2020-02-06, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag trodde att SD själv erkänt att han släppte BO vid stora vägen, d.v.s. bara några meter från FP? Men jag har kanske fel?

Någon sådan uppgift har iaf inte framkommit i tråden.
Citera
2020-02-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ja, H kan vara anstiftare och det är egentligen fel av mig att spekulera i det eftersom hon redan lidit oförskyllt av den otrohet hon utsatts för i flera år, samtidigt kan hon också vara helt oskyldig? Så, jag vet inte. Lika lite som jag någonsin vetat sanningen om detta triangeldrama. En del människor kan leva med dödliga hemligheter, andra inte. Själv tillhör jag den senare kategorin.

Kanske SD outar HD? Skulle inte förvåna mig.
Citera
2020-02-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske SD outar HD? Skulle inte förvåna mig.

Kommer aldrig hända, inte pga av att S är en moralisk och hedersam person, utan för att någon måste vara hemma med döttrarna. Om S är mördaren, vet han också att han är bra mycket skyldigare än sin fru, för han startade hela den här otros-härvan. Nu får han bittert stå sitt kast. Allt detta har drabbat hans fru oförskyllt, både en och två ggr, inte minst genom hur hon hängts ut här i tråden. Suttit häktad, vid sidan om att hon utsatts för otrohet mellan 2-6 års tid? Hon har beskylls för att vara isdrottning, hårdhjärtad, oattraktiv, dålig förälder etc. trots att det inte är hon som varit otrogen utan utsatt.

Att S är rutten står klart, däremot tror inte jag att han utgör en allmänfara, utan han har varit i en destruktiv relation, där parterna har förgiftat varandras luft.

Tror han är lojal mot döttrarna och inte skulle sänka deras mor.
Senast redigerad av Mimmirider 2020-02-06 kl. 16:58.
Citera
2020-02-06, 17:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
"Utredningen har bland annat visat att det inte finns någon teknisk bevisning som knyter personen till brottsplatsen eller brottsoffret"

Så om man läser mellan raderna så finns det kanske något annat som pekar på att hon inte varit delaktig på annat sätt heller, typ anstiftan, skyddande av brottsling etc …

Jag ger inte mycket för uttryck som "bland annat". Har lärt mig att det ofta är utfyllnad för att ge sken av en bredare bild snarare än en faktuell beskrivning.

Vi får se om Hiding har något väsentligt i sitt "bland annat" eller om det också används som utfyllnad för att få det att låta bättre för allmänheten.
Citera
2020-02-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför ska någon vara rädd för en mördare som hade ett enda mål d.v.s. att eliminera Lena?

Polisen gick tidigt ut med att allmänheten inte behövde vara orolig. Det var aldrig fråga om något spaningsmord här.

Du har rätt, Örebropolisen viste ju redan från början att LW va mördad och
att SD va GM, å de innan dom ens hade hittat LW, Sveriges skickligaste polis.
Att det sket sig sedan får vi så klart ha överseende med.

Hur dom i det läget kunde veta att LW skulle vara enda personen som SD, då enligt
vad dom antog, eller låtsades vara säkra på, skulle vara den enda personen som han skulle vara helförbanad på är väl lite av en gåta.
Citera
2020-02-06, 19:06
Medlem
Citat:
Jag trodde att SD själv erkänt att han släppte BO vid stora vägen, d.v.s. bara några meter från FP? Men jag har kanske fel?

Var kommer ditt troende ifrån?
Citera
2020-02-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
"Den skalan innebär att ersättningen minskar ju längre man sitter häktad. Lidandet anses alltså minska ju längre man hålls inlåst. "
"Man vänjer sig" som han sjöng, Kjell Höglund.

Japp, ju längre du sitter ju hjärndödare blir du, alltså ju mindre hjärna
mindre lidande
Citera
2020-02-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Kommer aldrig hända, inte pga av att S är en moralisk och hedersam person, utan för att någon måste vara hemma med döttrarna. Om S är mördaren, vet han också att han är bra mycket skyldigare än sin fru, för han startade hela den här otros-härvan. Nu får han bittert stå sitt kast. Allt detta har drabbat hans fru oförskyllt, både en och två ggr, inte minst genom hur hon hängts ut här i tråden. Suttit häktad, vid sidan om att hon utsatts för otrohet mellan 2-6 års tid? Hon har beskylls för att vara isdrottning, hårdhjärtad, oattraktiv, dålig förälder etc. trots att det inte är hon som varit otrogen utan utsatt.

Att S är rutten står klart, däremot tror inte jag att han utgör en allmänfara, utan han har varit i en destruktiv relation, där parterna har förgiftat varandras luft.

Tror han är lojal mot döttrarna och inte skulle sänka deras mor.

Man kan hoppas på det, såvida HD inte varit direkt inblandad. Hon har fått många fula epitet, det är sant och det är förfärligt.

Det som stör de flesta här i tråden mest, är nog att hon och SD verkade bli supergoda vänner efter mordet. Därför är det inte konstigt att man kan tro att hon vet mer än vad hon har sagt. De båda verkade dessutom väldigt glada, nästan upprymda på de bilder man har kunnat se från geo-c-fnattandet.
Citera
2020-02-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Var kommer ditt troende ifrån?
Jag trodde att jag hade hört detta nånstans. Men som jag skrev, kan jag ha fel. Ta inte det som fakta. Så länge ta det som en trådsanning tills det blir bekräftat.
Citera
2020-02-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det undrar jag också, men avskrivningen är ju glasklar, MGK har inte med brottet att göra överhuvudtaget.

Motiv har ju MGK så det räcker och blir över anser jag.

Jag tror att om ÅK inte kan visa upp väldigt goda skäl för avskrivningen
av HD så blir det stora problem för henne.

Återigen, fattar inte att hon tog in HD som misstänkt för mord.
Om hon hade nöjt sig med skyddande av brottsling grovt brott så hade
det inte på något vis förhindrat hennes möjligheter till tvångsåtgärder.
Citera
2020-02-06, 19:24
Medlem
Citat:
Jag trodde att jag hade hört detta nånstans. Men som jag skrev, kan jag ha fel. Ta inte det som fakta. Så länge ta det som en trådsanning tills det blir bekräftat.

Ok.
Citera
2020-02-06, 19:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror att om ÅK inte kan visa upp väldigt goda skäl för avskrivningen
av HD så blir det stora problem för henne.

Återigen, fattar inte att hon tog in HD som misstänkt för mord.
Om hon hade nöjt sig med skyddande av brottsling grovt brott så hade
det inte på något vis förhindrat hennes möjligheter till tvångsåtgärder.

Det är ett mysterium för mig varför Hiding gick in så hårt på MGK, det var ju inte något mjunigt som "skyddande av brottsling" utan mord som gällde, helt obegripligt att hon sedan släpptes utan förhandling för att i nuläget vara helt avskriven som delaktig på något sätt i mordet.

Som du skriver, kan inte Hiding visa upp varför MGK är grön så har hon skaffat sig rejäla problem, vi får se vad som dyker upp i FUP, finns det inget där så lär ju Backman ta upp det i förhandlingen om inte MGM absolut säger ifrån.

Känns inte som ett bra drag av Hiding, hanteringen av MGK menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in