2020-02-09, 22:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det har florerat siffror på 49 krematorier i Wuhan med omnejd. Sedan har EN ägare av ett krematorium intervjuats och påstår att de jobbar nästa dygnet runt. Sedan har folk bara extrapolerat det han sagt och påstår att ALLA krematorier är igång 24/7.

Ingen vet, det är hörsägen.

Flera har varit på krematorium och pratat med de som arbetar. Men jag håller med dig tror inte heller att någon vet exakta siffror och jag vill inte spekulera i antal heller, kan bara konstatera att det är många,
Citera
2020-02-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Inte alls orimligt, jag följer dock magkänslan och tror att det hamnar under 41k. Kolumnen för avlidna, någon gissning?

dödstalen tror jag stiger i Hubei upp mot 919, men i övrigt i stort sett oförändrade
Citera
2020-02-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Smittade i Kina då ja? Dödsfallen ligger på 813 i Kina än så länge men snart uppdaterar dom rapporten om hur många fall det rör sig om i Kina.
tack, jag är insatt i det...men tack iallafall
Citera
2020-02-09, 22:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Läs utländska tidningar så finner du allt detta varje dag, då är alla utländska mediekonsumenter äckliga asätare menar du? Jag tycker det är märkligt att i Sverige kan folk snoka runt i andras ekonomi on line, hitta vilka som är förmögna och få deras exakta gatuadress, men det är däremot helt normalt enligt många svenskar.
Olika åsikter och förhållningssätt borde kunna existera utan att ta till personangrepp och nedsättande epitet.

Men lägg ner det där med att den inlagda smittade kvinnan i Sverige inte hängs ut naken på torget till asätarnas beskådan.

Vi har de lagar vi har, vill man diskutera det finns det sannolikt en juridiktråd som är lämpligare.

Det här är vetenskap, medicin och hälsa, och du kan kan börja med att lära dig om virologi, besitter du ens kunskap om hur 2019-nCoV ser ut?
Citera
2020-02-09, 22:40
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
Men kolla dödligheten, den är 2,87% i Hubei där den funnits längst

otroligt mycket lägre bland låga tal i provinserna runt om.

de har inte hunnit börja dö i andra regioner eller ens andra städer

Hubei-viruset har inte fått fäste mer än i Wuhan, det dör ut

om inte både döds% och antal börjar stiga helt oväntat utanför Wuhan

Men inne i själva miljonstaden, hur skall det gå för alla dessa människor?
Eftersom jag med flera tror dessa siffror år ett spel för galleriet så har det börjat en gissningslek här ungefär vid 22:30 varje kväll så är det jag gissar på.
De riktiga siffrorna kan man bara spekulera i.
Citera
2020-02-09, 22:40
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu gick du ifrån sakfrågan, svarar inte på den, ägnar dig istället åt ad hominem.

Du kan således inte visa att ditt påstående är sant, bra då vet vi, elgecy är ett troll.

Styrk ditt påstående med verifierbar källa eller låt bli att posta fakenews, vi vill inte ha trådsanningar.

Jag är i sånt fall lika mycket troll som de åt andra hållet i stil med ”det är inte värre än en influensa”. Jag hoppas givetvis att jag har fel, men jag har likt andra som har yttrandefrihet grundar min tro på det jag sammanfattningsvis lyckats samla på mig av det lilla som släppts. Vi vet inte. Jag är varken mer eller mindre troll än resten i denna tråd. Ödmjukhet, ett tips till dig.
Citera
2020-02-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag är säker på att de kinesiska myndigheterna också vill det

57Emma kan väl vara en intressant vinkel på spåren, vi måste tillåta oss vara kritiska och nyfikna, det är inte samma som troll och konspiration
Citera
2020-02-09, 22:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Finns en AI som beräknat.
2,5 miljarder smittade och 52 miljoer avlidna inom 45 dagar.

https://www.aiin.healthcare/topics/research/coronavirus-infect-25-billion-kill-53-million-ai

Hmm.. det va nog inte riktigt vad jag var ute efter.

Den må vi hoppas är felprogrammerad.
Citera
2020-02-09, 22:44
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
Det är goda nyheter för alla!

Men hur går det vid nästa pandemi?

Asiatiska influenser återkommer ju med jämna mellanrum, de dödliga alltså...

Ja, de kommer varje år. Fast normalt så smittar de inte riktigt lika kraftigt som denne gör och färre brukar procentuellt dö. Men det dyker nog upp ett liknande utbrott med coronavirus om 5-6 år igen.
Citera
2020-02-09, 22:44
Medlem
Ogunquits avatar
43 smittade i Singapore varav 6 är kritiska och 6 tillfrisknat. De 3 senaste fallen är män som inte varit i Kina. Det ska bli intressant att följa den utvecklingen.

Finns på BNO NEWS länken som postats flera gånger.
Citera
2020-02-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Fast du kan inte jämföra fartyg med städer. Kryssningsfartyg är notoriska smittspridare. Har ibland liknats vid flytande bakterieodlingar. Det händer till och från att flera hundra passagerare åker på samma åkomma.
Det har du helt rätt i, jag tänkte mest på att det är en väldigt annorlunda urvalsgrupp - att testa även de som inte har några symptom och få så högt utfall. Men visst, det är en subgrupp till en väldigt speciell huvudgrupp.
Citera
2020-02-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men lägg ner det där med att den inlagda smittade kvinnan i Sverige inte hängs ut naken på torget till asätarnas beskådan.

Vi har de lagar vi har, vill man diskutera det finns det sannolikt en juridiktråd som är lämpligare.

Det här är vetenskap, medicin och hälsa, och du kan kan börja med att lära dig om virologi, besitter du ens kunskap om hur 2019-nCoV ser ut?

Hur viruset ser ut är inte ämnet för tråden, men om du vill se det finns det mängder av länkar i tråden.
Du gick till personangrepp, vilket definitivt inte är vetenskap, medicin och hälsa, och sedan försöker du byta ämne.
Vad exakt är det du tycker jag ska lära mig om virologi som övriga skribenter i tråden redan känner till (eftersom jag inte ser att du uppmanar andra att studera virologi)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in