2020-02-09, 22:47
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Finns en AI som beräknat.
2,5 miljarder smittade och 52 miljoer avlidna inom 45 dagar.

https://www.aiin.healthcare/topics/research/coronavirus-infect-25-billion-kill-53-million-ai
Stämmer det så blir man ju lite orolig men den räknade inte in med att folk arbetar med att försöka bota det heller, så siffrorna i verkligheten borde ju bli mindre tycker man.
Citera
2020-02-09, 22:47
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
dödstalen tror jag stiger i Hubei upp mot 919, men i övrigt i stort sett oförändrade
Över 900, alltså. Det är rekordsiffror med råge med nedanstående i åtanke:
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
With 806 deaths to date, the novel coronavirus (2019-nCoV) tops SARS (final toll of 774 deaths in 2003) and is poised to surpass MERS (final toll of 858 deaths in 2012).
https://www.worldometers.info/coronavirus/
(Bra länk, Duvan. )
Citera
2020-02-09, 22:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Hur viruset ser ut är inte ämnet för tråden, men om du vill se det finns det mängder av länkar i tråden.
Du gick till personangrepp, vilket definitivt inte är vetenskap, medicin och hälsa, och sedan försöker du byta ämne.
Vad exakt är det du tycker jag ska lära mig om virologi som övriga skribenter i tråden redan känner till (eftersom jag inte ser att du uppmanar andra att studera virologi)?

Ju mer du kan om 2019-nCoV och virologi desto sannolikare är det att du kan diskutera vetenskapligt, desto mindre fakenews och smörja.
Citera
2020-02-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja, de kommer varje år. Fast normalt så smittar de inte riktigt lika kraftigt som denne gör och färre brukar procentuellt dö. Men det dyker nog upp ett liknande utbrott med coronavirus om 5-6 år igen.

Låt oss anta att Corona är lika dödligt, inte likadant, men lika dödligt som Spanska Sjukan.

Då har människans framsteg vunnit terräng mot virus under de sista hundra åren.

Det är ganska bra för mänskligheten, men ändå hemskt för själva Wuhanborna.

Vi får se varje epidemi som en del av en mänsklig läroprocess, relativt sett ganska framgångsrik!

Allt i väntan på det Ultimata Dödsviruset, hihi
Citera
2020-02-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nämn två oberoende läkare på insidan som påstår det.

Länka till verifierbara källor.

Hittar inte 2 läkare som har sagt det. Men att hitta verifierbara källor innefrån Kina? Skämtar du? De kontrollerar informationen inifrån vad som kommer ut till oss, något att tänka på. Men om jag har tid imorgon så kan jag säkert hitta en 2:e jag läst ifrån.

https://www.nytimes.com/2020/02/07/world/asia/Li-Wenliang-china-coronavirus.html

https://ibb.co/xj767My
Citera
2020-02-09, 22:51
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Stämmer det så blir man ju lite orolig men den räknade inte in med att folk arbetar med att försöka bota det heller, så siffrorna i verkligheten borde ju bli mindre tycker man.
Den har nog räknat med ett R0 och inte tagit hänsyn till att folk sätts i karantän, flyg ställs in, folk blir försiktigare och vissa isolerar sig.
Läste förvisso inte hela artikeln.
Citera
2020-02-09, 22:51
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
57Emma kan väl vara en intressant vinkel på spåren, vi måste tillåta oss vara kritiska och nyfikna, det är inte samma som troll och konspiration

Klart vi skall vara kritiska och nyfikna men sjukhuset har läckt uppgifter (sanna eller ej) till omvärlden att då kräva verifierbar källa är ju bara korkat.
Citera
2020-02-09, 22:52
Medlem
De flesta av de nya fallen i Hong Kong har varit sjuka i över en vecka och smittade sedan förra månaden. Inte bra.
Citera
2020-02-09, 22:53
Medlem
Enligt några tidigare inlägg långt bak i tråden skulle vi nått upp i minst 20 fall i Sverige under nästa vecka. Någon som fortsatt tror detta?
Citera
2020-02-09, 22:54
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Enligt några tidigare inlägg långt bak i tråden skulle vi nått upp i minst 20 fall i Sverige under nästa vecka. Någon som fortsatt tror detta?
Hur många smittade har vi i Sverige just nu som man vet om? Har tyvärr missat det helt.
Citera
2020-02-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ju mer du kan om 2019-nCoV och virologi desto sannolikare är det att du kan diskutera vetenskapligt, desto mindre fakenews och smörja.

Visa mig gärna var jag delar fake news och smörja här i tråden. Och visa mig gärna var experterna på virologi diskuterar vetenskapligt i tråden.
Citera
2020-02-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Hur många smittade har vi i Sverige just nu som man vet om? Har tyvärr missat det helt.

1 fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in