2020-02-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
HLR görs alltid så länge det finns minsta strimma av hopp, långt efter att kall logik säger att det är lönlöst. På vad grundar du din misstanke om att att E dog strax innan larmsamtalet. Du får kika i fupen.

Exakt! Man gör t.om HLR fast man ser att allt hopp är ute och personen är stendöd. Detta för att det blir lättare för anhöriga att hantera sorgen efteråt. Ser anhöriga, med sina egna ögon, att sjukvårdspersonal gjort allt dom kan för att rädda ens älskade, så slipper anhöriga de jobbiga tankarna ”tänk om dom inte gav upp så tidigt, tänk om dom hade försökt trots att dom ansåg att det var kört, då kanske han/hon hade klarat sig.
Citera
2020-02-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osceola
Mamman till Alexandra bor nu i ett vandrarhem tillsammans med diverse ”människor, idioter, socialfall”
Så klart att Alexandra har problem med en sån jävla finnjävel till morsa!

Vet du varför hon bor på vandrarhem? Har hon också stora problem? Jag vet inte om det är så men tippar på att psykiska ”problem” säkert kan vara genetiskt?
Och/eller om mamman har/haft missbruks problem också, så går väl det också ofta i arv, om än inte genetiskt?
Citera
2020-02-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Den här mamman hade avlastning varje helg fredag-söndag eller måndag och dagis 15h i veckan hon bad vänner sitta barnvakt osv. Hon kan inte ha varit speciellt utmattad av sin mammaroll. Snarare av drogerna som hon uppenbarligen tagit..
Man älskar sina barn och En sund person vill umgås med dem. Det rätta hade varit att be om hjälp innan det blev så här illa.

Hade jag bara haft ett barn och då bara måndag-fredag men även dagis 15h, druckit alkohol varje dag och bett om mer tid på dagis, bett vänner att vara barnvakt med kort varsel och haft olika män under kort tid så HOPPAS jag att någon orosanmält detta.
Jag förstår inte vad det är för fel på dem som sett E i det här hemmet och med en mamma som hallucinerar utan att lyfta ett finger för pojken!?!

Som jag tolkade det hela hade hon avlastning varannan eller var tredje helg, inte varje.
Citera
2020-02-11, 13:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Han kan också ha varit varm pga att han hängde emot ett element länge.

Ja du har rätt. Elementtorken värmde så klart om det var påslaget.
Citera
2020-02-11, 16:41
Medlem
Många som hänger upp sig på grannarna, det är definitivt inte deras fel att A har mördat sin son.

Grannen säger att hon inte uppfattade vad A sa, det första man tänker är väl ändå inte att hon mördat sin lilla pojke?

Någon som vet hur det gick på rättegången idag? Hur många dagar ska den vara?
Citera
2020-02-11, 17:55
Medlem
Hade varit intressant att sitta där och lyssna, särskilt om de där rösterna..Får hoppas att Psykiater sitter bland åhörare.
Försvaret har begärt ytterligare tid för Psykundersökning. Mycket bra. Även Psykundersökning av de i Soc.personalen som tvingade henne att ensam ta hand om Edwin, undersökning av stödpersonerna behövs nog också, eller de blev också tvingade ta hand om A. och pojken ibland ? Vad ska man tro....

Jag behöver nog också hjälp, så jag kan släppa detta. Jobbar ju inte på Psyk. numera.
Senast redigerad av 1900-talet 2020-02-11 kl. 18:30.
Citera
2020-02-11, 18:32
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Mgm har dokumenterat hört röster sedan unga tonåren. Hon har några få ggr tidigt i livet påtalat detta i vården men säger att hon oftast försökt dölja det. Hade hon varit öppen med detta problem kunde hon ståt på rätt mediciner.

“Dokumenteret hørt røster”... den lader vi stå et øgonblik
Citera
2020-02-11, 19:03
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja du har rätt. Elementtorken värmde så klart om det var påslaget.
Vill minnas att en avliden förlorar ca en grad celsius per timme. Så det kan ta tid innan en kropp blir kall.
Citera
2020-02-11, 20:15
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/mammans-egna-ord-om-hur-hon-dodade-edwin-4/

Mammans egna ord från rättegången.
Citera
2020-02-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/mammans-egna-ord-om-hur-hon-dodade-edwin-4/

Mammans egna ord från rättegången.

Blev lite chockad när jag läste att hon inte led av en allvarlig psykisk störning vid brottet. Jag hade även missat att mamman först långt senare i förhör uppgav att hon hörde röster och rösterna sa till henne att mörda E.
Usch detta fall är så fruktansvärt, stackars lille pojk.
Senast redigerad av jravmsa 2020-02-11 kl. 21:39. Anledning: Korrigering
Citera
2020-02-11, 22:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Blev lite chockad när jag läste att hon inte led av en allvarlig psykisk störning vid brottet. Jag hade även missat att mamman först långt senare i förhör uppgav att hon hörde röster och rösterna sa till henne att mörda E.
Usch detta fall är så fruktansvärt, stackars lille pojk.

Jag tror TR kommer begära en RPU faktiskt. Enligt försvarsadvokaten fanns inte allt underlag med förra undersökningen.
Citera
2020-02-11, 23:32
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Han gav bara upp om sonen och ska inte ha någon cred för det.
Så jävla tråkigt att sådant här händer!!!!!
Hade han tagit sitt ansvar som förälder hade detta antagligen undvikits. Patetisk ursäkt till man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in