2020-02-10, 11:45
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, jag har aldrig påstått att jag är en neutral sanningssökare. Jag utgår från det vi vet, varken mer eller mindre.

Ingen noggrannhet krävs alls. Det som krävs är att utgå från det vi vet, inte försöka pressa in fakta för att passa det vi inte vet.
Okey, ungefär, hur mycket vet du?
Vet du tyskarnas intällning till judar.
Har du sett "der ewige jude"?

Känner du till T4-programmet?
När du skriver "vi vet", menar du då vad du vet?
Citera
2020-02-10, 12:13
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Nu har du ju själv bestämt dig för att 300 ppm ”dödar snabbt”. Så frågan är varför du menar att högre koncentrationer skulle ha använts? Var tyskarna ineffektiva och smått obegåvade anser du? Den större frågan är förstås alltjämt varför minst 10x högre koncentrationer krävdes vid amerikanska avrättningar. Sen är det LD1 som avses med dessa 300 ppm i säkerhetsmanualer.

Nej det har jag ju inte. Det är siffran som resten av världen arbetar med när de kommer fram till vid vilken koncentration hcn dödar snabbt. Kan vi gå vidare till när du förklarar varför det inte kan ha varit högre koncentrationer än 300 i gaskamrarna nu?

"exposure to concentrations of 200–500 parts per million of air for 30 minutes is usually fatal.*" Encyklopedia Britannica

https://www.cdc.gov/niosh/idlh/74908.html

exposure to airborne concentrations of HCN at 180 to 270 ppm were fatal, usually within several minutes, and a concentration of 135 ppm was fatal after 30 min. The average fatal concentration for humans was estimated at 546 ppm for 10 min

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK207601/
Senast redigerad av reptileking 2020-02-10 kl. 12:43.
Citera
2020-02-10, 12:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Okey, ungefär, hur mycket vet du?
Vet du tyskarnas intällning till judar.
Har du sett "der ewige jude"?

Känner du till T4-programmet?
När du skriver "vi vet", menar du då vad du vet?
Jag utgår från vad vi alla gemensamt kan veta, inte slutsatser som dragits av det vi vet.

Du undrar ju själv vem som påstått att miljoner har gasats, tex. Helt enkelt därför att vi kan beräkna (med det vi vet just nu) att det är orimligt att så skett.

Jag har redan sagt att vi vet att etnisk rensning av judar pågick.
Citera
2020-02-10, 16:05
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Nej, jag har aldrig påstått att jag är en neutral sanningssökare. Jag utgår från det vi vet, varken mer eller mindre.

Ingen noggrannhet krävs alls. Det som krävs är att utgå från det vi vet, inte försöka pressa in fakta för att passa det vi inte vet.

Jag känner tvärtom. Ju mer man läser desto mer faller på plats. Jag tänkte t ex att "trädörren" var en stor grej tills jag läste vittnesmålet, vilket ledde till att jag såg den på bild. Detalj efter detalj som stämmer. Bilder från tillverkningen, bilder från sovjetiska arkiv, och bilder från dagens museum. Vittnets trovärdighet växer.

Höss redogör för bränngropar, andra vittnen gör det, flygfoton visar rökpelare vid rätt ställe på rätt tid. Foton från marken visar samma sak. Tågtider stämmer med när transporter från Ungern kom.

Vittnen berättar om gaskammare, tyskarna monterar ned och spränger sen precis de byggnaderna. T om Leutcher lyckas hitta spår av hcn, en grupp riktiga forskare ledd av en professor hittar spår där de ska vara enligt vittnen.

Sen den långa historien av olika små gasningar som lämnat vittnesmål (gestapo b l a) efter sig som leder mot större gasningar senare.

Allt det som försvinner från sidor som redan från start letar efter en konspiration alltså.
Citera
2020-02-10, 16:41
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men vad du hestar upp dig!! Den frågan har du ställt till mig innan, och du har fått svar. Vem är det tar upp det om inte ni? Med via youtube tex, finns en video som är fokuserad på siffran 6 miljoner!! Varför är ni så frälst i siffran 6 miljoner? Det är bara ni som tjatar om judar inte andra.
Varför ligger ni inte lika mycket energi på Romer, Kommunister, Jehovas vittnen m.fl. Som föll också offer!!! Tex hur mycket tar NMR upp det? Nada! de är endast fokuserad på judarnas förintelse.

Ytterst risig jämförelse.
Menar du att romer kontrollerar västvärldens media och att de i sina egna kanaler ständigt och jämt basunerar ut historier om sin egen utplåning?

Vad sägs om att du svarar på frågan istället.
- Är det någon annan av de påstådda förintelserna Ashkenazerna råkat ut för som är verklig enligt dig eller är det bara den i anslutning till ww2 och Tyskland som har hänt?

Det finns ju trots allt ett par förintelser till omnämnda i judiskkontrollerad media.
Här är ditt eget inlägg där du konstaterar att judar hävdar att 4 miljoner judar mördats ihjäl 280 gånger.

(FB) Förintelsematematik

Hur många av de förintelserna är verkliga enligt dig.

Kan du ge exempel på något annat folkslag som nu och då proklamerar sin egen utplåning i egen kontrollerad media?
Citera
2020-02-10, 16:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Jag känner tvärtom. Ju mer man läser desto mer faller på plats. Jag tänkte t ex att "trädörren" var en stor grej tills jag läste vittnesmålet, vilket ledde till att jag såg den på bild. Detalj efter detalj som stämmer. Bilder från tillverkningen, bilder från sovjetiska arkiv, och bilder från dagens museum. Vittnets trovärdighet växer.

Höss redogör för bränngropar, andra vittnen gör det, flygfoton visar rökpelare vid rätt ställe på rätt tid. Foton från marken visar samma sak. Tågtider stämmer med när transporter från Ungern kom.

Vittnen berättar om gaskammare, tyskarna monterar ned och spränger sen precis de byggnaderna. T om Leutcher lyckas hitta spår av hcn, en grupp riktiga forskare ledd av en professor hittar spår där de ska vara enligt vittnen.

Sen den långa historien av olika små gasningar som lämnat vittnesmål (gestapo b l a) efter sig som leder mot större gasningar senare.

Allt det som försvinner från sidor som redan från start letar efter en konspiration alltså.
Det här med hcn pekar på att massgasningar i kvantiteten miljoner inte skedde i bårhusen.

Vad gäller bränngropar har de säkert funnits, men:
Har du försökt elda upp ett djurkadaver någon gång? Det har jag. Det går åt enorma mängder bränsle för sådana gropar. Några miljoner människor försvann inte på det viset.

Rökpelare:
Folk kremerades väl.

Man kan tycka att jag pekar på petitesser, men om det försvann 6 miljoner judar är de ju någonstans.
Försvann det 4 miljoner? Ja, kanske.
Folkräkningen var inte så exakt.
Citera
2020-02-10, 16:56
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jag utgår från vad vi alla gemensamt kan veta, inte slutsatser som dragits av det vi vet.

Du undrar ju själv vem som påstått att miljoner har gasats, tex. Helt enkelt därför att vi kan beräkna (med det vi vet just nu) att det är orimligt att så skett.

Jag har redan sagt att vi vet att etnisk rensning av judar pågick.
Nu är ju frågan, vad du vet.

Ja, vi vet att runt miljonen gasades, håller du med?

Och 437.000 ungerska judar transporterade till Auschwitz. Håller du med om att 400 000 försvann utan spår?
Citera
2020-02-10, 17:10
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Det här med hcn pekar på att massgasningar i kvantiteten miljoner inte skedde i bårhusen.

Har du försökt elda upp ett djurkadaver någon gång? Det har jag. Det går åt enorma mängder bränsle för sådana gropar. Några miljoner människor försvann inte på det viset.

Rökpelare:
Folk kremerades väl.

Man kan tycka att jag pekar på petitesser, men om det försvann 6 miljoner judar är de ju någonstans.
Det går utmärkt att stapla människor på hög i specialbyggda ugnar.
I Auschwitz var kapaciteten 4300 offer per dygn.

Om det försvann sex miljoner judar undrar jag vad din alternativa förklaring är?
Citera
2020-02-10, 17:16
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Rökpelare:
Folk kremerades väl.

En bild från Dresden, jag tror inte det är kor de eldar.
http://vigrid.net/hcbilder/likbrennbildet/del05.png
Äsch, fel länk.
https://www.google.se/search?q=dresden+cremations&client=safari&hl=sv&pr md=imnv&sxsrf=ACYBGNRXxeMnE1YVXoBc7KtNC5RjYkQi_w:1 581352442547&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEw jy4uj0tMfnAhUGcZoKHUPRA84Q_AUoAXoECA0QAQ&biw=1112& bih=708&dpr=2#imgrc=L-OiLZiMVuZCpM.
Senast redigerad av pollenper 2020-02-10 kl. 17:36.
Citera
2020-02-10, 17:24
Medlem
LadySwedens avatar
Det märkliga är att bli kallad "ni" när man deltar på ett diskussionsforum.
"Ni" har sagt att.... Och så förväntas man svara på något någon annan påstått och tro på Metapedia.

Ingen annan fråga diskuteras på detta knäppa vis.
Citera
2020-02-10, 17:29
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

Och 437.000 ungerska judar transporterade till Auschwitz. Håller du med om att 400 000 försvann utan spår?
Edit

Vad tror du om socialdemokrater, homosexuella, jehovas vitten m. Fl.?
5 miljoner?
Citera
2020-02-10, 17:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Nej, en miljon har inte gasats, och nej det vet du inte.

"utan spår", nej det finns spår av avrättningar, sjukdomar, svält, viss gasning.
Avrättningar kan tex konstateras genom tysk korrespondens.

Vi vet alltså att folk dog i mängder på olika vis. Någon massgasning i bårhusen har dock inte förekommit, men du antar då att 400.000 gasats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in