2020-02-06, 07:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där är något som jag också har stört mig på, den åtminstone som det
ser ut, totala orädslan som dom har visat upp, i alla fall utåt.

Bevisar ju ingenting, men som sagt det skaver en del.

Varför ska någon vara rädd för en mördare som hade ett enda mål d.v.s. att eliminera Lena?

Polisen gick tidigt ut med att allmänheten inte behövde vara orolig. Det var aldrig fråga om något spaningsmord här.
Citera
2020-02-06, 07:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller hur?
Vad kunde hända i villaidyllen?

Det konstiga är väl att SD och HD
fortsatte att lämna sina barn ensamma hemma
efter att LW mördats.
Då visste de ju att det gick en mördare lös.

Nej polisen informerade i Hjärsta att de inte behövde vara oroliga för en mördare. Det sa bl.a. mamman med lilla barnet på Efterlyst.
Citera
2020-02-06, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej polisen informerade i Hjärsta att de inte behövde vara oroliga för en mördare. Det sa bl.a. mamman med lilla barnet på Efterlyst.

Jag tänker att det beror lite på vad man tror. Är man av uppfattningen att MGM är skyldig så är väl enda anledningen till att man skulle kunna ligga lite risigt till om man sett något som är besvärande för honom. Handlar det om en helt random mördare, som vissa förespråkat som tror SD är oskyldig och jag skulle inte vara förvånad om det varit en utav de teorier som SD själv framfört, så finns det ju all anledning att känna oro.
Citera
2020-02-06, 08:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tänker att det beror lite på vad man tror. Är man av uppfattningen att MGM är skyldig så är väl enda anledningen till att man skulle kunna ligga lite risigt till om man sett något som är besvärande för honom. Handlar det om en helt random mördare, som vissa förespråkat som tror SD är oskyldig och jag skulle inte vara förvånad om det varit en utav de teorier som SD själv framfört, så finns det ju all anledning att känna oro.

Även om man skulle tro att SD är oskyldig är det knappast en random mördare. Då är det någon annan med motiv att döda just Lena. Det är fortfarande ingen galen mördare lös, vilket var vad polisen menade. Att det var ett s.k. personligt mord ingenting random.
Citera
2020-02-06, 08:17
Medlem
Citat:
Även om man skulle tro att SD är oskyldig är det knappast en random mördare. Då är det någon annan med motiv att döda just Lena. Det är fortfarande ingen galen mördare lös, vilket var vad polisen menade. Att det var ett s.k. personligt mord ingenting random.

Det är vad jag tror också. Men har fått indikationer på att kretsen kring MGM kan vara inne på det spåret. Åtminstone var tidigare.
Citera
2020-02-06, 08:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är vad jag tror också. Men har fått indikationer på att kretsen kring MGM kan vara inne på det spåret. Åtminstone var tidigare.

Ja när de förstod att polisen uteslöt Lenas andra vänner som misstänkta ville de väl få det till ett random mord istället. Allt för att kasta misstankar åt annat håll än SD.

Vet du om de har gett upp nu? Det borde vara rätt tydligt även för dem att han är den skyldige nu.
Citera
2020-02-06, 08:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Och polisen har alltid rätt?
Speciellt polisen i Örebro?
Citera
2020-02-06, 09:03
Medlem
Citat:
Ja när de förstod att polisen uteslöt Lenas andra vänner som misstänkta ville de väl få det till ett random mord istället. Allt för att kasta misstankar åt annat håll än SD.

Vet du om de har gett upp nu? Det borde vara rätt tydligt även för dem att han är den skyldige nu.

Det är ju inte klart ännu och hoppet är det sista som överger människan. Men det är säkert allt fler som börjat tvivla på hans oskuld. Åtminstone har jag intrycket av att rösterna har tystnat allt eftersom.

Personligen är jag fortsatt öppen för andra GM även om jag anser att chansen är försvinnande liten. Krävs bra mycket mer än att någon skulle ha varit sur eller missnöjd mot LW för att det skall vara intressant. Då krävs det nya uppgifter i någon form som är väldigt starka.

Snart har vi förhoppningsvis tillgång till FUP och då kan man göra en bättre bedömning hur bevisläget ser ut.
Citera
2020-02-06, 09:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Och polisen har alltid rätt?
Speciellt polisen i Örebro?

Har det någonsin hänt i modern tid i Sverige att polisen gått ut till allmänheten med att de inte behöver oroa sig men det senare visat sig att mördaren trots det var en random killer?
Citera
2020-02-06, 09:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Har det någonsin hänt i modern tid i Sverige att polisen gått ut till allmänheten med att de inte behöver oroa sig men det senare visat sig att mördaren trots det var en random killer?

Jag skulle ändå inte lämna mina barn
ensamma, speciellt inte på nätterna.
Och ännu mer speciellt om barnet var sjukt.

Vad gäller SD så har han skrivit om hur
flickorna och deras kompisar varit hemma
hos honom. Hur kan kompisarnas föräldrar
tillåta det när han är MGM?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-06 kl. 09:55.
Citera
2020-02-06, 10:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Varför ska någon vara rädd för en mördare som hade ett enda mål d.v.s. att eliminera Lena?

Polisen gick tidigt ut med att allmänheten inte behövde vara orolig. Det var aldrig fråga om något spaningsmord här.
Stämmer, inget spaningsmord, se även nedan.
(min fetning)
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja ibland låter det nästan som att det här skulle handla om ett spaningsmord, men det gör det ju inte. Enligt åklagaren är det bara SD som det finns anledning att misstänka, och förundersökningen har därför (precis som den här tråden) handlat om att försöka koppla just SD till brottet. Om åklagaren har satsat på rätt häst så kommer detta så småningom att visa sig i ett positivt åtalsbeslut och en offentliggjord fup på 14 000 sidor. Då kommer vi själva att kunna se att det finns bevisning mot SD (eller åtminstone goda skäl att misstänka honom).

Om förundersökningen mot SD däremot läggs ned så hamnar naturligtvis saken i ett annat läge, och det är väl egentligen först då det kan finnas utrymme för att spekulera kring andra möjliga gärningspersoner.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-06 kl. 10:35.
Citera
2020-02-06, 10:29
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
SD hjälte? Var fick du det ifrån?

Ja, jag tycker att man är en ”skurk” om
man försöker stjäla någon annans make
under 6 års tid.

Och om man misshandlar sina barn.

Och jag tycker att hon bar sig bedrövligt
åt mot MgL.

Men det får man tydligen inte tycka för
det finns tydligen någon oskriven regel
om att man inte får prata skit om de döda,
även om det skulle vara sanning.
Allt ska tydligen preskriberas så fort man
dör.

Att anklaga en person, i det här fallet LW, för ett brott du inte kan styrka är väl ändå lite mer att "tycka"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in