2020-02-08, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chucky991
Så vad är Alexander Isaks styrkor och svagheter som fotbollsspelare? Tycker inte han har samma spektakulära teknik som Zlatan hade i den åldern.

Styrkor:
Spelintelligens
Positionering
Löpningar
Skott

Svagheter:
Huvudspel

Enligt mig.
Citera
2020-02-08, 13:49
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Styrkor:
Spelintelligens
Positionering
Löpningar
Skott

Svagheter:
Huvudspel

Enligt mig.

Om huvudspelet hade varit hans enda svaghet hade han varit världens bästa spelare.
Citera
2020-02-08, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Om huvudspelet hade varit hans enda svaghet hade han varit världens bästa spelare.

Han kan ju vara medioker på mycket?

Detta är enbart vad är han är bäst och sämst på enligt mig.
Citera
2020-02-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Isak är en otroligt välbalanserad anfallare. Det är hans klart största styrka. Han har ett ovanligt brett register, vilket sticker ut för min del. Medan världsstjärnor som Neymar, Mbappé, CR7 och Zlatan var kända för sina spektakulära styrkor i den åldern – vilket ibland gav upphov till vissa divatendenser – så är Isak en utpräglad lagspelare. Han är minst lika ödmjuk som Messi.

Men det jag gillar mest med Isak är han litar blint på sina lagkamrater. Jag tror att det är därför som det går så bra för honom. Willem II var ett fruktansvärt mediokert fotbollslag. I nästan varje match så brände lagkamraterna givna mål på löpande band. Men Isak bara fortsatte servera dem bollar och till slut gjorde de mål. Hans lagkamrater tackade för förtroendet genom att ständigt leta efter honom på planen. Han har en förmåga att få hela laget att spela för varandra.

Real Sociedad har flera sådana spelartyper så det är helt rätt miljö för honom att utvecklas i. Martin Ödegaard är också en väldigt osjälvisk och sympatisk kille. Klubben har också ett större tålamod med hans svagare sidor – vilka inte är särskilt många överhuvudtaget. Effektiviteten skulle kanske kunna bli något bättre. Huvudspelet likaså. Men det är också skillnaden på en supertalang och världens bästa fotbollsspelare. Isak sköt 7 skott mot Real Madrid. Han borde nog smält in 2 mål redan i första halvlek.

Jag tror att Isak kommer jämföras med Messi om ett par år. Han är så oerhört komplett och långt framskriden i sin utveckling. Dessutom har han en jäkla förmåga att växla upp i toppmatcherna. Han har exempelvis gjort mål på Djurgården (2+0), Norrköping (2+1), Feyenoord (1+0), Ajax (1+0), Barcelona (1+0) och Real Madrid (2+1) samt avgjort praktiskt taget alla cupmatcher som han spelat. Killen är ett monster. Det finns ingen gräns för hur bra han kan bli.
Citera
2020-02-08, 18:45
Medlem
Isak är ju en rätt teknisk forward, det han behöver träna på mest är väl kylan i avgörande lägen, han missar fortfarande för många bra lägen. Men han är en forward som inte bara kan göra mål utan är bra på att driva bollen framåt, väldigt snabb, samt kan även sätta fram lagkamrater till bra lägen genom passningar och löpningar. Grunden finns helt klart där för att bli en riktigt bra forward. Ett annat stort plus är att han verkar ha en väldigt bra mentalitet, är villig att träna hårt, festar inte, och vill hela tiden bli bättre. Och det är spelare med sådan mentalitet som brukar gå längst. Han svävar hela inte iväg utan verkar hålla huvudet stadigt på jorden.
Citera
2020-02-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Jodå, jag förstod. Min poäng är bara att för att ha potential att bli topp 300 bör man när man är 21 åtminstone vara ganska nära. Finns såklart enstaka undantag t. ex. Jamie Vardy.

Det är detta som är så jobbigt med sportforumet, man måste förklara saker om och om igen eftersom folk är hjärndöda.
Är han inte bara 20 och fyller 21 ett höst? Ska du jämföra honom med typ Zlatan, så är det väl Z sista tid i Malmö? Eller tänker jag snett så här på kvällen?
Citera
2020-02-09, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Jodå, jag förstod. Min poäng är bara att för att ha potential att bli topp 300 bör man när man är 21 åtminstone vara ganska nära. Finns såklart enstaka undantag t. ex. Jamie Vardy.

Det är detta som är så jobbigt med sportforumet, man måste förklara saker om och om igen eftersom folk är hjärndöda.

Samtidigt, så gör han fler poäng mer minut än vad både Ronaldo och Messi gjorde i samma ålder så jag har svårt att se detta argument. Dock är matchen mot ett icke La liga motstånd inräknat dock i Copa Del Rey där han gjorde 2 mål samt en assist, men med tanke på att han har cirka 25% bättre poäng snitt än båda dom så lär han ta det iallafall. Med det sagt säger jag inte att han blir bättre än Messi eller Ronaldo, men att slå dom med sämre förutsättningar är inte helt illa.
Citera
2020-02-09, 04:45
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är han inte bara 20 och fyller 21 ett höst? Ska du jämföra honom med typ Zlatan, så är det väl Z sista tid i Malmö? Eller tänker jag snett så här på kvällen?

Nja, nästan. Zlatan var 20 när han köptes av Ajax. Om vi ska jämföra talang via var du spelar så är Isak en större talang än Zlatan.
Citera
2020-02-09, 05:01
Medlem
Opportunitiess avatar
Blev förvånad när jag läste att Dortmund har en återköpsklausul på Isak. Var det inte så att Isak inte ens fick träna med Dortmund A?

Jag tror inte Isak på något sätt vill tillbaka till Tyskland. Hur tror ni Dortmund tänkte när de skrev kontraktet med Sociedad?
Citera
2020-02-09, 07:59
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Nja, nästan. Zlatan var 20 när han köptes av Ajax. Om vi ska jämföra talang via var du spelar så är Isak en större talang än Zlatan.

Ibrahimobitch och Isak i all ära, men Brolin var på en annan nivå än dessa vid samma ålder.

https://youtu.be/eo-du3ftLcQ?t=25
Citera
2020-02-09, 13:50
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Han svävar heller inte iväg utan verkar hålla huvudet stadigt på jorden.

Till skillnad från vissa Flashbackskribenter

Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Jag tror att Isak kommer jämföras med Messi om ett par år.
Citera
2020-02-09, 14:03
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Isak får börja på bänken mot Bilbao idag. RS spelar José istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in