2020-02-07, 23:40
Medlem
Saltkatts avatar
Det här var inte njutbart. Att det är en person som är känd för de flesta behöver ju inte betyda att han är känd som författare. Kan lika väl vara någon B-kändis som fått för sig att skriva en bok eller två...
Citera
2020-02-07, 23:54
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Det här var inte njutbart. Att det är en person som är känd för de flesta behöver ju inte betyda att han är känd som författare. Kan lika väl vara någon B-kändis som fått för sig att skriva en bok eller två...

Haha jag fick rentav dåligt samvete, blev riktigt förgrymmad på det där usla citatet.
Nyfikenheten växer. Ser fram emot nytt citat
Citera
2020-02-08, 06:28
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Det är en författare, tillika väletablerad.
Fler citat kommer.
Citera
2020-02-08, 10:15
Medlem
Massajens avatar
Ingen träff så långt.

Citat:
Hon tänker på pengarna som Richard vill ha av henne, och hon försöker omsätta dem till något konkret. Att hon inte kommer att ha råd att bo kvar. Men det är obegripligt. Eller att hon måste söka ett arbete. Lika obegripligt. Tonerna börjar verka i henne, ändå kan hon inte sluta spela. Hon vägrade ta lektioner, hon ville spela flöjt i stället, sen tröttnade hon.
Hon tänker på flickan som blev vild i ögonen när mamma försökte förklara att det var så praktiskt med piano eftersom de hade ett hemma, flickan som skrek att det betyder ingenting vad jag tycker, sen stormade hon in i sitt rum och smällde igen dörren, hon tänker på oron när mamma inte stormade efter, utan huset låg tyst och hotfullt på andra sidan dörren, och fantasierna att mamma hade kapat förtöjningarna och huset drivit bort, och när hon öppnade dörren skulle hon stå på en torr brygga framför ett svart vatten som kluckade under fötterna.
Citera
2020-02-08, 10:53
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Ingen träff så långt.

Men vem skriver såhär taffligt? Gardell?
Citera
2020-02-08, 11:14
Medlem
Velourias avatar
Jonas Karlsson har skrivit en del böcker. Famlar i blindo gissning.
Citera
2020-02-08, 11:42
Medlem
Massajens avatar
Ingen träff! Författaren har fått fler erkännanden för sina böcker än någon av de nämnda herrarna.
Citera
2020-02-08, 12:44
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ingen träff! Författaren har fått fler erkännanden för sina böcker än någon av de nämnda herrarna.

Jag tänkte också Jonas Gardell. Men det var det alltså inte.
Etablerad författare som fått en hel del erkännande.
Drar till med Hans Gunnarsson. Han skriver väl bättre än så här (knappt läst) men bara för att säga något.
Citera
2020-02-08, 13:06
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Niklas Rådström? Men tycker han brukar göra bättre ifrån sig än såhär.
Citera
2020-02-08, 14:18
Medlem
Haha, fan, vilken spänning det råder här inne.

Gissar på Klas Östergren samtidigt som jag drar en kabel på dass.
Citera
2020-02-08, 14:41
Medlem
Slottsherres avatar
Nu tror jag att jag fått feeling. Tycker allt passar på Bengt Ohlsson, en gudabenådad pladdrare
Citera
2020-02-08, 14:56
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Haha, fan, vilken spänning det råder här inne.

Gissar på Klas Östergren samtidigt som jag drar en kabel på dass.

haha får hoppas att den stackarn inte läser tråden.
Skärp dig, för i helvete vill man ropa. Lyft dig i håret. Sup ner dig. Knarka. Vad som helst men inte det här.
Det måste väl vara en "mellanbok" och inget prisbelönt i alla fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in