2020-02-10, 09:28
Medlem
Känner någon till om det finns pneumokock vaccination i Thailand, tack.
Citera
2020-02-10, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag känner en som befinner sig i Singapore just nu. Finns inte en chans att jag kommer att gå inom fem meter utomhus och alls finnas i samma byggnad efter det att denna person kommer hem. Hen borde definitivt vara isolerad i två veckor efter hemkomst då hen dessutom jobbar med barn.

Jag hoppas verkligen att svenska myndigheter stramar åt snarast.

Håller med när det gäller de som reser hem från högriskländer. Man kan bara titta på de Mail som båda jag och en annan skribent (mort2) angående att barn som varit i Kina går på skolan som vanligt för att de inte ska ”påverkas negativt” barn som ofta är väldigt närgångna varandra dessutom och glömmer tvätta händer.
På min sambos företag har de haft karantän på de som varit i tex Kina.
Citera
2020-02-10, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Känner någon till om det finns pneumokock vaccination i Thailand, tack.

Kan inte tänka mig att det inte skulle finnas? Thailand har utmärkt vård för de som kan betala. Googla på privata vaccinationskliniker och kolla upp vilka vaccin de erbjuder.
Citera
2020-02-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Håller med när det gäller de som reser hem från högriskländer. Man kan bara titta på de Mail som båda jag och en annan skribent (mort2) angående att barn som varit i Kina går på skolan som vanligt för att de inte ska ”påverkas negativt” barn som ofta är väldigt närgångna varandra dessutom och glömmer tvätta händer.
På min sambos företag har de haft karantän på de som varit i tex Kina.
Mitt företag har 14 dagars hemkarantän för alla som varit i riskländerna.
Citera
2020-02-10, 09:36
Medlem
SKF öppnar som planerat.

SKF har cirka 6.000 medarbetare i Kina. Bolaget räknade likt många andra aktörer med att öppna sina fabriker i Kina måndagen den 10 februari i linje med myndigheternas instruktioner.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/02/10/skf-har-oppnat-sina-kina-fabriker-enligt-plan-kc.html
Citera
2020-02-10, 09:36
Medlem
Citat:
Mitt företag har 14 dagars hemkarantän för alla som varit i riskländerna.

Ja märkligt att de inte har samma regler för barn som varit i tex Kina. Hur jobbigt är det? Bra mycket värre om en smitta sprids på en skola.
Citera
2020-02-10, 09:37
Medlem
magpests avatar
Citat:
Jag känner en som befinner sig i Singapore just nu. Finns inte en chans att jag kommer att gå inom fem meter utomhus och alls finnas i samma byggnad efter det att denna person kommer hem. Hen borde definitivt vara isolerad i två veckor efter hemkomst då hen dessutom jobbar med barn.

Jag hoppas verkligen att svenska myndigheter stramar åt snarast.

Du borde upplysa Folkhälsomyndigheten och göra dem medvetna om detta. Skitmyndigheten kommer väl inte lyfta ett finger men man vet aldrig.
Citera
2020-02-10, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Kan inte tänka mig att det inte skulle finnas? Thailand har utmärkt vård för de som kan betala. Googla på privata vaccinationskliniker och kolla upp vilka vaccin de erbjuder.
OK, jag hittade det här, tack! http://thairesidents.com/health/list-11-vaccines-prices-private-public-hospitals/
Citera
2020-02-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
OK, jag hittade det här, tack! http://thairesidents.com/health/list-11-vaccines-prices-private-public-hospitals/

OT men i din länk ser jag att det finns vaccin mot Dengue. Det visste jag inte. Är det inte så effektivt kanske, eller varför nämns inget om det när man åker till högriskländer för Dengue?
Citera
2020-02-10, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja märkligt att de inte har samma regler för barn som varit i tex Kina. Hur jobbigt är det? Bra mycket värre om en smitta sprids på en skola.
det är ju bara räkna ihop 1+1 varför det är så
Citera
2020-02-10, 09:44
Medlem
Nixpix för Foxconn att öppna fabriken. Snart iPhone-brist i världen. Kanske är det handelskrig och Kina ger betalt för gammal Huawei-ost.

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Kinesiska staden Shenzhens myndigheter har avslagit en förfrågan från kontraktstillverkaren Foxconn, som bland annat har kontrakt på Apples Iphone-tillverkning, om att få återstarta produktionen vid en nyckelfacilitet i staden på måndagen, enligt Reuters.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/02/10/kina-avslar-foxconn-forfragan-om-produktionsstart-rtrs.html
Citera
2020-02-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
det är ju bara räkna ihop 1+1 varför det är så

Varför tänker du att det är så?
Menar du de klassiska svenska argumenten? (Inte kränka någon?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in