Jag är inte feminist, och i nuläget har jag inga synpunkter på prostitutionen i sig, utan mera varför en man kan vilja köpa sex då han är i en relation där man underförstått lovat varandra trohet.
Ifall en kvinna under en lång tid saknar sexlust, så tänker jag att första prio borde vara att ta reda på varför? Om man verkligen älskar varandra borde man vara mån om att båda attraheras av varandra och tar hand om sin relation. Avsaknad av känslor för mannen, svårt att få tid till sex, sjukdom, för dålig känslomässigt stöd från sin partner, hormoner som spökar eller annat? Kanske parterna är dåliga på att tillfredsställa varandras behov, då män och kvinnor sällan har samma behov, och kanske uttrycker dom på olika sätt.
Går det inte att lösa, eller att kvinnan inte tycker att det är något problem, så är det ju upp till mannen att välja om han vill stanna kvar i relationen eller inte.
Vill han inte stanna, kan han ju för all del leva livet som ungkarl och ha sex med kvinnor utan att ha en relation med dom? Lite svårare beslut om man redan skaffat barn förstås, men kanske bättre att gå skilda vägar än att mannen är otrogen genom att köpa sex varje vecka?
Inte säker på att den relationen alla gånger känns bra för båda parter i så fall?
I en sund relation, så tänker jag att man försöker tillfredsställa bådas behov, så länge dom inte är helt orimliga. Ofta kallas det kompromisser, att man är beredda att göra saker för varandra så att båda är så nöjda som det är möjligt, och för att få relationen att hålla.
Jag skulle troligen inte ställa upp på en avsugning om dagen, såvida inte mannen gör något som är viktigt för mig, i så fall kan vi byta tjänster och så är båda nöjda