Citat:
Förstå hur sista timmarna för Edwin* måste ha varit. Mamman skakandes av rädsla, frånvarande i blick och tal. Jag tänker att när han sprang ut i trapphuset där på kvällen så var det riktigt illa. Hans sista lilla strimma till hopp om räddning från mamman som nu är riktigt obehaglig. Säkert har det hänt vid flertal tillfällen förut, men kanske inte såhär illa.
Man blir ju också smått fundersam vad det är för grannar som inte reagerar när en kvinna, som de vet har småbarn, kommer i panik knackandes. De tycker bara hon stör deras nattsömn typ...!?
Sedan när de ligger i sängen säger hon själv i förhör att Edwin* försökte få kontakt med henne utan att lyckas. Hon bara låg där stel, stirrandes in i väggen. Och rätt var det var så tar hon strypgrepp! Fatta skräcken och chocken för honom. Han sparkar, försöker skrika de hamnar på golvet tills han svimmar av. Förmodligen efter lång stund.
Hade hon vart mer öppen om sitt mående hade hon fått antipsykosmedicin. Pojken hade antagligen fått mer tid hos avlastningsfamiljen. Förstår ju att hon var rädd att förlora vårdnaden om hon yppat sitt mående mer. Men var det här bättre??
Det enda hon gjorde var att försöka utöka förskoletider och få stödfamilj var tredje vecka. Hur hjälpte det hennes mående? Rösterna i huvudet? Hon måste ju ha förstått att hon behövde mer hjälp.
Man blir ju också smått fundersam vad det är för grannar som inte reagerar när en kvinna, som de vet har småbarn, kommer i panik knackandes. De tycker bara hon stör deras nattsömn typ...!?
Sedan när de ligger i sängen säger hon själv i förhör att Edwin* försökte få kontakt med henne utan att lyckas. Hon bara låg där stel, stirrandes in i väggen. Och rätt var det var så tar hon strypgrepp! Fatta skräcken och chocken för honom. Han sparkar, försöker skrika de hamnar på golvet tills han svimmar av. Förmodligen efter lång stund.
Hade hon vart mer öppen om sitt mående hade hon fått antipsykosmedicin. Pojken hade antagligen fått mer tid hos avlastningsfamiljen. Förstår ju att hon var rädd att förlora vårdnaden om hon yppat sitt mående mer. Men var det här bättre??
Det enda hon gjorde var att försöka utöka förskoletider och få stödfamilj var tredje vecka. Hur hjälpte det hennes mående? Rösterna i huvudet? Hon måste ju ha förstått att hon behövde mer hjälp.
Ja de grannarna är jag så förbannad på så det finns inga ord. De slängde igen dörren i ansiktet på henne när hon i princip bad om hjälp. De kunde åtminstone ringt 112 om att ett barn är ensam med en mamma som beter sig fullständigt galet.