2020-02-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
FUP! Inte jag som fixat den men lägger upp den.

https://minfil.com/nai4v1V6n1/Halmstads_TR_B_2309-19_Aktbil_51_F_runders_kningsprotokoll_off_1_pdf

https://minfil.com/r7bdv8V1n9/Halmstads_TR_B_2309-19_Aktbil_49_F_runders_kningsprotokoll_off_1_pdf

https://minfil.com/X4e7v9Van3/Halmstads_TR_B_2309-19_Aktbil_50_F_runders_kningsprotokoll_off_3_pdf

Är det bara jag som inte kan öppna den mellersta filen?
Citera
2020-02-08, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadswarrant
Är det bara jag som inte kan öppna den mellersta filen?

Jag kan. Den är på 250 sidor så tar lite tid bara.
Citera
2020-02-08, 21:48
Medlem
loverlians avatar
Ur FUP:-Jag hämtade en halsduk när han inte dog direkt och drog runt halsen på honom…och
hängde upp i…i…värmeelementet…i badrummet…för att han skulle dö snabbare…för att
jag kände att det inte när jag hade börja inte kunde göra…

Detta uttalande får iaf mig att starkt misstro hennes röst som uppmanar henne att döda pojken. Just där och då verkar hon fullt medveten om vad hon gör och har alla möjligheter i världen att avbryta och kalla på hjälp. Hon KÄNDE ju då att hon var tvungen att avsluta det hon påbörjat! Ingen röst som uppmanade henne då inte!
Jag har den uppfattningen att hon helt enkelt är trött på pojken,får ett utbrott vilket får bägaren att rinna över totalt.
Lås in henne och kasta nyckeln! Ta bort ständig tillsyn om hon nu har det.
Citera
2020-02-08, 23:43
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loverlian
Ur FUP:-Jag hämtade en halsduk när han inte dog direkt och drog runt halsen på honom…och
hängde upp i…i…värmeelementet…i badrummet…för att han skulle dö snabbare…för att
jag kände att det inte när jag hade börja inte kunde göra…

Detta uttalande får iaf mig att starkt misstro hennes röst som uppmanar henne att döda pojken. Just där och då verkar hon fullt medveten om vad hon gör och har alla möjligheter i världen att avbryta och kalla på hjälp. Hon KÄNDE ju då att hon var tvungen att avsluta det hon påbörjat! Ingen röst som uppmanade henne då inte!
Jag har den uppfattningen att hon helt enkelt är trött på pojken,får ett utbrott vilket får bägaren att rinna över totalt.
Lås in henne och kasta nyckeln! Ta bort ständig tillsyn om hon nu har det.

Håller med här, tror hon handlat i affekt och sedan buhu "jag hörde röster"... Gumman kanske inte fattade själv att rösterna var hennes egna tankar? Kanske supit bort allt förstånd så hon inte förstod. 🤷🏻‍♀️
Citera
2020-02-09, 03:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Håller med här, tror hon handlat i affekt och sedan buhu "jag hörde röster"... Gumman kanske inte fattade själv att rösterna var hennes egna tankar? Kanske supit bort allt förstånd så hon inte förstod. 🤷🏻‍♀️

Jag var också tveksam till att hon hörde röster och hade psykos men kommer att ändra uppfattning om det stämmer att det finns journalanteckningar från psykiatrin att hon hört röster förr.

Dessutom sov hon inte alls och fick ett skrattanfall natten efter mordet enligt den som hade sekundövervakning på henne.

Sömnlöshet och skrattanfall förekommer under psykos.
Citera
2020-02-09, 04:38
Medlem
Pandalina4s avatar
Journal teckningar ang röster finns i Fup. Redan från 15års ålder hörde hon röster.
Citera
2020-02-09, 07:59
Medlem
När två missbrukare, varav en kanske kriminell, får egna barn, så ska de väl inte få ta hand om dem ??

Edwin hade full rätt till en bra fosterfamilj. Var den möjligheten utredd ?
Skuld ligger hos några i personalen på Soc. Förvaltningen. Eftersom DE bestämt allt. Man kommer inte någonstans med "godhetsbeslut". Mamman har skuld i det hon gjort, pappan brydde sig inte om sitt eget barn förrän nu.
Kanske slutsatsen i detta är, låt aldrig en missbrukare eller olaglig person ha hand om oskyldiga barn eller svaga människor.
Citera
2020-02-09, 09:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Journal teckningar ang röster finns i Fup. Redan från 15års ålder hörde hon röster.

Intressant. Det började i samband med att hon flyttade hemifrån då.
Citera
2020-02-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag var också tveksam till att hon hörde röster och hade psykos men kommer att ändra uppfattning om det stämmer att det finns journalanteckningar från psykiatrin att hon hört röster förr.

Dessutom sov hon inte alls och fick ett skrattanfall natten efter mordet enligt den som hade sekundövervakning på henne.

Sömnlöshet och skrattanfall förekommer under psykos.

Och dessutom lite märkligt att det inte tycks funnits några tecken på våld sedan tidigare. Att gå från att aldrig gjort något mot sitt barn (såvida det inte skedde när ingen såg, men stödfamiljen hade aldrig sett märken efter våld på Edwin) till att bägaren rinner över och man gör en sådan här sak, känns märkligt.
Citera
2020-02-09, 10:16
Medlem
Att flytta hemifrån vid bara 15 års ålder, då man inte vet mycket om livet, är fel. Hon satt väl ensam, tankar kom och gick, då uppfattade hon sina egna feltankar som utifrån kommande röster.
Hade hon en svår barndom skulle hon och övrig fam. fått hjälp DÅ.
Problemen började tidigt, hon var omyndig, alltså inte hennes fel. Sen "myndig", det är ju bara en utsatt bestämd ålder, ingen psykiskt lagom ålder.
Hon hade kanske sen uttryckt att hon inte önskade pojken, men Soc. m.fl. har en felaktig godhetside' om, att ALLA föräldrar med hjälp klarar av sina barn. Både hon och de behöver in på Rättspsyk !
Citera
2020-02-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Intressant. Det började i samband med att hon flyttade hemifrån då.
Mamman och mostern verkar hålla på med mediala saker. Kanske något som påverkat hennes tro på att man kan höra och känna saker som inte andra ser/hör? Och tron på övernaturlighet. Hon hävdar ju att hon var rädd för något ’i detta livet eller nästa’ om hon inte gjorde som de påstådda rösterna sa.
Citera
2020-02-09, 11:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minosa
Mamman och mostern verkar hålla på med mediala saker. Kanske något som påverkat hennes tro på att man kan höra och känna saker som inte andra ser/hör? Och tron på övernaturlighet. Hon hävdar ju att hon var rädd för något ’i detta livet eller nästa’ om hon inte gjorde som de påstådda rösterna sa.

Hon och mamman verkar ha haft en infekterad relation. Det var en del i FUP som var maskad och som var anledning till att Alexandra hatade sin mor. Det har tydligen hänt något som hon inte kunnat förlåta sin mor för och därför hon flyttat hemifrån tidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in