2020-02-09, 14:45
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Germar Rudolfs slutsatser bygger på kemiska analyser som utfördes av Fresenius. Intressant att du till slut medger att 300 ppm inte kan stämma. Hur mycket högre menar du att det skulle ha varit och vad baserar du det på?

Det gör jag ju inte. Men det hindrar ju faktiskt inte att det kan ha varit det. Varför skulle det inte kunna ha varit det?
Citera
2020-02-09, 14:56
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Går det att gasa ihjäl människor med zyklonB?

Bevisligen går det, även om mängden som krävs för insekter är avsevärt mycket mindre än vad som skulle krävas för en människa.

Men varför använda Zyklon B när det är betydligt dyrare att framställa en t ex bensin eller diesel? Dessa var ju tidigare kandidater till det som skulle använts i ett sådant scenario,har läst om mobila "gasskåpbilar" och mer, varför gick man ifrån det?

Var väl snack om att man använde någon dieselmotor att gasa Judar vid Treblinka?

Var det för att bensin och diesel saknar en Totenkopf (döskalle) på etiketten och framställer inte samma ondska på bild såsom Zyklon B etiketter gör?
Citera
2020-02-09, 15:05
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vilka är "vi"?

Jag antar att du och din debattör finner dessa mängder viktiga.

Så här är det:
Vi vet att det skedde en etnisk rensning i nazityskland.
Vi har vittnen som säger att det förekom gasningar i bårhusen (duschrummen kanske redan övergetts av "experterna?). Kanske förekom detta till viss del.

Vi har precis NOLL bevis för ett folkmord medelst gasning i nazisternas bårhus. Noll.

Jodå, det finns massor. Men det räcker aldrig. Det måste tydligen serveras en funktionsduglig gaskammare i orört skick med kroppar kvar i.

Varför underkänna alla vittnesmål (här har vi alltså många detaljerade beskrivningar från offer och förövare som gång på gång sagt samma sak).

Varför tro att en forskargrupp som Polska staten tillsatt är korrupt? De har redovisat vad de gjort steg för steg.

400.000 ungrare som sätts på tåg och sen försvinner.

Ritningar på gaskammare.

Flygfoton på gaskammare.

Foton på gaskammare.

Ritningar på detaljer till gaskammare som vittnen beskrivit.

Mätningar från 1945 på ventiler till gaskammare.

Ett långt spår av dokument och vittnen från små gasningar av ryska fångar fram till judarna vi pratar om. Ett spår över många år från helt olika platser och med olika personer som tydligen ljuger om precis samma sak.

Plus alla problem revisionisterna stöter på från preussian blue, till flygfoton som måste bortförklaras till att det måste vara som i amerikanska fängelser och så vidare. Det kommer aldrig komma till en gräns eftersom Germar mfl lever på det och har som enda sysselsättning att hitta nya motbevis och vinklingar.
Senast redigerad av reptileking 2020-02-09 kl. 15:47.
Citera
2020-02-09, 15:09
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Det gör jag ju inte. Men det hindrar ju faktiskt inte att det kan ha varit det. Varför skulle det inte kunna ha varit det?

Jo, det skrev du faktiskt.

Ok, de hade högre koncentration än 300.”/reptileking
Citera
2020-02-09, 15:17
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Jaså det hade det troligtvis? Du vet det för att du har varit inne i din egen nätbubbla och inte orkat ta dig igenom den kritik mot Germar Rudolfs forskning som finns antar jag? Men för argumentationens skull. Ok, de hade högre koncentration än 300. Varför inte. Better safe than sorry.

Nu klippte och klistrade du. "För argumentationens skuĺl" skrev jag :-)

Men vad handlade Fressenius mätningar om? Är det där de amerikanska gaskamrarna dyker upp?

Jag tänker anta att du vet att det finns andra forskare med liknande utbildningar från lika bra universitet som är oimponerade av Germars uträkningar (och retorik).
Senast redigerad av reptileking 2020-02-09 kl. 15:38.
Citera
2020-02-09, 15:36
Medlem
Nick3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja men du kan väl ge mig dessa förklaringar?

Sen lever ni ju i er egen verklighet där ni har personer utan utbildning som "experter". Vad jag skulle vilja se är oberoende experter som granskar det och kommer fram till att det är lögn.
I er värld kan detta inte hända eftersom judarna kontrollerar allt.
Er "bevis mot gaskammare" är likadeles överbevisade av riktiga experter. Sen stämmer det väl att riktiga experter inte ägnar särskilt mycket tid åt revisionisternas idéer, av samma anledning som de inte ägnar tid åt att bevisa att VM 1958 spelades i Sverige eller att Olof Palme var en riktig person och inte en reptilian.

Så visst, du har rätt i att vi står på olika sidor. I er sida kontrollerar judar allt. Eftersom jag inte tror på det så tror jag på förintelsen.
Är vi eniga i detta?

Om du vill ha lite fakta om andra världskriget kan jag tipsa dig om dokumentären "Europa The Last Battle", du kan se den på Bitchute, den visar en mer nyanserad bild av det som hände. Israel får fortfarande pengar av Tyskland och USA samt all turism till Auschwitz etc. Tror du inte att det skulle ligga i deras intresse att överdriva? "History is written by the victors"
Citera
2020-02-09, 16:06
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Så drog du till med argumentationsfelet Ad populum också. Men vad som i vetenskaplig mening är sant avgörs av vetenskapliga bevis. Inget annat. Du utgår ifrån en siffra, 300 ppm, som påstås kunna vara dödlig i säkerhetsmanualer. Mot det har vi ovedersägliga data från amerikanska avrättningar som visar vad som krävs för att avliva människor. Under de förhållanden som rådde i Auschwitz hade det troligen krävts ca 15000 ppm.
https://sv.metapedia.org/wiki/Zyklon_B?__cf_chl_jschl_tk__=94e2f49619baa0a992c72 df720b64b9037f7162d-1581260482-0-AWIB7SvYOICkFadia xa4yxBunwAYepDPhcKZHW0Z0lJDRebLGT0t-28STa33aH7j0Erdk_L2HY6xjcWN8zz-61cQmywB7Wt0nSHDb6pkFKWITp2Aq1PRW 9orxG7pt44PTHAuOx5q3OEoVGNT1BpbZnkGInJK0F80tIWJeUQ ZgAiuH4fDbWqrKlHXvtrZNK1xi6w7WjHh2mTASbkkwSkezR_9c TssPUjh6gwm76upnMRunPO1yDq6x-CKHJP63m0_3hAxIunw-L7fqiFMfa-xFaRlHqPagUrmu453JIT4ra_k

Från metapedia, nassarnas egen sida, då måste det vara sant.

Citat:
Maximum threshold used in work places: 10ppm (12mg/m³).
Exposure without a mask to a content of 100 to 200ppm (120 to 240mg/m³) for 30 to 60 minutes may result in death. The lowest lethal dose known for man by inhalation: 120mg/m³ in one hour and 200mg/m³ in ten minutes.
Immediately mortal concentration: 300mg/m3 or 0.3g/m3.
A concentration equal to or greater than 12gm/m³ (1%) would not tolerable even for a man wearing a mask except in case of necessity and not for more than a minute.
A concentration of 24g/m³ (2%) may bring loss of consciousness in ten minutes for a man with a mask.
Concentration used in homicidal gassing in Birkenau: 12g/m³ (1%), or 40 times the lethal (or mortal) dose
Citera
2020-02-09, 16:26
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Bevisligen går det, även om mängden som krävs för insekter är avsevärt mycket mindre än vad som skulle krävas för en människa.

Men varför använda Zyklon B när det är betydligt dyrare att framställa en t ex bensin eller diesel? Dessa var ju tidigare kandidater till det som skulle använts i ett sådant scenario,har läst om mobila "gasskåpbilar" och mer, varför gick man ifrån det?

Var väl snack om att man använde någon dieselmotor att gasa Judar vid Treblinka?

Var det för att bensin och diesel saknar en Totenkopf (döskalle) på etiketten och framställer inte samma ondska på bild såsom Zyklon B etiketter gör?
Men vad fan, du vänder ju på siffrorna.
Storljuger.

Visa nu den koncentration som krävs för att döda en människa resp en insekt.
Med cyanväte.

Tror du på att de avlivade människor i lastbilar?
Det var ett trevligt erkännande.
Citera
2020-02-09, 16:32
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Men vad fan, du vänder ju på siffrorna.
Storljuger.

Visa nu den koncentration som krävs för att döda en människa resp en insekt.
Med cyanväte.

Tror du på att de avlivade människor i lastbilar?
Det var ett trevligt erkännande.

???

Citerade du fel för jag ser inga siffror eller något erkännande till något, säker på att du använder rena kanyler din gamle heroinist?
Citera
2020-02-09, 16:39
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
???

Citerade du fel för jag ser inga siffror eller något erkännande till något, säker på att du använder rena kanyler din gamle heroinist?
Citat:
Bevisligen går det, även om mängden som krävs för insekter är avsevärt mycket mindre än vad som skulle krävas för en människa

Så skrev du, nu vill jag veta att ditt påstående stämmer.
Jag hävdar att insekter kräver högre koncentration än att döda människor.
Om du menar tvärsemot vad som är allmän kunskap vill jag ha dina källor.
Citera
2020-02-09, 16:40
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
???

Sen glömde du frågan om lasbilar dög att avlivar människor i.
Citera
2020-02-09, 16:47
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Så skrev du, nu vill jag veta att ditt påstående stämmer.
Jag hävdar att insekter kräver högre koncentration än att döda människor.
Om du menar tvärsemot vad som är allmän kunskap vill jag ha dina källor.

Uhm, är du på riktigt nu? Du förstår väl att människor är i flera fall tusentals gånger större än insekter? Hur får du ihop att det krävs MER Zyklon B(insektsmedel) för att döda en insekt än en människa?

Är detta ens ett argument eller är Zyklon B så jävla dåligt på att döda en människa?

Citat:
Sen glömde du frågan om lasbilar dög att avlivar människor i.

Duger gör det säkert, mer praktiskt än att rada upp folk längs en vägg och ett skott i nacken? Tror inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in