2025-08-28, 14:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Han hävdar att han blivit lovad att gå till andra klubbar etc. Låter mest som strunt. Hoppas det inte blir någon affär och då gillar jag både Isak och håller på Liverpool.

Väl mer pengar i lönekuvertet också?
Citera
2025-08-28, 19:27
Medlem
newcastle har köpt woltemade fran stuttgart vilket gör att de kan göra sig av med isak nu
Citera
2025-08-28, 20:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Europas största skillsmässodrama och det lutar åt att Isak blir den stora förloraren. Mycket trist å se.
Citera
2025-08-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Europas största skillsmässodrama och det lutar åt att Isak blir den stora förloraren. Mycket trist å se.
Det lutar väl ändå åt att Isak blir den stora vinnaren? Som får igenom sin flytt på det enda sättet som var möjligt.

Om nu inget oförutsett händer.
Citera
2025-08-28, 21:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Blir det Liverpool är det väl han som är vinnaren, eller?
Citera
2025-08-28, 21:33
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Jag hoppas faktiskt att Newcastle inte släpper Isak utan anmäler honom till FIFA och ser till att han blir avstängd från all fotboll. Dessutom hoppas jag att de anmäler Liverpool för att inte acceptera Newcastle värdering av spelaren.

Detta har blivit en mycket smutsig historia och man skall inte lyckas bryta ett kontrakt om man strejkar och saboterar för klubben, tränare, lagkamrater och supportrar.
Citera
2025-08-28, 22:35
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Jag hoppas faktiskt att Newcastle inte släpper Isak utan anmäler honom till FIFA och ser till att han blir avstängd från all fotboll. Dessutom hoppas jag att de anmäler Liverpool för att inte acceptera Newcastle värdering av spelaren.

Detta har blivit en mycket smutsig historia och man skall inte lyckas bryta ett kontrakt om man strejkar och saboterar för klubben, tränare, lagkamrater och supportrar.
Tja. Men det är ju långt ifrån första detta händer iofs.
Citera
2025-08-28, 23:05
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Tja. Men det är ju långt ifrån första detta händer iofs.

Jösses!
Det spelar väl ingen roll om det har hänt tidigare...

Isak har uppträtt förkastligt mot de som betalat hans lön och utvecklat honom till den spelare han är idag.

Jag förstår besvikelsen och ilskan hos supportrar, manager och spelare i klubben.
Citera
2025-08-28, 23:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Jösses!
Det spelar väl ingen roll om det har hänt tidigare...

Isak har uppträtt förkastligt mot de som betalat hans lön och utvecklat honom till den spelare han är idag.

Jag förstår besvikelsen och ilskan hos supportrar, manager och spelare i klubben.
Ja! Men menar bara att många uttrycker sig som att detta skulle vara sensationellt.
Det är bara att det hamnar i ljuset nu och går upp många bara för att det är en svensk på allra högsta nivå.

Ja. Gyökeres höll ju också på åt det hållet med tidigare i somras men fick en lösning som bekant
Senast redigerad av Steff83 2025-08-29 kl. 00:14.
Citera
2025-08-30, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Det lutar väl ändå åt att Isak blir den stora vinnaren? Som får igenom sin flytt på det enda sättet som var möjligt.

Om nu inget oförutsett händer.

Han har också kommit ut som barnrumpa och diva. Skriva ett 6 år långt kontrakt med 150 miljoner per år i lön, där han med 3 år kvar av kontraktet börjar hänvisa till muntliga avtal och vägrar spela. Sjukt tramsigt, och pinsamt.

Ja spelarna blir lite livegna i fotboll (dock mindre än i NHL och andra amerikanska ligor där spelarna tradas till andra sidan landet utan att ens tillfrågas först), men de spelreglerna vet ju alla om. Man kan inte bara säga upp sig som på ett vanligt jobb. Som kompensation för denna bristande frihet får de extremt bra betalt.

Det är klart att ingen klubb vill behålla en spelare som verkligen inte vill vara där och inte vill spela för dem, de vill ha spelare som vill vara där. Men bristande lojalitet och brist på respekt för ett kontrakt man själv skrivit på syns ju nu för alla potentiella framtida arbetsgivare, som kanske då blir mer tveksamma.
Citera
2025-08-30, 09:59
Medlem
goseigens avatar
Det förväntas ett nytt bud från Liverpool, nu värt upp till 130 M£. Vore jag Newcastle skulle jag ta det. De kan få två hyfsade spelare för den summan, och hade ju själva också utrymme till köp i detta fönster.

Woltemade kostade närmare 70, så det skulle bli 60 kvar till ännu en spelare, som väl då också blir en anfallare.

Om de hinner köpa en till, tror jag att de tjänar på den här affären, även om Isak kanske individuellt sett är bättre.
Citera
2025-08-30, 10:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Han har också kommit ut som barnrumpa och diva. Skriva ett 6 år långt kontrakt med 150 miljoner per år i lön, där han med 3 år kvar av kontraktet börjar hänvisa till muntliga avtal och vägrar spela. Sjukt tramsigt, och pinsamt.

Ja spelarna blir lite livegna i fotboll (dock mindre än i NHL och andra amerikanska ligor där spelarna tradas till andra sidan landet utan att ens tillfrågas först), men de spelreglerna vet ju alla om. Man kan inte bara säga upp sig som på ett vanligt jobb. Som kompensation för denna bristande frihet får de extremt bra betalt.

Det är klart att ingen klubb vill behålla en spelare som verkligen inte vill vara där och inte vill spela för dem, de vill ha spelare som vill vara där. Men bristande lojalitet och brist på respekt för ett kontrakt man själv skrivit på syns ju nu för alla potentiella framtida arbetsgivare, som kanske då blir mer tveksamma.
Nu är ju detta troligen arrangerat av agenten men Isak borde tänka lite själv. Agenter tänker bara på pengar och satsar allt på vinst eller förlust. Misslyckas det kan man bara skylla på klubben. Men snarare att han kommit ut som naiv och inte skarpaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in