2020-02-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Och? Det enda jag gjorde var hjälpa en användare förstå vad han ser då han inte kunde tolka blicken. Vad vill du?

Hetsigt värre, jag ville bara påpeka att det inte behöver betyda ett skit(och sällan gör det) att någon ser stressad ut på en bild (eller tumnagel för den delen).

Kanske citerade fel person, lugna dig lite du verkar stressad.
Citera
2020-02-03, 22:03
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Observera att det är 12 fall i Tyskland. 10 fall i Bayern, och 2 fall på annan plats i Tyskland.

Myndigheterna har nu stängt Webastos huvudkontor i Bayern till minst 11:e februari står det också i Welt:

https://www.welt.de/vermischtes/live205334991/Coronavirus-Zwoelfter-Fall-in-Deutschland-zehn-davon-in-Bayern.html

Notera blicken på myndighetspersonen i Hong Kong som presenterar ett sorts elektroniskt armband som man ska använda för att "hålla bättre koll på personer som ska vara hemma".

De 10 i Bayern är väl från kinesiskan och de 2 andra kom väl med planet som hade evakuerat personer från Huwan igår
Citera
2020-02-03, 22:04
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Ingenting och du har rätt, jag försöker bara förstå vad som inte klickar.

De flesta här har panik över ett virus som inte haft någon större spridning i europa. Men att hetsa dem mer gör ingen nytta. Kolla personen som har låst in ett paket ifrån kina i en låda med lås.

Mer hets på den människan, personen förstör sitt immunförsvar ifrån att inte sova. Tänk om coronaviruset kan låsa upp lås och helt plötsligt står det där i vardagsrummet "Hallå min kära vän, dags för dig att bli förkyld nu"
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Den officiella ökningen som presenteras varje dag har stadigt legat på ca 1,3. Så jag har utgått från det.

Missa inte uppdateringen idag

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/ kl 23:00 ca
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om du läser allt i den här länken, så tycker åtminstone jag att påståendet du citerar är motsägelsefullt.

Varför kan novel coronavirus inte finnas i aerosol menar experten, influensavirus kan.

När man andas ut så andas man ut aerosol, och aerosol kan finnas i luften mycket länge.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4147198/

Du kan hitta virus som infliuensa och SARS i aerosoler men det finns inga evidens för att de sprids/infekterar via aerosol, däremot naturligtvis sprids de med droppsmitta vid hosta och nysningar, vilket är betydligt större partiklar.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31135389
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Jahapp.

Citat:
”There are currently 17,498 confirmed cases worldwide, including 362 fatalities.”

2,296 serious
475 recovered
21,558 suspected

• 20:07: 1 new case in Germany.
• 20:00: 1 new case in Germany.

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
De 10 i Bayern är väl från kinesiskan och de 2 andra kom väl med planet som hade evakuerat personer från Huwan igår
Indirekt från kinesiskan I flera fall. Att de stänger ned arbetsplatsen tycks bero på att de inte har kontroll på spridningen där...
Citera
2020-02-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Själv undrar jag just nu hur länge Kina kan hålla på så här, det kostar och få verkar vara tacksamma. I något läge måste dom ju släppa allt och låta epedemin löpa fritt om det inte snabbt blir bättre. Vi får väl hoppas på ett snällare virus då om än kanske smittsamt och belastande för ekonomier. Kanske världen är villiga att betala för att Kina ska fortsätta hålla det inom landet så gott det går, vem vet. Det kan bli våldsamma konflikter om Kina bara släpper, sanktioner, totalstopp för alla kineser att resa någonstans. Naturligtvis beroende på hur farligt viruset visar sig vara, just nu hanterbart och inte alltför dödligt. Världen är kanske förberedd nu och Kina kan släppa. Hur som helst har Kina gjort ett bra jobb trots att dom också är orsaken.

Fundering eller konspiration? svårt att veta vad ni menar ibland.

Klart kineserna inte skulle ha slagit igen landet om de sett en annan utväg. Verkar som de med de erfarenheter de har av viruset ser betydligt allvarligare på det, än vad de svenska myndigheterna, som inte har denna insyn, gör. Men det är ju miljarder för turistindustrin som står på spel.[/quote]
Hur menar du med att släppa allt???, man försöker ju till varje pris rädda liv så gott man kan.
Citera
2020-02-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Du får försöka uttrycka dig bättre, eller hur menar du att antalet fall sjunker? Ett fall är ett fall är ett fall...eller? Oavsett om "fallet" tillfrisknar eller ej.

(Jag förstår nog hur du menar men eftersom du så gärna vill förminska och förneka detta virus allmänfarlighet så kan man få för sig att du skriver som du gör med flit.)

Jag förminskar inget utan tar fram fakta, det gör jag med flit.
Citera
2020-02-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Glöm förresten inte att även fallet i Spanien kommer från kinesiskan på Webasto.
Citera
2020-02-03, 22:09
Avslutad
Om coronaviruset är en hejare på mutera..
Det kan vara den riktiga faran!

Citat:
‘Striking’ coronavirus mutations found within one family cluster, Chinese scientists say

‘More work needed’ to determine impact of genetic changes on patients
https://www.scmp.com/news/china/science/article/3048772/striking-coronavirus-mutations-found-within-one-family-cluster
Citera
2020-02-03, 22:09
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ingen som såg ”debatten” mellan Tegnell och Björn Olsen på Aktuellt ikväll?
Isåfall, vad tyckte ni?

https://www.svtplay.se/video/24741658/aktuellt/aktuellt-3-feb-21-00-2
Jo jag såg det. Olsen fick förklara sig efter det han sade igår (han och Giesecke svarade "tveksamt" på frågan om de själva skulle resa eller om de skulle rekommendera någon annan att resa till Thailand). Resebyråerna har fått många telefonsamtal från undrande thailands- och asienresenärer under dagen.

De kom väl fram till att Olsen och Tegnell ser på risken att smittas lite olika. Tegnell nämnde också att det slår väldigt hårt mot ett lands ekonomi om man avråder folk att resa dit och att det har visat sig förr att sådana rekommendationer är helt meningslösa och bara skadar det/de länder som drabbas. (Nu kommer väl väldigt många länders ekonomi att påverkas på olika sätt redan som det är, min anmärkn.)

Själv skulle jag inte åka till Thailand just nu, även om jag hade en resa bokad och betald, men det är jag det. Bättre att ta det osäkra före det osäkra. Det sas också i programmet att eftersom UD ännu så länge inte avråder från resor (utom till Hubeiprovinsern) så kan man inte avboka en resa och få pengarna tillbaka.

Bäst är att se intervjun själv. Olsens hållning visavi Tegnell känns vettigast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in