2020-02-07, 10:46
  #1177
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Strypt och hängd



https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/edwin-4-strypt-och-hangd-av-sin-mamma/


Man kan dalta om "psykiska åkommor" etc hela dagen, men det finns inget rättfärdigande för kvinnans existens längre. Häng henne. Alternativt använd henne som "stresslösare" åt långtidsfångar. Hon förtjänar inget annat än en biljett till efterlivet.

Utöver det så anser jag att det borde göras en grundlig undersökning av berörda myndigheter som kommit i kontakt eller har haft kontakt med mamman och barnet. Något har misskött sitt jobb och således borde även denne straffas för sin inkompetens.
Citera
2020-02-07, 12:07
  #1178
Medlem
Snyggingggs avatar
Kvävd och upphängd. Fy fan! Stackars lilla pojk, vad har du fått gå igenom:-( Denna vidriga människa som inte förtjänar att kallas för "mamma" borde få samma behandling.
Citera
2020-02-07, 12:14
  #1179
Medlem
Så här slutade det när tvångssteriliseringarna togs bort. Även om tvångssteriliseringarna kanske inte förhindrade allt elände så gallrade de ändå bort de flesta fallen.

Tyvärr ses funktionsvariation, som det kallas på nysvenska, som något positivt och upphöjt över allt normalt. Detta gäller i synnerhet psykiska defekter.

Vi är ju alla totalt lika. Respekt!!
Citera
2020-02-07, 13:26
  #1180
Medlem
Det Alexandra gjort är oförlåtligt på alla plan. Men att pappan som aldrig varit närvarande och aldrig ens velat vara det nu ska gråta ut i tidningarna känns faktiskt lite för mycket.

Med tanke på att han samlade in pengar för begravningen via Facebook och sedan försvann från sociala medier kan man kanske ställa sig frågan vad Expressen betalade för intervjun och filmerna.

Finns inte mycket sanning i det han säger i denna intervjun. Tyvärr.
__________________
Senast redigerad av Testern 2020-02-07 kl. 13:39.
Citera
2020-02-07, 14:40
  #1181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var kommer informationen att hon hade avlastning varje helg? I FUP står det var tredje helg. Det är vad stödfamiljen berättar i förhören.
My bad. Men det förändrar ingenting i min inställning till mammans uppenbara oförmåga att vara just mamma.
Citera
2020-02-07, 14:49
  #1182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Så här slutade det när tvångssteriliseringarna togs bort. Även om tvångssteriliseringarna kanske inte förhindrade allt elände så gallrade de ändå bort de flesta fallen.

Tyvärr ses funktionsvariation, som det kallas på nysvenska, som något positivt och upphöjt över allt normalt. Detta gäller i synnerhet psykiska defekter.

Vi är ju alla totalt lika. Respekt!!
Alex**dras problematik är ingen ”funktionsvariant” utan en psykisk sjukdom, missbruksproblematik eller både och.
Ett funktionshinder innebär inte per automatik att en person blir olämplig som förälder medan hallucinationer och missbruk borde klassas som skäl för ett omhändertagande.
Om tvångssterilisering hade fungerat enligt din tro på det så hade dessa inte funnits idag för tvångssterilisering användes under en lång tid i Sverige och borde då ha utrotat dessa personlighets-störningar eller hur?
Det låter infantilt när du skriver att det skulle lösa några problem om vi återvände till rashygien-tänket och tvångssteriliserade folk igen.
Däremot ska inga barn behöva växa upp på det här viset. Uppenbart fanns grava problem hos mamman under en lång tid.
Citera
2020-02-07, 14:59
  #1183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testern
Det Alexandra gjort är oförlåtligt på alla plan. Men att pappan som aldrig varit närvarande och aldrig ens velat vara det nu ska gråta ut i tidningarna känns faktiskt lite för mycket.

Med tanke på att han samlade in pengar för begravningen via Facebook och sedan försvann från sociala medier kan man kanske ställa sig frågan vad Expressen betalade för intervjun och filmerna.

Finns inte mycket sanning i det han säger i denna intervjun. Tyvärr.
Han gav bara upp om sonen och ska inte ha någon cred för det.
Så jävla tråkigt att sådant här händer!!!!!
Citera
2020-02-07, 15:08
  #1184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Alex**dras problematik är ingen ”funktionsvariant” utan en psykisk sjukdom, missbruksproblematik eller både och.
Ett funktionshinder innebär inte per automatik att en person blir olämplig som förälder medan hallucinationer och missbruk borde klassas som skäl för ett omhändertagande.
Om tvångssterilisering hade fungerat enligt din tro på det så hade dessa inte funnits idag för tvångssterilisering användes under en lång tid i Sverige och borde då ha utrotat dessa personlighets-störningar eller hur?
Det låter infantilt när du skriver att det skulle lösa några problem om vi återvände till rashygien-tänket och tvångssteriliserade folk igen.
Däremot ska inga barn behöva växa upp på det här viset. Uppenbart fanns grava problem hos mamman under en lång tid.

Precis som du beskriver fanns uppenbara problem under lång tid hos mamman. De problemen kunde tydligen inte de nuvarande sociala metoderna hantera. Fast det är väl bara att köra på i samma spår ända tills nästa fall inträffar, vilket givetvis kommer att ske, och återigen skylla på det "samhälleliga" misslyckandet.
Citera
2020-02-07, 15:16
  #1185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Pappan talar ut:

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/edwin-4-strypt-och-hangd-av-sin-mamma/

Känns (om möjligt) ännu sorgligare när man ser bild på den lille lintotten Edwin, med bus i blicken.
För en själv så känns det ju givetvis ofattbart att handla så här.
Stackars den lille o hans alla anhöriga, lider med dom.
Citera
2020-02-07, 15:21
  #1186
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Känns (om möjligt) ännu sorgligare när man ser bild på den lille lintotten Edwin, med bus i blicken.
För en själv så känns det ju givetvis ofattbart att handla så här.
Stackars den lille o hans alla anhöriga, lider med dom.
Ärekränkande av blaskan på något vis, brott mot en helig griftefrid. Kunde gott ha blurrat ansiktet, klick-judarna

Hemskt brott hon begått, men också ett samhällets svek. Tyvärr är unga olämpliga föräldrar måånga, och fler blir det i stadigt ökande takt
Citera
2020-02-07, 15:41
  #1187
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testern
Det Alexandra gjort är oförlåtligt på alla plan. Men att pappan som aldrig varit närvarande och aldrig ens velat vara det nu ska gråta ut i tidningarna känns faktiskt lite för mycket.

Med tanke på att han samlade in pengar för begravningen via Facebook och sedan försvann från sociala medier kan man kanske ställa sig frågan vad Expressen betalade för intervjun och filmerna.

Finns inte mycket sanning i det han säger i denna intervjun. Tyvärr.

Er det någon som vet om lilla Edvin er blitt begraven?
Pappan skriver detta på sin FB etter å ha samlade in pengar för begravningen:

Citat:
"Begravningen har varit bokad sedan insamlingen blev uppnådd och vill ge alla en update hur allting går och vad som händer i allt detta.. Kan börja med att säga att begravningsdatumet är fördröjt på grund av att Alexandra ("Mamman som har mördat Edwin") och hennes släktingar i Östersund har motsatt sig att Edwin gravsätts i Halmstad där han har haft hela sitt liv, den tiden Edwin bodde i Östersund bodde han hos mig och resterande tid har han tillbringat i Halmstad där han bott senaste 3 åren nästan.. <3 På grund av att hon Alexandras advokat och hennes släkt bråkar om begravningen och gravsättningen så har ceremoni och akt blivit fördröjd tillvidare tills detta har blivit beslutat, det skall beslutas via Länsstyrelsen då alla parter haft kontakt med en medlare som försökt få oss att komma överens men som inte ledde till någonting. Edwin har hela sitt liv i Halmstad, den enda släkt han har i Östersund är Alexandra som gjort detta mot honom och Alexandras mamma, Edwins mormor, som ej varit delaktig i hans liv, inte heller under tiden i Östersund. Tycker det är så otroligt tråkigt att Edwin ska behöva lida mer och att detta påverkar honom, jag tänker bara på honom i detta och alla som stod han nära, både vänner, familj, skola och umgänge. Det finns så otroligt många som står Edwin nära i Halmstad så det enda rätta är att han gravsätts i Halmstad där han haft sitt liv så alla som kan och vill kan besöka hans gravsten <3 Jag kämpar med allt jag har och som tur är har jag sparat alla meddelanden sedan flera år tillbaka mellan mig och Alexandra, även hennes släkt, som kommer hjälpa mig mycket i processen genom Länsstyrelsen då det kommer fattas ett rättsligt beslut om vart han gravsätts baserat på vad som Edwin hade velat och vad som är bäst för honom, känns som det kommer gå bra där <3 Så önska mig lycka till kommer uppdatera er alöa snarast, denna process kommer gå undan då dem inte vill dra ut på hans begravningen egentligen.. Oavsett vem som vinner beslutet i rätten så kommer båda parter kunna hålla separata ceremonier osv som en begravning men bara en av oss parter kommer få gravsätta honom <3 Tillägger att jag tycker det är sinnessjukt hur en människa som har mördat sitt barn kan ha både vårdnad och rättigheter kvar som föräldrer och kan påverka så mycket när hon sitter häktad, det är så fel det bara kan bli, framförallt nu när hennes psykutredning visade att hon inte är psykiskt sjuk och framförallt när hon visste att hon kunde ringa ett samtal till mig/hennes släkt så hade vi tagit hand om Edwin omgående samma dag, men ändå väljer hon att ta hans liv.. <3 Är så otroligt tacksam för er hjälp jag uppdaterar er snarast, så fort jag vet mer."


Etter det har inte pappan skrivit något mer om begravningen till Edvin
Citera
2020-02-07, 19:01
  #1188
Medlem
När jag tittar på bilderna från FUP ser jag bara tragik. Lägenheten är inte alls mysig, ser bara kal och deprimerande ut.

Enligt grannarna har hon och Edwin bott där i ca 4 månader när Edwin mördas.

Ett möjligt scenario är att hon ska lägga Edwin, som inte samarbetar. Klockan är då strax innan 23-tiden, vilket är alldeles för sent för en liten pojke. Han är övertrött och kommer inte till ro. Alexandra är trött.... vill gå och lägga sig, eller kanske har hon någon som ska komma på besök... varpå hon måste få honom att somna innan..står ju att hon tänkt ligga i hans säng tills han somnar.. och det är då det händer... hon får spelet och har ihjäl den stackars lilla pojken.

Står ju att det har varit svårt att få honom att sova tidigare, vilket ju inte är konstigt om man lägger ett sånt litet barn så sent. Klart som tusan de är utmattade och inte kommer till ro. Och förskolan säger ju att hon ofta är sen, vilket ju inte heller är konstigt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in