2020-02-04, 23:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja, så är det såklart. Kvinnors mål i livet är att se till att män har så tråkig tillvaro som möjligt.

"Det finns ingenting som provocerar kvinnor så mycket som när män har roligt utan dem. "

- Bill Burr

Ligger säkert en del i det citatet
Citera
2020-02-05, 00:01
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ja, så är det såklart. Kvinnors mål i livet är att se till att män har så tråkig tillvaro som möjligt.

Kvinnor ser ju bara problem överallt men vet inte hur dom skall lösa dom, så dom kacklar bara på. Men med män så har kvinnor roligt, det är därför man blir belönad med fitta också.
Citera
2020-02-05, 11:59
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Afan eftersom att det var kvinnors rättigheter som behövde komma ikapp männens
Så enfaldigt att tro att bara kvinnor haft problem...
Eller att det är ett område, ett problem och att genusvetenskapen har koll och feminismen som politisk hegemoni är lösningen.
Genusvetenskapen vet ingenting om män förutom att de är toxiska.
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-02-05 kl. 12:01.
Citera
2020-02-05, 11:59
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad har det där citatet med rösträtten att göra?
Allt, premissen var allmän och lika rösträtt. Per definition har män inte haft det om det finns en värnplikt förknippat med det.
Citera
2020-02-05, 12:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Allt, premissen var allmän och lika rösträtt. Per definition har män inte haft det om det finns en värnplikt förknippat med det.

Och det var vad jag frågade om. Såvitt jag vet krävdes fullgjord värnplikt för män fram till 1922 men inte därefter, anser du att det är fel?

Hur som helst fick i alla fall kvinnor allmän rösträtt innan männen fick det.
Citera
2020-02-05, 13:51
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Och det var vad jag frågade om. Såvitt jag vet krävdes fullgjord värnplikt för män fram till 1922 men inte därefter, anser du att det är fel?

Hur som helst fick i alla fall kvinnor allmän rösträtt innan männen fick det.
Jag anser att det som står på Wikipedia och Försvarsmakten besvarade din fråga redan.
Ska jag ta det igen?
Man har bara vänt på kuttingen för alla män hade värnplikt, om de inte kunde hitta på något undantag för det. "Varje vapenför man mellan 18 och 47 års ålder".
"Värnplikten i Sverige tillämpades enbart på män. Denna åtskillnad hade stöd i regeringsformen som specifikt undantag från förbud mot könsdiskriminering."
Citera
2020-02-05, 14:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag anser att det som står på Wikipedia och Försvarsmakten besvarade din fråga redan.
Ska jag ta det igen?
Man har bara vänt på kuttingen för alla män hade värnplikt, om de inte kunde hitta på något undantag för det. "Varje vapenför man mellan 18 och 47 års ålder".
"Värnplikten i Sverige tillämpades enbart på män. Denna åtskillnad hade stöd i regeringsformen som specifikt undantag från förbud mot könsdiskriminering."

Så du håller med om att krav på fullgjord värnplikt för att män ska få rösta avskaffades 1922?

Att det sedan inte är jämställt att män haft krav på värnplikt men inte kvinnor är en annan fråga som sedan 1922 inte är kopplad till rösträtten.
Citera
2020-02-05, 14:31
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Så du håller med om att krav på fullgjord värnplikt för att män ska få rösta avskaffades 1922?

Att det sedan inte är jämställt att män haft krav på värnplikt men inte kvinnor är en annan fråga som sedan 1922 inte är kopplad till rösträtten.
Nej, varför skulle jag det när varje vapenför man hade det som krav fram till 2010?
Att svenska män efter "boomers" varit syltryggar och duckat allt individuellt ansvar och hellre kallat sig plattfötter än gjort sin plikt är en annan diskussion och det är därför vi har sojapojkar och transhens idag.
Citera
2020-02-05, 14:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, varför skulle jag det när varje vapenför man hade det som krav fram till 2010?
Att svenska män efter "boomers" varit syltryggar och duckat allt individuellt ansvar och hellre kallat sig plattfötter än gjort sin plikt är en annan diskussion och det är därför vi har sojapojkar och transhens idag.

Så du håller alltså inte med om att krav på fullgjord värnplikt för att män ska få rösta avskaffades 1922?
Trots att du inte har gett någon källa som styrker ditt påstående.
Citera
2020-02-05, 16:48
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Jag förstår bara inte varför ni måste uttrycka er på ett sånt jävla sätt här. Är ni lowlife -trash allihopa eller?

Nu tycker jag att du visar en allvarligt bristande förståelse för trasproletariatets omständigheter.

Be om ursäkt till alla trasproletärer för att du använde det där invektivet. Vårda ditt språk.
Citera
2020-02-05, 17:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
"Det finns ingenting som provocerar kvinnor så mycket som när män har roligt utan dem. "

- Bill Burr

Ligger säkert en del i det citatet

Nä det gör inte det, eller inte för min del iallafall. Vad är det för Nisse som sagt det? Alltså Bill Burr.
Citera
2020-02-05, 17:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Kvinnor ser ju bara problem överallt men vet inte hur dom skall lösa dom, så dom kacklar bara på. Men med män så har kvinnor roligt, det är därför man blir belönad med fitta också.

Mycket underlig analys. Och det är inte heller sant, finns många män som är dödens tråkiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in