Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Nej, jag har aldrig påstått att jag är en neutral sanningssökare. Jag utgår från det vi vet, varken mer eller mindre.
Ingen noggrannhet krävs alls. Det som krävs är att utgå från det vi vet, inte försöka pressa in fakta för att passa det vi inte vet.
Jag känner tvärtom. Ju mer man läser desto mer faller på plats. Jag tänkte t ex att "trädörren" var en stor grej tills jag läste vittnesmålet, vilket ledde till att jag såg den på bild. Detalj efter detalj som stämmer. Bilder från tillverkningen, bilder från sovjetiska arkiv, och bilder från dagens museum. Vittnets trovärdighet växer.
Höss redogör för bränngropar, andra vittnen gör det, flygfoton visar rökpelare vid rätt ställe på rätt tid. Foton från marken visar samma sak. Tågtider stämmer med när transporter från Ungern kom.
Vittnen berättar om gaskammare, tyskarna monterar ned och spränger sen precis de byggnaderna. T om Leutcher lyckas hitta spår av hcn, en grupp riktiga forskare ledd av en professor hittar spår där de ska vara enligt vittnen.
Sen den långa historien av olika små gasningar som lämnat vittnesmål (gestapo b l a) efter sig som leder mot större gasningar senare.
Allt det som försvinner från sidor som redan från start letar efter en konspiration alltså.