2020-02-11, 08:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Men eftersom du själv för fram siffran 300 ppm så får du stå för den obeaktat vilka källor du stödjer dig på. Och även om jag bortser ifrån att du alltjämt blandar ihop tröskelvärdena LD100 och LD1 så blir din fråga ologisk och min relevant. Varför skulle någon överhuvudtaget använda mer än 300 ppm om du menar att den koncentrationen så snabbt dödar människor?
Är verkligen 5-20 minuter "så snabbt"?

Hur snabbt dog folk i Amerikat?
Citera
2020-02-11, 08:59
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

I snitt tog det ca 10 min innan de dog vid amerikanska avrättningar i gaskammare.
Citera
2020-02-11, 09:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
I snitt tog det ca 10 min innan de dog vid amerikanska avrättningar i gaskammare.
Tack!

Och i snitt användes då runt 9000 ppm? Eller var det betydligt vanligare att använda 3000 än 15000, tex?

Om vi skulle säga att det tar 20 min att döda människor med 1500 ppm, vilken blir då slutsatsen?
(mängden zyklon b beställd, antar jag är poängen)
Citera
2020-02-11, 09:32
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jag tänker inte bara på mig själv när jag bestämmer mig för vilka lagar jag vill ha. Gör du?

Svenskar har tydligen lärt sig precis inget när det kommer till vad som föranledde folkmorden i nazityskland.
Svenskar har ett extremt grupptänk, blind tilltro till auktoriteter, utbrett rastänkande (bland annat rasligt självhat) och är ofta intoleranta mot alla som avviker från mainstreamkorridoren.
Vad borde "vi svenskar" ha lärt oss som som förnekarna vet?
Vi svenskar, tala för dig själv.

Vi vet vad som föranledde folkmorden.
Det var Hitlers hat mot avvikande och han behövde syndsbockar att ena landet mot.
Citera
2020-02-11, 09:37
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Att man kan mäta viss mängd hcn överallt i lägret är förstås inte konstigt. Allt det vet du.

Skogen skulle vara fullständigt skövlad om den använts till att elda upp den mängden lik i gropar (i det fria) av färskt virke.
Det blir som att tro på sagan om att just nazisterna var för blödiga för att fixa ett folkmord.
Vet du vad som ofta sker med kvinnor och barn i krig? Vet du inte, så kan du studera vad serber gjorde i Bosnien, IS i Syrien eller varför inte Röda Armén i Tyskland...
Vem är så jävla puckad att de eldar med färskt virke?
Har du hittat på det själv?

Vi prstar om tyskarnas folkmord i den här tråden.
Senast redigerad av pollenper 2020-02-11 kl. 09:40.
Citera
2020-02-11, 09:42
Medlem
reptilekings avatar
Citat:

Ca 10 - 12 minuter. Varför väljer du att ta med 5 minuter? De vittnen som brukar framhållas som mer pålitliga (som helhet alltså) säger 20 minuter innan folk låg stilla.
Citera
2020-02-11, 09:48
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Tack!

Och i snitt användes då runt 9000 ppm? Eller var det betydligt vanligare att använda 3000 än 15000, tex?

Om vi skulle säga att det tar 20 min att döda människor med 1500 ppm, vilken blir då slutsatsen?
(mängden zyklon b beställd, antar jag är poängen)

Jag vet inte vad slutsatsen blir. Det är den jag väntar på. Man vill inte vara i ett rum med 300 iaf. Då kommer man dö om man inte får vård av någon. Den vården kan vi räkna bort i det här fallet. Om de hade högre koncentration bör det ha påverkat tiden och förmodligen säkerheten (att alla i rummet var döda). Om några överlevde gasningen och "bara" var medvetslösa med svåra skador vet vi förstås inte heller.
Senast redigerad av reptileking 2020-02-11 kl. 09:52.
Citera
2020-02-11, 09:51
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Tvärtom är det jag som har just verkligheten på min sida. Eftersom jag kan hänvisa till riktiga avrättningar i amerikanska gaskammare där 3000-8000 ppm cyanväte användes.

Ja men du berättar inte varför det är relevant.
Citera
2020-02-11, 10:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vad borde "vi svenskar" ha lärt oss som som förnekarna vet?
Vi svenskar, tala för dig själv.

Vi vet vad som föranledde folkmorden.
Det var Hitlers hat mot avvikande och han behövde syndsbockar att ena landet mot.
God dag yxskaft!
Citera
2020-02-11, 10:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vem är så jävla puckad att de eldar med färskt virke?
Har du hittat på det själv?

Vi prstar om tyskarnas folkmord i den här tråden.
Hur menar du att det gick till om de hämtade virke i skogen bredvid?
Citera
2020-02-11, 10:30
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Jag tänker inte bara på mig själv när jag bestämmer mig för vilka lagar jag vill ha. Gör du?

Svenskar har tydligen lärt sig precis inget när det kommer till vad som föranledde folkmorden i nazityskland.
Svenskar har ett extremt grupptänk, blind tilltro till auktoriteter, utbrett rastänkande (bland annat rasligt självhat) och är ofta intoleranta mot alla som avviker från mainstreamkorridoren.

Ja och de kan vara lättledda på andra sätt också (som alla andra). Det kan t ex vara lätt att okritiskt ta till sig vinklade hemsidor, memes och klipp istället för att orka igenom längre texter.
Citera
2020-02-11, 10:43
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Citat:
God dag yxskaft!
Har du någon bättre replik på ditt svammel, eller kan du förklara vad du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in