt med mördarmetod, men var tog de vägen?

Tillägg
Är det viktigt hur de dog, det saknas 11 miljoner dom inte är krigsdöda.
Om det är viktigt beror nog på vem vi frågar kanske?

För mig är det viktigt att vi inte börjar fängsla folk för åsiktsbrott. Jag personligen vet inte vad jag skulle ha att lära av hur exakt folk mördades under WW2.
För stora delar av kristenheten är det viktigt med vilket antal judar som dog. Jag vill gärna veta den saken själv också, men har förlikat mig med att det blir omöjligt att veta.

För hur judar, muslimer och kristna är allt detta viktigt med tanke på staten Israels uppkomst.

För Hitlers fanclub är det nog viktigt att veta hur folk dog, ja.
Citera
2020-02-10, 18:45
Medlem
Daniel501s avatar
Läste precis att tydligen så ska "några" ha lagt betong och sten över hela området kring Sobibor där det enligt Judar ska ligga nästan 1 miljon av dessa, enligt officiella källor, 4.9 miljoner Judar som ej mördades i Auschwitz;

Mycket mycket lägligt om så är fallet, när fokuset flyttats mer och mer från s.k "dödsläger" till östfronten, där lögnerna gått från tvål & lampskärmar till mobila gasvagnar, inga officiella revideringar lär vi få se heller utan locket på och inget nämnande av denna pinsamhet.

https://files.catbox.moe/eo04bl.png

https://files.catbox.moe/ndp99l.jpeg

https://ist6-1.filesor.com/pimpandhost.com/1/_/_/_/1/8/k/Q/M/8kQMB/di-SDONOR.jpeg

https://files.catbox.moe/md3ta2.png

Låt oss nu återgå till att diskutera vilken nivå av Zyklon-B som krävs för att mörda en människa kontra en insekt, låt oss stanna kvar i 70-talet och stoppa huvudena i sanden och undvika verkligheten!

https://files.catbox.moe/th9r0r.jpg
Senast redigerad av Daniel501 2020-02-10 kl. 18:54.
Citera
2020-02-10, 19:16
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Om det är viktigt beror nog på vem vi frågar kanske?

För mig är det viktigt att vi inte börjar fängsla folk för åsiktsbrott. Jag personligen vet inte vad jag skulle ha att lära av hur exakt folk mördades under WW2.
För stora delar av kristenheten är det viktigt med vilket antal judar som dog. Jag vill gärna veta den saken själv också, men har förlikat mig med att det blir omöjligt att veta.

För hur judar, muslimer och kristna är allt detta viktigt med tanke på staten Israels uppkomst.

För Hitlers fanclub är det nog viktigt att veta hur folk dog, ja.
Det är väl ingen som fängslas för åsiktsbrott.
I tyskland kan du straffas om du står på ett torg och förnekar förintelsen, men det är väl inget problem för dig.?
Det du ska lära dig av förintelsens minne är du du inte ska medverka till att det sker igen.
Om det inte har skett ska du upptäcka spåren och verka emot folkmord.
Det är väl rimligt.
Och har det skett ska det inte upprepas, eller hur?
Citera
2020-02-10, 19:42
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Det här med hcn pekar på att massgasningar i kvantiteten miljoner inte skedde i bårhusen.

Vad gäller bränngropar har de säkert funnits, men:
Har du försökt elda upp ett djurkadaver någon gång? Det har jag. Det går åt enorma mängder bränsle för sådana gropar. Några miljoner människor försvann inte på det viset.

Rökpelare:
Folk kremerades väl.

Man kan tycka att jag pekar på petitesser, men om det försvann 6 miljoner judar är de ju någonstans.
Försvann det 4 miljoner? Ja, kanske.
Folkräkningen var inte så exakt.

Ja krematorierna gick varma dag och natt. Rökpelaren kommer inte därifrån dock.

Ja jag har tyvärr blivit expert på att bli av med kroppar av att läsa vittnesmål. Du behöver riktigt virke (det fanns gott om skog att hämta ur). Du har timmer i botten. Sen kroppar. Tänder gör du med stora mängder bensin. Sen behövs avrinning när fettet smälter så elden inte kvävs. Principen är samma för några kroppar. I Birkenau fanns 5 längre maskingrävda diken. Höss memoarer stämmer med vittnesmål från de som brände kropparna och med bilderna inifrån gaskammaren som visar när kroppar bränns.

Spår efter HCN visar att Zyklon använts på de ställen vittnen berättat om. Varken mer eller mindre. Antalet döda har inte med mängden hcn som mätts upp där att göra. Den siffran bygger på annat.
Citera
2020-02-10, 19:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Det är väl ingen som fängslas för åsiktsbrott.
I tyskland kan du straffas om du står på ett torg och förnekar förintelsen, men det är väl inget problem för dig.?
Det du ska lära dig av förintelsens minne är du du inte ska medverka till att det sker igen.
Om det inte har skett ska du upptäcka spåren och verka emot folkmord.
Det är väl rimligt.
Och har det skett ska det inte upprepas, eller hur?
Jag tänker inte bara på mig själv när jag bestämmer mig för vilka lagar jag vill ha. Gör du?

Svenskar har tydligen lärt sig precis inget när det kommer till vad som föranledde folkmorden i nazityskland.
Svenskar har ett extremt grupptänk, blind tilltro till auktoriteter, utbrett rastänkande (bland annat rasligt självhat) och är ofta intoleranta mot alla som avviker från mainstreamkorridoren.
Citera
2020-02-11, 07:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jaså? Men förklara mig om det då!! Så jag förstår den.

Nej verkligen inte, det är så solklart. Det är dem som säger så, inte jag.

Är du psykolog? Om det är som du säger att du har läst mina inlägg.Så hade du inte sagt så!!
Det bevisar du ej har läst mina inlägg. Eftersom det är ett personligt intresse!! Vad får dig tro jag har fått betalt? Har du betalt för skriva inlägg här?
Att du tar upp Talmud när jag talar om kristen profetia är som att jag skulle börja yra om Julius Ceasars och Cleopatras roll i Treblinka på tal om WW2.

Men ok:
Börja kolla vad karismatiker, evangelikaner och specialbildade kristna sekter tror om saken!
T.ex. den ganska kända sekten Ma'rana Ta! som bildades pga staten Israels tillkomst!

Gamla Testamentet (alltså större delen av Bibeln) är gemensam helig skrift för judar och kristna, bara den:
Inte NT, Talmud, eller annan valfri bok.

Den kristna läran om staten Israels tillkomst kallas ibland darbyismen, ibland bara "kyrkofädernas", och det råder stor debatt om detta inom den kristna världen. Man beräknar att det finns 3 miljarder kristna totalt, så då kanske du förstår vikten av frågan utanför den lilla ateistiska bubblan här i Europa.
Senast redigerad av LadySweden 2020-02-11 kl. 07:58.
Citera
2020-02-11, 08:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Ja krematorierna gick varma dag och natt. Rökpelaren kommer inte därifrån dock.

Ja jag har tyvärr blivit expert på att bli av med kroppar av att läsa vittnesmål. Du behöver riktigt virke (det fanns gott om skog att hämta ur). Du har timmer i botten. Sen kroppar. Tänder gör du med stora mängder bensin. Sen behövs avrinning när fettet smälter så elden inte kvävs. Principen är samma för några kroppar. I Birkenau fanns 5 längre maskingrävda diken. Höss memoarer stämmer med vittnesmål från de som brände kropparna och med bilderna inifrån gaskammaren som visar när kroppar bränns.

Spår efter HCN visar att Zyklon använts på de ställen vittnen berättat om. Varken mer eller mindre. Antalet döda har inte med mängden hcn som mätts upp där att göra. Den siffran bygger på annat.
Att man kan mäta viss mängd hcn överallt i lägret är förstås inte konstigt. Allt det vet du.

Skogen skulle vara fullständigt skövlad om den använts till att elda upp den mängden lik i gropar (i det fria) av färskt virke.
Det blir som att tro på sagan om att just nazisterna var för blödiga för att fixa ett folkmord.
Vet du vad som ofta sker med kvinnor och barn i krig? Vet du inte, så kan du studera vad serber gjorde i Bosnien, IS i Syrien eller varför inte Röda Armén i Tyskland...
Citera
2020-02-11, 08:24
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Nej det har jag ju inte. Det är siffran som resten av världen arbetar med när de kommer fram till vid vilken koncentration hcn dödar snabbt. Kan vi gå vidare till när du förklarar varför det inte kan ha varit högre koncentrationer än 300 i gaskamrarna nu?

"exposure to concentrations of 200–500 parts per million of air for 30 minutes is usually fatal.*" Encyklopedia Britannica

https://www.cdc.gov/niosh/idlh/74908.html

exposure to airborne concentrations of HCN at 180 to 270 ppm were fatal, usually within several minutes, and a concentration of 135 ppm was fatal after 30 min. The average fatal concentration for humans was estimated at 546 ppm for 10 min

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK207601/

Men eftersom du själv för fram siffran 300 ppm så får du stå för den obeaktat vilka källor du stödjer dig på. Och även om jag bortser ifrån att du alltjämt blandar ihop tröskelvärdena LD100 och LD1 så blir din fråga ologisk och min relevant. Varför skulle någon överhuvudtaget använda mer än 300 ppm om du menar att den koncentrationen så snabbt dödar människor?
Citera
2020-02-11, 08:37
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Men eftersom du själv för fram siffran 300 ppm så får du stå för den obeaktat vilka källor du stödjer dig på. Och även om jag bortser ifrån att du alltjämt blandar ihop tröskelvärdena LD100 och LD1 så blir din fråga ologisk och min relevant. Varför skulle någon överhuvudtaget använda mer än 300 ppm om du menar att den koncentrationen så snabbt dödar människor?

Nej det gör jag ju inte. lclo brukar vara nära ld50. Jag säger att det räcker för att döda människor snabbt (se länkar). Du behöver visa att ditt resonemang betyder någonting i verkligheten. Sen används inte ld för gas. Utanför den sidan du tittar på kommer det stå lclo och ungefär hur snabbt den dödar en människa.
Senast redigerad av reptileking 2020-02-11 kl. 09:17.
Citera
2020-02-11, 08:45
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Att man kan mäta viss mängd hcn överallt i lägret är förstås inte konstigt. Allt det vet du.

Skogen skulle vara fullständigt skövlad om den använts till att elda upp den mängden lik i gropar (i det fria) av färskt virke.
Det blir som att tro på sagan om att just nazisterna var för blödiga för att fixa ett folkmord.
Vet du vad som ofta sker med kvinnor och barn i krig? Vet du inte, så kan du studera vad serber gjorde i Bosnien, IS i Syrien eller varför inte Röda Armén i Tyskland...

Jo jag har läst stora boken om gendercide.

Nej hcn fanns i krematorier och avlusningsrum. Inte i lägret. Det var en grundlig undersökning.

Krematorierna fungerade för det mesta. Bränngropar användes vid några tillfällen.
Citera
2020-02-11, 08:48
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Nej det gör jag ju inte. lclo brukar vara nära ld50. Jag säger att det räcker för att döda människor snabbt (se länkar). Du behöver visa att ditt resonemang betyder någonting i verkligheten.

Tvärtom är det jag som har just verkligheten på min sida. Eftersom jag kan hänvisa till riktiga avrättningar i amerikanska gaskammare där 3000-8000 ppm cyanväte användes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in