2020-02-10, 08:51
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Jag har svarat dig på det. Måste jag förklara vad frasen "för argumentationen skull" betyder? Ok tydligen, det betyder att jag fortfarande står fast vid att 300ppm dödar snabbt, men att jag är nyfiken på varför det skulle vara omöjligt för tyskarna att använda mer. Så. Nu kan du förklara.

Men om du alltjämt vill hävda att 300 ppm dödar snabbt finns det ju ingen anledning att använda högre koncentrationer. Eller hur? Så frågan är ju varför man använt minst 10x högre koncentrationer vid avrättningar i amerikanska gaskammare och ändå tog det i snitt ca 10 min?
Citera
2020-02-10, 08:56
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Man använder aldrig LD1, det är väl LD 50 och LD100 ???

Bara tex en på av 100 dör av alkolhalt 1% promille, så betyder det är inte så.
Men dör 50 av 100 ( LD50) så betyder det är en stor chans de dör av 2 % promillehalt.
Enligt FOI så är dödligheten på 250 PPM (LD50) av cyanid förgiftningen inom några minuter. Alltså varannan dör inom några minuter.
Varför jämnför du det med amerikansk avrättningar?
Det är inte ens närheten av varandra.
https://en.wikipedia.org/wiki/Gas_chamber

Hade du läst på! så använder de Kaliumcyanidsalter eller Natriumcyanidsalter. Det släpps i svavelsyram, vilket sätter en kemiskt reaktion igång och bildar VäteCyanidgas. Det är en komplicerad procedur....
Det är samma metod de använder för bekämpa skadeinsekter förr. Det är samma metod som tex Dan Andersson dog av 1920 talet. Han dog av av just vätecyanid förgiftning. Hur hög var den där??? Knappast 3000 PPM.

Bakom lusargumentet ligger sammanblandningen av de två olika tröskelvärdena LD100 och LD1. Sen vet jag inte hur du fått för dig att syraanvändning i syfte att påskynda avdunstningen av cyanväte vid amerikanska avrättningar skulle stödja er sak. Tvärtom givetvis.
Citera
2020-02-10, 09:57
Medlem
Citat:
Jodå, det finns massor. Men det räcker aldrig. Det måste tydligen serveras en funktionsduglig gaskammare i orört skick med kroppar kvar i.

Varför underkänna alla vittnesmål (här har vi alltså många detaljerade beskrivningar från offer och förövare som gång på gång sagt samma sak).

Varför tro att en forskargrupp som Polska staten tillsatt är korrupt? De har redovisat vad de gjort steg för steg.

400.000 ungrare som sätts på tåg och sen försvinner.

Ritningar på gaskammare.

Flygfoton på gaskammare.

Foton på gaskammare.

Ritningar på detaljer till gaskammare som vittnen beskrivit.

Mätningar från 1945 på ventiler till gaskammare.

Ett långt spår av dokument och vittnen från små gasningar av ryska fångar fram till judarna vi pratar om. Ett spår över många år från helt olika platser och med olika personer som tydligen ljuger om precis samma sak.

Plus alla problem revisionisterna stöter på från preussian blue, till flygfoton som måste bortförklaras till att det måste vara som i amerikanska fängelser och så vidare. Det kommer aldrig komma till en gräns eftersom Germar mfl lever på det och har som enda sysselsättning att hitta nya motbevis och vinklingar.

Det hade inte räckt som bevis även om man hittade en funktionsduglig gaskammare med kroppar i.

Jag har frågat dem flera gånger vad som skulle överbevisa dem, och har inte fått något svar, eftersom de är övertygade om att det omöjligt har hänt. Tyskarna är ju civiliserade, så alla eventuella bevis MÅSTE vara fabricerade.
Citera
2020-02-10, 10:12
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är precis som det SKA vara. Ingen historia är så 100% att forskare kan anse sig färdiga med den. Nya bevis framkommer, och då måste dessa förklaras. Det har inte gjorts, utan de förklaringar som ges håller inte tätt.

Det har aldrig förekommit bevis för hur många som gasades, men du anser alltså att du kan bevisa denna dråpliga berättelse om att miljoner gasades till döds. Spännande!

Jag skulle inte kalla mig revisionist. Jag lägger ju inte fram någon egen berättelse, utan iakttar bara de bevis som finns. Så mycket som du vistats här har du säkert hört dem alla (jag har också läst många trådar här i forumet) och det är uppenbart att här handlar det inte om intresse för historia utan om att försvara doktriner.

Kanske gasades folk i bårhusen ibland. Det vet vi inte. Vad vi kan veta är att nazisterna inte avrättade miljontals människor med gas. Det är nämligen en omöjlig ekvation, iaf med den kunskap vi har idag.

Jag ges intrycket att "ni" är alla som in i döden försvarar vad helst makten säger åt er, och aldrig ifrågasätter någonting.
"Vi" är alla som ifrågasätter någonting, oavsett vad. Är det så?

Jo, om du hävdar att det inte hänt lägger du fram en annan berättelse än t ex den många vittnen som bevisligen var på plats gör. En berättelse som dessutom måste innehålla en mängd korrupta forskare från en mängd olika discipliner.
Citera
2020-02-10, 10:16
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Det är precis som det SKA vara. Ingen historia är så 100% att forskare kan anse sig färdiga med den. Nya bevis framkommer, och då måste dessa förklaras. Det har inte gjorts, utan de förklaringar som ges håller inte tätt.

Det har aldrig förekommit bevis för hur många som gasades, men du anser alltså att du kan bevisa denna dråpliga berättelse om att miljoner gasades till döds. Spännande!

Jag skulle inte kalla mig revisionist. Jag lägger ju inte fram någon egen berättelse, utan iakttar bara de bevis som finns. Så mycket som du vistats här har du säkert hört dem alla (jag har också läst många trådar här i forumet) och det är uppenbart att här handlar det inte om intresse för historia utan om att försvara doktriner.

Kanske gasades folk i bårhusen ibland. Det vet vi inte. Vad vi kan veta är att nazisterna inte avrättade miljontals människor med gas. Det är nämligen en omöjlig ekvation, iaf med den kunskap vi har idag.

Jag ges intrycket att "ni" är alla som in i döden försvarar vad helst makten säger åt er, och aldrig ifrågasätter någonting.
"Vi" är alla som ifrågasätter någonting, oavsett vad. Är det så?
Vem påstår att miljontals mördades med gas?
Och, hur är det ömöjligt?

Hur stor noggranhet i siffrorna kräver du för att lita på dem?

Det var ju många oregistrerade som mördades, det kom 437.000 ungerska judar till Auschwitz. Tio procent överlevde.
Är det viktigt att veta om de gasades eller svalt ihjäl, de är borta.
Dessutom eldade nassarna upp allt de kunde som ev kunde avslöja vad som skett i lägren.
Senast redigerad av pollenper 2020-02-10 kl. 10:27.
Citera
2020-02-10, 10:17
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Bakom lusargumentet ligger sammanblandningen av de två olika tröskelvärdena LD100 och LD1. Sen vet jag inte hur du fått för dig att syraanvändning i syfte att påskynda avdunstningen av cyanväte vid amerikanska avrättningar skulle stödja er sak. Tvärtom givetvis.

Om det hade varit fråga om ld1 hade det förstås stått 300 ppm = ld1. Det gör det inte. Det står antingen lclo eller dödar snabbt vid 300 ppm. Men det är alltså en nedre gräns. Förklara nu varför det omöjligt kan varit högre koncentrationer.
Citera
2020-02-10, 10:23
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Men om du alltjämt vill hävda att 300 ppm dödar snabbt finns det ju ingen anledning att använda högre koncentrationer. Eller hur? Så frågan är ju varför man använt minst 10x högre koncentrationer vid avrättningar i amerikanska gaskammare och ändå tog det i snitt ca 10 min?
300ppm dödar effektivt, men det späds snabbt ut av fukt och inandningar från massor av människor.
Sen kanske man vill att gasen ska ända ut i hörnen, de var ju matade från korgar mitt i rummet, därför gick det åt extra burkar Zyklon-B.

Kunde man garantera jämnt flöde over hela rummet på annat vis hade det räckt med 300ppm och man hade sparat många burkar Zyklon-B.
Citera
2020-02-10, 10:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vem påstår att miljontals mördades med gas?
Och, hur är det ömöjligt?

Hur stor noggranhet i iffrorna kräver du för att lita på dem?

Det var ju många oregistrerade som mördades, det kom 437.000 ungerska judar till Auschwitz. Tio procent överlevde.
Är det viktigt att veta om de gasades eller svalt ihjäl, de borta.
Dessutom eldade nassarna upp allt de kunde som ev kunde avslöja vad som skett i lägren.
För mig personligen är det inte viktigt att veta, men för många är det viktigt eftersom de hänger upp sin världsbild kring detta.

Det är inte möjligt att gasa hur många som helst utan att det lämnar vissa spår (som saknas).
Senast redigerad av LadySweden 2020-02-10 kl. 10:49.
Citera
2020-02-10, 10:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jo, om du hävdar att det inte hänt lägger du fram en annan berättelse än t ex den många vittnen som bevisligen var på plats gör. En berättelse som dessutom måste innehålla en mängd korrupta forskare från en mängd olika discipliner.
Du hävdar alltså att miljoner gasats.

Jag har inte ens nämnt en enda forskare.
Citera
2020-02-10, 10:34
Medlem
pollenpers avatar
Citat:

"Vi" är alla som ifrågasätter någonting, oavsett vad. Är det
så?

Citat:
För mig personligen är det inte viktigt att veta, men för många är det viktigt eftersom de hänger upp sin världsbild kring detta.
Neutral sanningssökare, visst, men dina ordval tyder på annat.

Hur stor noggrannhet i siffrorna kräver du för att tro på dem?
Citera
2020-02-10, 10:38
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Om det hade varit fråga om ld1 hade det förstås stått 300 ppm = ld1. Det gör det inte. Det står antingen lclo eller dödar snabbt vid 300 ppm. Men det är alltså en nedre gräns. Förklara nu varför det omöjligt kan varit högre koncentrationer.

Nu har du ju själv bestämt dig för att 300 ppm ”dödar snabbt”. Så frågan är varför du menar att högre koncentrationer skulle ha använts? Var tyskarna ineffektiva och smått obegåvade anser du? Den större frågan är förstås alltjämt varför minst 10x högre koncentrationer krävdes vid amerikanska avrättningar. Sen är det LD1 som avses med dessa 300 ppm i säkerhetsmanualer.
Citera
2020-02-10, 10:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Neutral sanningssökare, visst, men dina ordval tyder på annat.

Hur stor noggrannhet i siffrorna kräver du för att tro på dem?
Nej, jag har aldrig påstått att jag är en neutral sanningssökare. Jag utgår från det vi vet, varken mer eller mindre.

Ingen noggrannhet krävs alls. Det som krävs är att utgå från det vi vet, inte försöka pressa in fakta för att passa det vi inte vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in