Citat:
Ursprungligen postat av
Osakazuki
HLR görs alltid så länge det finns minsta strimma av hopp, långt efter att kall logik säger att det är lönlöst. På vad grundar du din misstanke om att att E dog strax innan larmsamtalet. Du får kika i fupen.
Exakt! Man gör t.om HLR fast man ser att allt hopp är ute och personen är stendöd. Detta för att det blir lättare för anhöriga att hantera sorgen efteråt. Ser anhöriga, med sina egna ögon, att sjukvårdspersonal gjort allt dom kan för att rädda ens älskade, så slipper anhöriga de jobbiga tankarna ”tänk om dom inte gav upp så tidigt, tänk om dom hade försökt trots att dom ansåg att det var kört, då kanske han/hon hade klarat sig.