2020-02-09, 11:58
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
När två missbrukare, varav en kanske kriminell, får egna barn, så ska de väl inte få ta hand om dem ??

Edwin hade full rätt till en bra fosterfamilj. Var den möjligheten utredd ?
Skuld ligger hos några i personalen på Soc. Förvaltningen. Eftersom DE bestämt allt. Man kommer inte någonstans med "godhetsbeslut". Mamman har skuld i det hon gjort, pappan brydde sig inte om sitt eget barn förrän nu.
Kanske slutsatsen i detta är, låt aldrig en missbrukare eller olaglig person ha hand om oskyldiga barn eller svaga människor.
Så kan man tycka att det borde vara men i Sverige är det synd om dårar, fyllhundar o våldsverkare
Citera
2020-02-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon och mamman verkar ha haft en infekterad relation. Det var en del i FUP som var maskad och som var anledning till att Alexandra hatade sin mor. Det har tydligen hänt något som hon inte kunnat förlåta sin mor för och därför hon flyttat hemifrån tidigt.
Ja precis. Men mostern verkar också hållt på med mediala saker och Alexandra och hon hade vad jag kunde utläsa en bra relation. Men det behöver betyda något, bara en tanke som dök upp.
Senast redigerad av Minosa 2020-02-09 kl. 13:01.
Citera
2020-02-09, 14:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minosa
Ja precis. Men mostern verkar också hållt på med mediala saker och Alexandra och hon hade vad jag kunde utläsa en bra relation. Men det behöver betyda något, bara en tanke som dök upp.

Ja Alexandra hade en bra relation med mostern som påstod att de hade mediala förmågor. Jag undrar om inte Alexandra just därför borde kunnat skilja på verklighet och fantasi. Mamman och mostern kan ju uppenbarligen "hantera" sina påstådda förmågor.

Om man nu ens ska lita på vad mostern säger. En del människor verkar tro att de är speciellt utvalda till ett syfte eller har förmågor utöver det normala.
Citera
2020-02-09, 15:28
Medlem
Citat:
En del människor verkar tro att de är speciellt utvalda till ett syfte eller har förmågor utöver det normala.

Låter som vilken gammal hederlig pingstvän som helst! 😄👍
Citera
2020-02-09, 16:19
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
FUP! Inte jag som fixat den men lägger upp den.

https://minfil.com/nai4v1V6n1/Halmstads_TR_B_2309-19_Aktbil_51_F_runders_kningsprotokoll_off_1_pdf

https://minfil.com/r7bdv8V1n9/Halmstads_TR_B_2309-19_Aktbil_49_F_runders_kningsprotokoll_off_1_pdf

https://minfil.com/X4e7v9Van3/Halmstads_TR_B_2309-19_Aktbil_50_F_runders_kningsprotokoll_off_3_pdf

Tack!! Känns som jag bläddrat bland miljontals inlägg... ÄNTLIGEN fick jag tag i fup. Varför ligger inte den i första inlägget?
Citera
2020-02-09, 16:27
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Hon och mamman verkar ha haft en infekterad relation. Det var en del i FUP som var maskad och som var anledning till att Alexandra hatade sin mor. Det har tydligen hänt något som hon inte kunnat förlåta sin mor för och därför hon flyttat hemifrån tidigt.

Från tidligare journalantekningar.
FUB aktbilag 51 sida 8:
"Bodde med modern som både verbalt och fysiskt misshandlade pasienten"
Citera
2020-02-09, 17:50
Medlem
Hejsan!
Jag läser fupen och allt detta är så tragiskt.
Är det någon som har en bild på mamman? Jag googlar och hittar bara en bild, men är skeptisk!
Citera
2020-02-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ja Alexandra hade en bra relation med mostern som påstod att de hade mediala förmågor. Jag undrar om inte Alexandra just därför borde kunnat skilja på verklighet och fantasi. Mamman och mostern kan ju uppenbarligen "hantera" sina påstådda förmågor.

Om man nu ens ska lita på vad mostern säger. En del människor verkar tro att de är speciellt utvalda till ett syfte eller har förmågor utöver det normala.

Mostern är en bra person som verkligen försökt hjälpa Alexandra. Även mamman har försökt finnas där på de sätt som mgm tillåtit. Väldigt många människor, precis som FUP visar, har funnits i Alexandras närhet och på olika sätt ställt upp.

Att läsa FUP får mot att tvivla på rösterna hon beskriver men samtidigt ser jag ingen annan förklaring. Kanske upp mot 50 personer har funnits i hennes närhet, människor som på olika sätt iakttagit och ingen har sett detta komma. Till detta kommer det faktum att hennes starkaste svaghet, om man kan säga så, de senaste åren varit hur hon överbeskyddat Edwin. Detta är inte bara snack utan fakta.

Detta är oerhört tragiskt och fruktansvärt för alla inblandade. Ett liv är borta, ett annat förstört för all framtid och väldigt många människor har kommat att beröras på olika plan.
Citera
2020-02-09, 22:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testern
Mostern är en bra person som verkligen försökt hjälpa Alexandra. Även mamman har försökt finnas där på de sätt som mgm tillåtit. Väldigt många människor, precis som FUP visar, har funnits i Alexandras närhet och på olika sätt ställt upp.

Att läsa FUP får mot att tvivla på rösterna hon beskriver men samtidigt ser jag ingen annan förklaring. Kanske upp mot 50 personer har funnits i hennes närhet, människor som på olika sätt iakttagit och ingen har sett detta komma. Till detta kommer det faktum att hennes starkaste svaghet, om man kan säga så, de senaste åren varit hur hon överbeskyddat Edwin. Detta är inte bara snack utan fakta.

Detta är oerhört tragiskt och fruktansvärt för alla inblandade. Ett liv är borta, ett annat förstört för all framtid och väldigt många människor har kommat att beröras på olika plan.

Att Alexandra var överbeskyddande mot sonen får en att undra vad hon var rädd för. Kände hon att sonen behövde skyddas från någon/något? Har hon hört röster förr om att sonen kommer skadas och/eller dö?

Anledningen hon dödade Edvin var för att han skulle slippa lida. Att något hemskt skulle hända honom om hon inte dödade honom. Som jag tolkar det.
Citera
2020-02-10, 07:26
Medlem
Förstår inte hur en missbrukare, särskilt en narkoman, överhuvudtaget får ha hand om sitt eget barn ! Det fungerar aldrig.
Citera
2020-02-10, 07:51
Medlem
Snitsigares avatar
Förstå hur sista timmarna för Edwin* måste ha varit. Mamman skakandes av rädsla, frånvarande i blick och tal. Jag tänker att när han sprang ut i trapphuset där på kvällen så var det riktigt illa. Hans sista lilla strimma till hopp om räddning från mamman som nu är riktigt obehaglig. Säkert har det hänt vid flertal tillfällen förut, men kanske inte såhär illa.
Man blir ju också smått fundersam vad det är för grannar som inte reagerar när en kvinna, som de vet har småbarn, kommer i panik knackandes. De tycker bara hon stör deras nattsömn typ...!?
Sedan när de ligger i sängen säger hon själv i förhör att Edwin* försökte få kontakt med henne utan att lyckas. Hon bara låg där stel, stirrandes in i väggen. Och rätt var det var så tar hon strypgrepp! Fatta skräcken och chocken för honom. Han sparkar, försöker skrika de hamnar på golvet tills han svimmar av. Förmodligen efter lång stund.

Hade hon vart mer öppen om sitt mående hade hon fått antipsykosmedicin. Pojken hade antagligen fått mer tid hos avlastningsfamiljen. Förstår ju att hon var rädd att förlora vårdnaden om hon yppat sitt mående mer. Men var det här bättre??
Det enda hon gjorde var att försöka utöka förskoletider och få stödfamilj var tredje vecka. Hur hjälpte det hennes mående? Rösterna i huvudet? Hon måste ju ha förstått att hon behövde mer hjälp.
Senast redigerad av Snitsigare 2020-02-10 kl. 07:59. Anledning: Felstavningar
Citera
2020-02-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testern

Ja, jag tvivlar på regelrätta röster men hon var nog psykotisk och hade känslor av att omvärlden var farlig. Tror på rättspsykiatrisk vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in