2020-02-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Ja, varför skulle de va problematiskt att göra något som är obehagligt mot pengar eller att göra något som någon annan, som givit samtycke, upplever som obehagligt och i gengäld ge dom pengar? De där håller inte de bara för att du har en moraliserande sexualmoral som du kommer fram till att de inte är ok.

Ta tillexempel kvinnan som städar någons toalett (Eller för all del den offentliga toalett som hon/han använder). De är rimligtvis extrem obehagligt att torka upp andras avföring osv. Men ingen skulle säga att de fel att utsätta henne för de och i gengäld ge henne pengar.

Skulle gärna vilja vete vad skillnaden på detta. Och förseelsen med att de finns prostituerade kvinnor som inte gillar de men i alla avsände gör de frivilligt? Du måste skilja denna fråga ifrån div moraliska omdömen om mannen som kan tänka ej att ligga med en kvinna under dom premisserna.

Tror inte de finns särskilt många offer för trafficking i Sverige. Om en kvinna är myndig så är de dessutom i de flesta fall löjligt att kalla henne för ett offer. Där emot skulle de väll av schyst om hon fick bättre arbetsvilkor osv.

Hur som helst hur hemsk denna företeelse än må vara så kan du inte 1. göra något åt den genom att förbjuda alla sexköp och 2. företesen har ingenting med den form av sexköp som förmedlas mellan en normal begåvad myndig Svensk kvinna och en man som är villiga att betala för att ha sex med henne.

Som jag va inne på innan så är skillnaden mellan att våldtaga med ett barn som offer för trafficking och att ligga med en prostituerad milvis! Att ligga med en prostituerad under premisserna har mer gemensamt med att ha sex med tider ligg än den typ av prostitution du ständigt refererar till för att belägga av hemskt de är med prostitution.

Att du relativiserar på de här sättet och jämför våldtäkt av barn med vanlig prostitution (eller anse att dom till hör samma kategori) är helt sinnes sjukt. Men som sagt finns de ju exempel på folk som tycker att sexuella verbala kränkningar är att jämställa med våldtäkt (Ja, de är faktiskt sant). Så de är kanske inte att undra på.

Ja du, du kanske ska berätta vad som är skillnaden mellan :
-Ha sex med någon man vet inte vill ha sex med en.
och

I min värld är detta exakt samma beteende.

Och återigen det är alltså sexköparens beteende och tänkesätt som verifierar just detta beteende som samhället i dag (det svenska) har gjort 1) olagligt 2) försöker motarbeta via normförändringar (där signalerna lagar sänder ut, ingår)
Citera
2020-02-06, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej det gjorde jag inte. Men att alla svenska kvinnor är stöpta i samma form råder ingen tvekan om.

Ok då får vi helt enkelt vara överens om att vara oense.
Citera
2020-02-06, 12:51
Medlem
Citat:
Nej det gjorde jag inte. Men att alla svenska kvinnor är stöpta i samma form råder ingen tvekan om.
Du kanske skulle fundera lite kring din egen form. Du verkar inte veta något om hur man relaterar till andra på ett sätt som är relationellt hållbart. Föreställ dig att jag hade en tjejkompis som älskade adrenalinkicken av att köra riktigt snabbt, nästan som ett beroende, och jag var åkrädd, kanske hade varit med om en tidigare olycka. Tänk dig att vi var ute och körde och hon fick en stark lust att trycka gasen botten och köra riktigt fort en sträcka för att hon blivit frustrerad av något och behövde ett utlopp och att hon tyckte jag var en bortskämd egoist som ville att hon skulle ta hänsyn till mina känslor särskilt med tanke på att hon hade bjudit när vi stannat på en restaurang tidigare. Hur tror du det skulle gå för våran vänskap om hon betedde sig så? Eller tänk att jag älskade kicken lika mycket men just den här gången mådde illa vilket gjorde henne sur eftersom hon behövde hålla tillbaka sin lust att köra fort för min skull. Tror du att vår vänskap inte skulle ta stryk av ett sånt beteende? Liksom man kan bete sig så men det är bara personer som är i nåt sorts underläge som kommer acceptera sådana villkor i relationen och inte utan växande aversion. Men, det är inte helt lätt det här med att människor har olika behov och att de ibland krockar, barn hamnar ju i sådana konflikter hela tiden när de är små.
Citera
2020-02-06, 14:48
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Du har definierat en daglig avsugning som minsta lilla krav. Tydligen anser du att om man ser partnerskap som ett kontrakt och mannen tjänar mer än kvinnan och kvinnan tar hand om barnen i större utsträckning, så som det ser ut generellt, så är kvinnan en parasit på mannen och är därför skyldig honom sexuella tjänster mot hennes vilja. Dvs utöver det praktiska arrangemanget så ser du bara mannens sexuella och känslomässiga behov av att vara nära en naken kvinna som en del av kontraktet. Alltså dina egna behov. Och samtidigt definierar du dina behov som minsta lilla krav på kvinnor och anklagar kvinnor för att vara bortskämda trots att du själv inte ens ser kvinnors behov. Du definierar lite som du vill och övetygar verkligen dig själv. Men för att dina resonemang ska stämma måste först dina utgångspunkter stämma och vad har du för argument för att om mannen jobbar mer och tjänar mer än kvinnan och kvinnan vabbar, hämtar på dagis och tar huvudansvaret för barnen och deras behov så är det enda som har betydelse i "kontraktet" att mannen bidrar med mer pengar och kvinnan ligger på minus och är skydlig mannen i relationen att bortse från sina egna känslomässiga behov för att tillfredsställa hans?

En annan sak du har fel i är att du ser sexuella tjänster som vilken tjänst som helst och det är uppenbarligen inte sant. Att göra sexuella tjänster mot sin vilja är skadligt för de flesta människor, av nån anledning är det psykiskt, känslomässigt och relationellt påfrestande och skadligt och det är bara så det är. Du kan ju låtsas som att det bara är den fysiska handlingen och inte låtsas om några konsekvenser men hela ditt resonemang blir ju ogiltigt när du blundar för uppenbara sanningar. Jag såg andra säsongen av I am a killer på Netflix nyligen och jag tror inte att det är en slump direkt att en så stor andel av människorna på death row har blivit sexuellt utnyttjade under sin uppväxt. Det är inte som att någon stulit deras matlåda direkt utan det ger livslånga konsekvenser. Om sexuella handlingar kunde jämföras med vilken fysisk handling som helst hade det inte varit så. Uppenbarligen är det ju inte som vilken fysisk handling som helst för dig heller utan även för dig handlar det om de känslor du har som är kopplade till den fysiska handlingen.

Kvinnors känslomässiga behov av att slippa ligga med sina män

Men självklart ska en man acceptera att leva resten av livet i celibat om hans fru vill ha det så. Minsta invändning mot det är kvinnohat, genomrutten kvinnosyn och incelfasoner.

Herregud vad mycket du läser in i mitt inlägg. Det enda jag har sagt är att kvinnor som konsekvent vägrar ha sex med sina män inte ska klaga om deras män då söker sex på annat håll. Det är tydligen otroligt provocerande. Men inte så konstigt, ni svenska kvinnor har ju fått lära er att kvinnan alltid både ska få äta kakan och ha den kvar. Och att kvinnors känslor är det viktigaste som existerar på denna planet, och något som precis allt och alla, i alla lägen, måste anpassa sig efter.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-02-06 kl. 14:50.
Citera
2020-02-06, 14:59
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Du kanske skulle fundera lite kring din egen form. Du verkar inte veta något om hur man relaterar till andra på ett sätt som är relationellt hållbart. Föreställ dig att jag hade en tjejkompis som älskade adrenalinkicken av att köra riktigt snabbt, nästan som ett beroende, och jag var åkrädd, kanske hade varit med om en tidigare olycka. Tänk dig att vi var ute och körde och hon fick en stark lust att trycka gasen botten och köra riktigt fort en sträcka för att hon blivit frustrerad av något och behövde ett utlopp och att hon tyckte jag var en bortskämd egoist som ville att hon skulle ta hänsyn till mina känslor särskilt med tanke på att hon hade bjudit när vi stannat på en restaurang tidigare. Hur tror du det skulle gå för våran vänskap om hon betedde sig så? Eller tänk att jag älskade kicken lika mycket men just den här gången mådde illa vilket gjorde henne sur eftersom hon behövde hålla tillbaka sin lust att köra fort för min skull. Tror du att vår vänskap inte skulle ta stryk av ett sånt beteende? Liksom man kan bete sig så men det är bara personer som är i nåt sorts underläge som kommer acceptera sådana villkor i relationen och inte utan växande aversion. Men, det är inte helt lätt det här med att människor har olika behov och att de ibland krockar, barn hamnar ju i sådana konflikter hela tiden när de är små.

Men tänk om du aldrig lät din tjejkompis köra fort, varken med eller utan dig eller tillsammans med någon annan? Tycker du hon glatt ska hålla käften och acceptera det då?
Citera
2020-02-06, 15:15
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du är inte särskilt van med långa relationer va?
Om inte hon vill suga, kanske jag får hitta en annan som vill?
Eller ska hon ha ensamrätt till min penis?

Hållbart for ut genom fönstret när feminismen stängde dörren över männen.
Citera
2020-02-06, 15:26
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja du, du kanske ska berätta vad som är skillnaden mellan :
och

I min värld är detta exakt samma beteende.

Och återigen det är alltså sexköparens beteende och tänkesätt som verifierar just detta beteende som samhället i dag (det svenska) har gjort 1) olagligt 2) försöker motarbeta via normförändringar (där signalerna lagar sänder ut, ingår)
Jag förutsätter att han eller hon som säljer tjänsten tar ledigt den dagen.
Det är inte alla av oss som kan tacka nej till att jobba varje dag.
Lagen har kritiserats av bland annat Amnesty International för att den bryter mot mänskliga rättigheter.
Du kan inte tvinga på folk normer de inte vill ha, kan du förstå det?
Citera
2020-02-06, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du är inte särskilt van med långa relationer va?
Om inte hon vill suga, kanske jag får hitta en annan som vill?
Eller ska hon ha ensamrätt till min penis?

Hållbart for ut genom fönstret när feminismen stängde dörren över männen.

Absolut har man försökt med "allt" och man fortfarande inte är nöjd får man ju göra slut/skilja sig.
Citera
2020-02-06, 16:24
Medlem
Citat:
Det är ungefär som att ha en vän som man känner behov av att ha lite avstånd pga något i relationen som inte är bra. Är det verkligen en hysteriskt löjlig idé? Bara för att man har en viss typ av relation betyder ju inte att känslorna alltid ser likadana ut, tycker snarare det är en hysteriskt löjlig idé att det skulle vara så. Ibland vill min son inte längre leka med av sina vänner därför att något har utspelat sig mellan dom som gjort att han tappat lusten att leka och hellre gör något annat. MEN HERREGUD, en KOMPIS som inte alltid vill LEKA, lol!!

Citat:
Men självklart ska en man acceptera att leva resten av livet i celibat om hans fru vill ha det så. Minsta invändning mot det är kvinnohat, genomrutten kvinnosyn och incelfasoner.

Det här är inte värt ett svar utöver det här svaret.

Citat:
Herregud vad mycket du läser in i mitt inlägg. Det enda jag har sagt är att kvinnor som konsekvent vägrar ha sex med sina män inte ska klaga om deras män då söker sex på annat håll. Det är tydligen otroligt provocerande. Men inte så konstigt, ni svenska kvinnor har ju fått lära er att kvinnan alltid både ska få äta kakan och ha den kvar. Och att kvinnors känslor är det viktigaste som existerar på denna planet, och något som precis allt och alla, i alla lägen, måste anpassa sig efter.
Det jag svarade på var att det minsta man kan begära av en tjej är att hon suger av sin kille varje dag för att hålla honom sexuellt nöjd. Att skita fullständigt i tjejens känslor är en förutsättning för att tycka nånting sånt. DET var vad jag svarade på. Nu säger du att jag blivit otroligt provocerad av något annat du skrivit som jag inte ens svarat på eller tagit upp.
Citera
2020-02-06, 16:32
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag är inte feminist, och i nuläget har jag inga synpunkter på prostitutionen i sig, utan mera varför en man kan vilja köpa sex då han är i en relation där man underförstått lovat varandra trohet.

Ifall en kvinna under en lång tid saknar sexlust, så tänker jag att första prio borde vara att ta reda på varför? Om man verkligen älskar varandra borde man vara mån om att båda attraheras av varandra och tar hand om sin relation. Avsaknad av känslor för mannen, svårt att få tid till sex, sjukdom, för dålig känslomässigt stöd från sin partner, hormoner som spökar eller annat? Kanske parterna är dåliga på att tillfredsställa varandras behov, då män och kvinnor sällan har samma behov, och kanske uttrycker dom på olika sätt.

Går det inte att lösa, eller att kvinnan inte tycker att det är något problem, så är det ju upp till mannen att välja om han vill stanna kvar i relationen eller inte.
Vill han inte stanna, kan han ju för all del leva livet som ungkarl och ha sex med kvinnor utan att ha en relation med dom? Lite svårare beslut om man redan skaffat barn förstås, men kanske bättre att gå skilda vägar än att mannen är otrogen genom att köpa sex varje vecka?
Inte säker på att den relationen alla gånger känns bra för båda parter i så fall?

I en sund relation, så tänker jag att man försöker tillfredsställa bådas behov, så länge dom inte är helt orimliga. Ofta kallas det kompromisser, att man är beredda att göra saker för varandra så att båda är så nöjda som det är möjligt, och för att få relationen att hålla.

Jag skulle troligen inte ställa upp på en avsugning om dagen, såvida inte mannen gör något som är viktigt för mig, i så fall kan vi byta tjänster och så är båda nöjda

En av dom få vettiga inläggen i hela den här svettiga tråden.
Härligt att veta att det finns vettigt folk kvar och inte bara hatamänfeminist/hatakvinnorincel...

Ingen har rätt till någon annans kropp, men vill en kvinna sälja den så är det hennes rätt.
Vad två vuxna mäniskor gör tillsammans så länge dom inte skadar någon annan ska alla andra skita i.
Citera
2020-02-06, 16:34
Medlem
Citat:
Men tänk om du aldrig lät din tjejkompis köra fort, varken med eller utan dig eller tillsammans med någon annan? Tycker du hon glatt ska hålla käften och acceptera det då?
Jag tycker som sagts tidigare i tråden att om man bryr sig om att ha en monogam och fungerande relation får man prata om saken och försöka lösa det. Jag kan ju förstås inte tala för alla tjejer men det är ändå sant att det är åt det här hållet: tjejer vill ha sex när relationen är bra och man känner varma kärleksfulla känslor. Så man kanske måste jobba på att förbättra relationen. Om man inte tycker monogami är viktigt och det enda som är problemet är stor skillnad i sexlust eller avsaknad av sexuell attraktion för varandra kanske en öppen relation är en lösning.
Citera
2020-02-06, 16:55
Medlem
Citat:

Du råkar ut för den kvinnliga indignationstekniken. Näst efter sex är det kvinnans bästa maktvapen, om du opponerar dig mot kvinnligt svammel ska du psykologiskt disikeras. Psykopat, liten snopp, ful etc ..... vi kan det, vi har sett det. Eftersom du avslöjar dem måste du stötas ut, det är en kamp på liv och död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in